چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۸۸۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
آثار هنرمندان 45 كشور جهان تاكنون به دبيرخانه پنجمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر رسيده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي پنجمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر، با توجه به برگزاري سه بخش گرافيک، عکاسي و کاريکاتور، از 9 بخش جشنواره تجسمي فجر به شکل بين‌المللي، تاکنون 45 کشور با ارسال آثاري متقاضي حضور در اين دوره از جشنواره شده‌اند. اين در حالي است که با توجه به مهلت باقي مانده براي ارسال آثار، هنرمندان ايراني و هنرمندان ديگر كشورها تا 15 دي فرصت دارند براي شرکت در پنجمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر، آثارشان را ارسال كنند.


از ميان هنرمندان 45 كشور كه آثار خود را تاكنون ارسال كرده اند، 30 كشور در رشته كاريكاتور، 9 كشور در رشته عكس و شش كشور در رشته پوستر پنجمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر شركت كرده‌اند.


آثار هنرمنداني از كشورهايي مانند كانادا، اسپانيا، كوبا، لهستان، بلژيك، اتريش، برزيل، روماني، بلغارستان، تركيه، هند، صربستان، آذربايجان، اندونزي، استراليا، اوكراين، پاكستان، اردن، فرانسه و ... تاكنون به دبيرخانه پنجمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر رسيده است.



پنجمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته‌هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، سفال و سراميك، تصويرسازي، مجسمه‌سازي، پوستر، عكاسي و كاريكاتور و بخش مقالات علمي از 14 بهمن تا 12 اسفندماه سال جاري به دبيركلي سيدعباس ميرهاشمي برگزار خواهد شد. هنرمندان مي توانند آثار خود را از طريق سايت جشنواره به نشاني www.ivafestival.ir تا 15 دي ماه ارسال كنند.



بخش مقالات علمي به «بررسي تحولات هنرهاي تجسمي انقلاب اسلامي» اختصاص دارد و هر شركت كننده مي‌تواند تا 16 دي ماه حداكثر خلاصه سه مقاله را به دبيرخانه جشنواره ارسال كند.


بخش فيلم مستند هنرهاي تجسمي نيز در پنجمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر برگزار مي‌شود و سينماگران و مستندسازان مي‌توانند فيلم‌هاي خود را با موضوع هنرهاي تجسمي درباره يكي از شاخه‌هاي تجسمي (نقاشي، گرافيك، خوشنويسي، نگارگري، عكاسي، كاريكاتور، مجسمه‌سازي، تصويرگري و سفال و سراميك) و فيلموگرافي هنرمندان تجسمي (پرتره) و ديگر مستندهاي خود را پيرامون هنرهاي تجسمي تا پنجم بهمن ماه به دبيرخانه پنجمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر ارسال كنند.

نظر شما