جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۳
کد خبر: ۵۹۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
گزارشي از فيلم ضد ايراني يک کارگردان يهودي/
«آرگو» ساخته بن افلك، فيلمي ضد ايراني تلقي مي‌شود که تحريفي بزرگ از يک واقعه تاريخي ارائه مي دهد و البته، مورد حمايت دستگاه تبليغاتي غرب.
به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، به نظر مي‌رسد تمام تلاش فيلم آرگو در اين بوده كه نقش سازمان سيا را پرقدرت نشان دهد تا بتواند امريكا را قدرتمند جلوه دهد.  

فيلم آرگو از نظر موسيقي، تدوين و ريتم فيلم خوبي است؛ اما از لحاظ روايت كردن قابليت اين را نداشته كه بتواند وارد رقابت بهترين‌ فيلم‌هاي گلدن گلوب شود. بر اساس اظهارات منتقدان، «آرگو» فقط يك فيلم متوسط ارزيابي مي شود که قابليت سرگرم سازي مخاطب را دارد. اما به يک باره چنان مي شود که تبليات گسترده اي براي آن از سوي رسانه هاي غربي صورت گرفته و جايزه اي بزرگ را نيز از آن خود مي کند.     
«آرگو»، روايت بن افلک از واقعه گروگانگيري سال‌هاي 1979_1981 در ايران است. در واقع، ايراني‌ها در اين فيلم افرادي بيش از حد احساساتي، غيرمنطقي، ديوانه و شيطاني نشان داده و در مقابل ماموران سيا قهرماناني وطن‌دوست معرفي شده‌اند. محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران، هم «آرگو» را يک عمل توهين‌آميز با اهداف شيطاني عنوان و نمايش اين فيلم را در ايران ممنوع اعلام کرده است.

    
«آرگو» محمدرضا شاه را دست‌نشانده غربي‌ها نشان داده و روايتي تاريخي است که نه دوستداران جمهوري اسلامي ايران، نه انقلابيون و نه حتي مخالفان نظام آن را قبول دارند. در حقيقت، يک تحريف تاريخي ديگر از نوع هاليوودي مي‌تواند باشد که مورد توجه گلدن گلوب قرار گرفت و جايزه بهترين فيلم و بهترين كارگرداني را از آن خود كرد. جايزه اي که حکايت از يک جهت گيري روشن درباره سينما از سوي دستگاه تصميم ساز فرهنگي ايالات متحده امريکا داشت.

طبق اين گزارش، به دنبال ساخت فيلم ضد ايراني «آرگو» به کارگرداني «بن افلک» و نامزدي آن در هفت بخش از جوايز اسکار و اعطاي دو جايزه بهترين فيلم و بهترين کارگرداني گلدن گلوب به آن، شايعاتي مبني بر احتمال شرکت کارگردانش در انتخابات سناتوري ايالت ماساچوست، به جاي «جان کري»، سناتور کنوني اين ايالت، منتشر شد. اما ظاهرا بن افلك بنابه دلايلي در مصاحبه هاي مختلف اين موضوع را تكذيب كرده است. البته بايد يادآور شد که افلک يهودي و از حاميان جدي دموکرات ها به شمار مي رود. وي در انخابات، از فعالان ستاد انتخاباتي اوباما بوده است.

بر اساس اين گزارش، فيلم «آرگو» روايتي هاليوودي از واقعه تسخير لانه جاسوسي امريکا به دست دانشجويان ايراني است که به سفارش کمپاني صهيونيستي برادران وارنر، سازنده فيلم «300» و به تهيه‌کنندگي «جورج کلوني»، يکي از سازندگان و بازيگران فيلم ضد اسلامي «سريانا»، ساخته شده است.

نظر شما