پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۹۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
گزارش شهر از برنامه گالري‌هاي تهران/
گالري‌هاي تهران در هفته دوم بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاه‌هاي متعدد و متنوعي از آثار هنرمندان تجسمي خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي افرند، شکوه، اثر، ماه، گلستان و لاله در نخستين هفته بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان تجسمي هستند.

گالري‌هاي آتبين، سين، آران، اعتماد، سيحون، شيرين و هما نيز از هفته گذشته ميزبان نمايشگاه‌هايي هستند که در روزها و هفته‌هاي آينده ادامه خواهد داشت.


ترانه‌هاي قرينه در گالري افرند

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي ترانه صادقيان با عنوان «ترانه‌هاي قرينه» جمعه ششم بهمن‌ماه در گالري افرند افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 20 بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه 10 و 17 بهمن از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري افرند مراجعه کنند.
گالري افرند در خيابان يوسف‌آباد، خيابان جهان‌آرا، خيابان 19، بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک 48 واقع است.


ضيافت واژه‌ها در گالري شکوه

نمايشگاه نقاشي خط‌هاي مهدي سديفي با عنوان «ضيافت واژه‌ها» جمعه ششم بهمن ماه در گالري شکوه افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه 14 اثر اکرليک و رنگ و روغن روي بوم در ابعاد 130 در 130 سانتيمتر ارائه شده است.
نقاشي خط‌هاي سديفي برگرفته از اشعار حافظ و خيام دو شاعر بزرگ ايران است. سديفي به شکل نو و متفاوتي از خط نستعليق در آثارش بهره گرفته‌ است.

نمايشگاه «ضيافت واژه‌ها» تا چهارشنبه 11 بهمن ماه داير است و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين اثار به گالري شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خيابان شهيد سليمي، کوچه امير نوري، پلاک 19 مراجعه کنند.


سايه‌بازي در گالري اثر

گالري اثر از روز جمعه ششم بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي رکسانا منوچهري با عنوان «سايه بازي» است. اين نمايشگاه تا پايان بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از يکشنبه تا چهارشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري اثر ديدن کنند. گالري اثر در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، پلاک 16 واقع است.

نقاشي در ماه

گالري ماه از روز جمعه ششم بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي احمد منتظري رودبارکي خواهد بود. اين نمايشگاه تا 21 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند روزهاي شنبه و سه‌شنبه از ساعت 15 تا 19 و دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 تا 19 برا يبازديد از اين اثار به گالري ماه مراجعه کنند.
گالري ماه واقع در جردن، بلوار گلستان، پلاک 26 روزهاي يکشنبه تعطيل است.


چاپ دستي در لاله

گالري لاله از روز جمعه ششم بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاهي گروهي از آثار چاپ دستي خواهد بود. در اين نمايشگاه آثاري از سارا اشتري، زهرا بهرامي، سيما بهزادپور، اني پاسباني، الهام پارسيان، مريم جهاني، مريم زرعکاني، شيوا سرلک، شيرين شيروانيان، مژگان صدق‌اسفندياري، آزاده کي‌قبادي، پريدخت مشک‌زاد و مارکيز نکوروح به نمايش گذاشته مي‌شود.
اين نمايشگاه تا 15 بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 از اين آثار ديدن کنند. گالري لاله در خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي پارک لاله، جنب هتل لاله واقع است.


درخت‌هاي وليان در گلستان

گالري گلستان از روز جمعه ششم بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي سپيدار وليان خواهد بود. اين نمايشگاه تا 11 بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 مراجعه کنند.

نقاشي‌خط در هما

نمايشگاهي از آثار نقاشي خط عذرا عقيقي بخشايشي از روز شنبه 30 دي‌ماه در گالري هما برپاست. اين نمايشگاه تا نهم بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن، همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 16 تا 20 به گالري هما واقع در خيابان کريمخان زند، خيابان سنايي، کوچه چهارم غربي، پلاک 8، واحد يک مراجعه کنند.

