پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۹۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۴
گزارش شهر از برنامه گالري‌هاي تهران/
گالري‌هاي تهران در آخرين هفته دي‌ماه نمايشگاه‌هاي متنوع اما نه چندان تازه‌اي را از آثار هنرمندان تجسمي ميزباني مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي گلستان، محسن، لاله، ايست، آرته، بنيان آن، هما، اعتماد، موزه سينما، آن، ماه، فريا و اثر در واپسين هفته دي‌ماه ميزبان آثار هنرمندان تجسمي هستند.


نقاشي در گلستان

نمايشگاه نقاشي‌هاي مينا نادري از روز جمعه 22 دي‌ماه در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 27 دي برقرار است و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 مراجعه کنند.


شکن در گالري محسن

گالري محسن روز چهارشنبه 20 دي‌ماه ساعت 18 تا 21 ميزبان يک چيدمان، پرفورمنس و ويديو با عنوان «شکن» خواهد بود. اين نمايشگاه که با آثار سحر مجد و شقايق مظلوم برپا مي‌شود، نمايشگاهي يک روزه است و علاقمندان مي‌توانند براي شرکت در آن به گالري محسن واقع در خيابان ظفر، خيابان ناجي، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42 مراجعه کنند.


گمشدگان در گالري لاله

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي پگاه سليمي با عنوان «گمشدگان» روز چهارشنبه 20 دي در گالري لاله افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 26 دي‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 براي بازديد از اين آثار به گالري لاله واقع در خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.


ويدئوآرت در گالري ايست

«وقتي از ويدئوآرت حرف مي‌زنيم از چه حرف مي‌زنيم» عنوان نمايشگاهي به گردانندگي محمد شيرواني و امير راد از ويدئوهاي آغازين هنرمندان ايراني و هنرمندان بين‌المللي است. اين نمايشگاه 17 دي‌ماه افتاح شده و تا 29 دي‌ماه ادامه دارد. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت 17 تا 20 به گالري ايست مراجعه کنند.


آرزوهاي آدم‌ها در گالري آرته

گالري آرته از روز جمعه 15 دي ماه ميزبان نمايشگاهي از عکس، ويدئو و حجم‌هاي فريد امين‌الاسلام با عنوان «آدم ها و آرزوهايشان» است. اين نمايشگاه تا 25 دي ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالري آرته واقع در خيابان ونک، خيابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شيراز جنوبي، پايين تر از همت، بلوار علي خاني، 20 متري گلستان، 12 متري دوم، پلاک 3 مراجعه کنند.


تئوريا در بنيان آن

بنيان فرهنگي هنري آن از روز جمعه 15 دي‌ماه ميزبان نمايشگاه عکس‌هاي سينا برومندي با عنوان «تئوريا» است.

اين نمايشگاه تا چهارشنبه 27 دي ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. بنيان فرهنگي هنري آن در ونک، خيابان سئول، شماره 41 واقع است.


گام‌هاي اوليه در هما

گالري هما از 15 دي‌‌ماه نمايشگاهي از عکس‌هاي صادق تيرافکن را ميزباني مي‌کند. فرحناز فراشاه درباره اين نمايشگاه نوشته است: «صادق تيرافکن اگر نگوييم مهمترين فتوآرتيست ساکن ايران، بي‌شک از تاثيرگذارترين هنرمندان حوزه عکس ايران محسوب مي‌شود. نمايش حاضر با عنوان "گام‌هاي اوليه" مروري‌ست بر تجربيات سال‌هاي 60 خورشيدي صادق تيرافکن. به نقل از خودش اين نمايش به جز مرور يک دوره، شايد يک جور پيشنهاد غير متعارف هم هست که اگر آدم مسيرش را جدي جلو آمده باشد، پراکندگي بعدن منجر به انسجام در ديدگاهش مي‌شود. "گام‌هاي اول" مجموعه‌اي‌ست تلفيقي از دوره‌هاي جنوب، شمال، ارامنه و بعضي آثار متفرقه‌ي دانشجويي از اين فتوآرتيست که همچنانکه به لحاظ تاريخي نشان دهنده‌ي دوران گذار تيرافکن هستند توامان تغيير نگرش بومي نسبت به مفهوم عکس هنري در قالب يک ژانر را نيز نشان مي‌دهد. اين عکس‌ها هر چند به سه دهه قبل تعلق دارند با اين حال جستجو در آن‌ها خيلي از نشانه‌هاي آشناي آثار امروز تيرافکن را در بر دارند.»

