سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۹۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
گزارش شهر از برنامه گالري‌هاي تهران/
گالري‌هاي تهران در نخستين هفته بهمن‌ماه نمايشگاه‌هاي متعدد و متنوعي از آثار هنرمندان تجسمي را ميزباني مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي سيحون، اعتماد، آران، گلستان، سين، ايست، شکوه، ماه مهر، لاله و آتبين در نخستين هفته بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان تجسمي هستند.
گالري‌هاي اثر و ايست نيز از هفته گذشته ميزبان نمايشگاه‌هايي هستند که در هفته آينده نيز ادامه خواهد داشت.


هفت صورت در سيحون

بهرام دبيري تازه‌ترين آثارش را در مجموعه‌اي با عنوان «7 صورت» در گالري سيحون به نمايش مي گذارد. اين نمايشگاه روز جمعه 29 دي‌ماه ساعت 16 تا 20 اقتتاح مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند تا 11 بهمن‌ماه، همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 19 از اين آثار ديدن کنند.
گالري سيحون در خيابان بخارست(وزراء)، کوچه چهارم، پلاک 11 واقع است.


اعتماد به قاشق‌هاي شاهو

گالري اعتماد امروز چهارشنبه 27 دي‌ماه، ميزبان نمايشگاهي يک شبه از آثار تازه شاهو بابايي خواهد بود. بابايي در اين نمايشگاه مجموعه‌اي از آثار سراميکي و چوبي ساخته خود را تحت عنوان «قاشق‌ها» به نمايش مي‌گذارد.
علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار، امروز از ساعت 15 تا 20، به گالري اعتماد مراجعه کنند.
گالري اعتماد همچنين از روز جمعه 29 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از مجسمه‌هاي عليرضا معصومي با عنوان «ايستگاه آزادي» و نمايشگاهي از نقاشي‌هاي مصطفي چوب‌تراش خواهد بود. اين نمايشگاه تا 10 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 به گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر (نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دوراهي سمت راست، پلاک 4 مراجعه کنند.


بدون عنوان در آران

نمايشگاهي گروهي با عنوان «بدون عنوان» به انتخاب بهرنگ صمدزادگان و گالري آران، جمعه 29 دي‌ماه در گالري آران افتتاح مي‌شود.
اين نمايشگاه که مجموعه‌اي از آثار طناز امين، آيلين بهمني‌پور، مونا خيرآبادي، علي‌يار راستي، فرزاد شکاري، رنه صاحب، هانيه صدري، الناز صالحي، حسن کمالي، نوگل مظلومي، مهرداد ميرزاپور و کيوان نبوي را به نمايش مي‌گذارد، تا نهم بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌هاي غيرافتتاحيه، از ساعت 11 تا 19 به گالري آران واقع در خيابان کريمخان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 مراجعه کنند.


آبرنگ در گلستان

گالري گلستان از روز جمعه 29 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از آثار نقاشي با تکنيک ابرنگ بهمن نيکو خواهد بود. اين نمايشگاه تا چهارم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، شماره 34 مراجعه کنند.

نقاشي در گالري سين

نمايشگاهي از آثار نگار فدايي از روز جمعه 29 دي‌ماه در گالري سين افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا هشتم بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار، همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19، به گالري سين واقع در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.

سمينار مدوليشن‌آرت در گالري ايست

آنيما احتياط سميناري با عنوان «طيف اجرا در مدوليشن آرت» را در گالري ايست برگزار مي‌کند. احتياط در اين سمينار يک روزه به بحث پيرامون نقش اجرا در تئاتر، هپنينگ، پرفورمنس آرت و مدوليشن آرت مي‌پردازد.
سمينار «طيف اجرا در مدوليشن آرت» روز چهارشنبه 1 بهمن‌ماه ساعت 18 تا 20، در گالري ايست واقع در ميدان ونک، خيابان خدامي، شماره 40، زنگ دوم برگزار مي‌شود و به دليل محدوديت در پذيرش شرکت‌کنندگان، ثبت‌نام براي حضور در آن الزامي است.
علاقمندان مي‌توانند با ارسال پيام الکترونيک به نشاني Modulationart@yahoo.com، به‌صورت رايگان در اين سمينار ثبت‌نام کنند.


نقاش آلماني در گالري شکوه

«هانس ورنر آلبک» نقاش آلماني عصر جمعه 29 دي 91 تازه ترين آثارش را در گالري شکوه به تماشا مي‌گذارد.
«آلبک» که 40 سال است به صورت متناوب در تهران اقامت دارد و از همان سال‌ها با بانويي ايراني ازدواج کرده و فارسي را هم با لهجه آلماني صحبت مي‌کند، در حالي نقاشي‌هاي خود را به گالري شکوه مي‌برد که سي‌امين نمايشگاهش در تهران محسوب مي‌شود.
«آلبک» که متولد 1939 ميلادي و مهندس الکترونيک است، با دو رويکرد شاخص آبستره و سورئال نقاشي‌هايش را با تکنيک‌هاي اکرليک و رنگ روغن روي بوم خلق مي‌کند.
اين نمايشگاه تا چهارم بهمن ماه در گالري شکوه واقع در چهارراه فرمانيه، بلوار شهيد اندرزگو، خيابان سليمي شمالي، کوچه امير نوري، شماره 19 داير خواهد‌ بود.


پرتره‌هاي سنگي در ماه مهر

نمايشگاه نقاشي‌هاي هوده ياراللهي روز جمعه 29 دي‌ماه در گالري ماه مهر افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا پنجم بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري ماه مهر واقع در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند.

کوارتت ابهام در گالري لاله

گالري لاله از روز پنجشنبه 28 دي‌ماه ميزبان يک نمايشگاه گروهي نقاشي با عنوان «کوارتت ابهام» خواهد بود. در اين نمايشگاه که تا دوم بهمن‌ماه ادامه دارد، آثاري از هيوا روشن‌روان، ساليا رنجبر، نيوشا تاج‌بخش و مريم مقدم به نمايش گذاشته مي‌شود.

علاقمندان به بازديد از اين آثار مي‌توانند همه روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 به گالري لاله واقع در خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.


گروه نقاشان در آتبين

گالري آتبين از روز جمعه 29 دي ماه ميزبان نمايشگاهي گروهي از آثار يعقوب امداديان، حميد پازوکي، رضا حسيني، محسن وزيري مقدم و فريده لاشايي به کوشش الهام پارسيان خواهد بود. اين نمايشگاه تا 10 بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 براي بازديد از اين‌ آثار به گالري آتبين واقع در ضلع جنوبي چهارراه پارک وي، انتهاي کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره 42 مراجعه کنند.

ويدئوآرت در گالري ايست

«وقتي از ويدئوآرت حرف مي‌زنيم از چه حرف مي‌زنيم» عنوان نمايشگاهي به گردانندگي محمد شيرواني و امير راد از ويدئوهاي آغازين هنرمندان ايراني و هنرمندان بين‌المللي است. اين نمايشگاه 17 دي‌ماه افتتاح شده و تا 29 دي‌ماه ادامه دارد. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت 17 تا 20 به گالري ايست مراجعه کنند.


نقاشي‌هاي تاجيک در اثر

گالري اثر روز جمعه هشتم دي ماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي مجتبي تاجيک را افتتاح کرد. اين نمايشگاه تا دوم بهمن‌ماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن يکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌هاي غير افتتاحيه از ساعت 16 تا 20 به گالري اثر مراجعه کنند.
گالري اثر واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان ايرانشهر، کوي برفروشان، شماره‌ 16، شنبه‌ها تعطيل است.

نظر شما