غوغا در گالري شيرين

گالري شيرين از روز جمعه 29 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي حسين ايراندوست مقدم با عنوان «غوغاي عشقبازان» و نمايشگاهي گروهي از آثار حجم شکيبا پرورش و امير کبيرنژاد با عنوان «مرده ريگ» است.
اين نمايشگاه تا 11 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 برا يبازديد از اين اثار به گالري شيرين واقع در ولنجک، خيابان هجدهم، پلاک 9 مراجعه کنند.


هفت صورت در سيحون

بهرام دبيري تازه‌ترين آثارش را در مجموعه‌اي با عنوان «7 صورت» در گالري سيحون به نمايش گذاشته است. اين نمايشگاه روز جمعه 29 دي‌ماه شده است و علاقمندان مي‌توانند تا 11 بهمن‌ماه، همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 19 از اين آثار ديدن کنند.
گالري سيحون در خيابان بخارست(وزراء)، کوچه چهارم، پلاک 11 واقع است.


ايستگاه آزادي، نبش اعتماد

گالري اعتماد از روز جمعه 29 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از مجسمه‌هاي عليرضا معصومي با عنوان «ايستگاه آزادي» و نمايشگاهي از نقاشي‌هاي مصطفي چوب‌تراش است. اين نمايشگاه تا 10 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 به گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر (نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دوراهي سمت راست، پلاک 4 مراجعه کنند.

بدون عنوان در آران

نمايشگاهي گروهي با عنوان «بدون عنوان» به انتخاب بهرنگ صمدزادگان و گالري آران، جمعه 29 دي‌ماه در گالري آران افتتاح شد.
اين نمايشگاه که مجموعه‌اي از آثار طناز امين، آيلين بهمني‌پور، مونا خيرآبادي، علي‌يار راستي، فرزاد شکاري، رنه صاحب، هانيه صدري، الناز صالحي، حسن کمالي، نوگل مظلومي، مهرداد ميرزاپور و کيوان نبوي را به نمايش مي‌گذارد، تا نهم بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌هاي غيرافتتاحيه، از ساعت 11 تا 19 به گالري آران واقع در خيابان کريمخان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 مراجعه کنند.


نقاشي در گالري سين

نمايشگاهي از آثار نگار فدايي از روز جمعه 29 دي‌ماه در گالري سين برپاست. اين نمايشگاه تا هشتم بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار، همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19، به گالري سين واقع در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.

سمينار مدوليشن‌آرت در گالري ايست

آنيما احتياط سميناري با عنوان «طيف اجرا در مدوليشن آرت» را در گالري ايست برگزار مي‌کند. احتياط در اين سمينار يک روزه به بحث پيرامون نقش اجرا در تئاتر، هپنينگ، پرفورمنس آرت و مدوليشن آرت مي‌پردازد.
سمينار «طيف اجرا در مدوليشن آرت» روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه ساعت 18 تا 20، در گالري ايست واقع در ميدان ونک، خيابان خدامي، شماره 40، زنگ دوم برگزار مي‌شود و به دليل محدوديت در پذيرش شرکت‌کنندگان، ثبت‌نام براي حضور در آن الزامي است.
علاقمندان مي‌توانند با ارسال پيام الکترونيک به نشاني Modulationart@yahoo.com، به‌صورت رايگان در اين سمينار ثبت‌نام کنند.


گروه نقاشان در آتبين

گالري آتبين از روز جمعه 29 دي ماه ميزبان نمايشگاهي گروهي از آثار يعقوب امداديان، حميد پازوکي، رضا حسيني، محسن وزيري مقدم و فريده لاشايي به کوشش الهام پارسيان است. اين نمايشگاه تا 10 بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 براي بازديد از اين‌ آثار به گالري آتبين واقع در ضلع جنوبي چهارراه پارک وي، انتهاي کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره 42 مراجعه کنند.

نظر شما