نمايشگاه عکس‌هاي صادق تيرافکن شامل 60 قطعه عکس، تا 25 دي‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. همزمان با افتتاح اين نمايشگاه، مجموعه‌اي از اين عکس‌ها که با مشارکت آرت پراکتيس منتشر شده نيز رونمايي خواهد شد.

گالري هما در خيابان کريمخان زند، خيابان سنايي، کوچه چهارم غربي، پلاک 8، واحد يک واقع است.


ميدان‌ تکراري‌ها در اعتماد

نمايشگاه نقاشي‌هاي سميرا نوع‌پرست با عنوان «ميدان تکراري‌ها» جمعه 15 دي در گالري اعتماد افتتاح مي‌شود.

اين نمايشگاه تا 26 دي‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 خيابان با هنر (نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دوراهي سمت راست، پلاک 4 مراجعه کنند.


ستاره‌هاي من در موزه سينما

نمايشگاه نقاشي «ستاره‌هاي من» که مجموعه‌اي از آثار نقاشي از پرتره هنرمندان صاحب نام و تاثيرگذار معاصر در عرصه‌هاي ادبيات، سينما و فرهنگ است و توسط ماهيار چرمچي روي بوم آمده‌اند، با همت و پشتيباني عزت‌اله انتظامي بار ديگر در موزه سينما به نمايش گذاشته خواهد شد.

اين نمايشگاه که شامل 14 پرتره از هنرمنداني چون محمود دولت‌آبادي، آيدين آغداشلو، عزت‌اله انتظامي، رضا کيانيان، شمس لنگرودي و ديگران است، روز جمعه 15 دي‌ماه با حضور جمعي از هنرمندان صاحب نام کشور در گالري موزه سينما افتتاح مي‌شود.

گالري موزه سينما در ميدان تجريش، خيابان ولي‌عصر(عج)، ايستگاه باغ فردوس، موزه سينما واقع است و تا 26 دي‌ماه همه‌روزه ميزبان علاقمندان و بازديدکنندگان خواهد بود.


گريز به روياهاي آن

گالري آن از روز جمعه 16 دي ميزبان نمايشگاهي از آثار نقاشي منصور وکيلي با عنوان «گريز به روياها» خواهد بود. اين نمايشگاه تا 27 دي ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن، همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالري «آن» واقع در ونک، خيابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.


نقاشي‌خط در ماه

نمايشگاه نقاشيخط‌هاي بهرام حنفي روز جمعه 15 دي در گالري ماه افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 26 دي ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز يکشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 و دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 11:30 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.

گالري ماه در خيابان آفريقا (جردن)، بلوار گلستان، پلاک 26 واقع است.


تولدي ديگر در فريا

گالري فريا در روز جمعه 15 دي ماه نمايشگاهي شامل آثار هشت هنرمند جوان ايراني را با عنوان «تولدي ديگر» برگزار مي‌كند. در اين نمايشگاه تلاش شده تا آثار هنرمندان جوان ايراني با تاكيد بر توانمندي‌هاي خلاقانه و تجربه‌گرايي در آثار، در معرض ديد علاقه‌مندان به هنر مدرن ايراني قرار گيرد.

دراين نمايشگاه که تا 25 دي ادامه خواهد داشت، آثارهنرمندان جوان ايراني شامل سپيده سحر، هدي بلوري، فرسام سنگيني، مسعود معصومي، مانيا پاكپور، اميد شايان، ميلاد شريفي‌زاد و حسين زينال‌پور برگزار مي‌شود.

علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري فريا واقع در خيابان سهروردي، بالاتر از خيابان شهيد مطهري، كوچه بيشه، پلاك نهم، طبقه نخست ديدن کنند.

گالري فريا همچنين قصد دارد در راستاي حمايت از هنرمندان جوان ايراني چند نمايشگاه گروهي و انفرادي ديگر را تا پايان سال جاري برگزار كند.


نقاشي‌هاي تاجيک در اثر

گالري اثر روز جمعه هشتم دي ماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي مجتبي تاجيک را افتتاح کرد. اين نمايشگاه تا دوم بهمن‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن يکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌هاي غير افتتاحيه از ساعت 16 تا 20 به گالري اثر مراجعه کنند.

گالري اثر واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان ايرانشهر، کوي برفروشان، شماره‌ 16، شنبه‌ها تعطيل است.

نظر شما