جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۵۹۵۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
اعضاء شوراي اسلامي و شوراياري هاي شهر همدان طي بازديد از پروژه هاي فرهنگي و اجتماعي منطقه 20 با روند طرح مديريت محله آشنا شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20، چهل نفر از اعضاء شوراي اسلامي و شوراياري هاي شهر همدان از مجموعه شهربانو، سراي محله شهادت، مجموعه فرهنگي ورزشي قمربني هاشم(ع) و هايپرسان بازديد كردند.

 

 معاون امور اجتماعي وفرهنگي شهرداري منطقه 20 در جريان بازديد مورد اشاره با اشاره به روند طرح مديريت محله در اين منطقه گفت: 22 مدير محله در سراهاي محله اين منطقه مستقر شده اند و فعاليت خود را در حالي آغاز كرده اند كه عهده دار تمامي فعاليت هاي اجتماعي فرهنگي و ورزشي محلات هستند.

 

غفوري جلب مشاركت شهروندان در اداره امور شهر را از مهمترين اهداف اين طرح برشمرد و خاطرنشان كرد:‌ در حال حاضر با مشاركت و همكاري مديران محله كه از نخبگان و فعالان فرهنگي هر محله هستند 7 جشنواره محلي از جمله شكوفا، شمسه، مشكات، تسنيم و... در سطح اين منطقه در حال اجراست كه موجب شناسايي توانمندي ها و ظرفيت هاي محلي شده است.

 

وي با اشاره به اينكه مديريت محله ساختاري در جهت تحقق رويكرد محله محوري و گامي ارزنده براي فراهم كردن شرايط لازم براي تغيير رويكرد شهرداري از سازمان خدماتي به نهادي اجتماعي است تصريح كرد:‌ محورهاي فعاليت مديريت محله در قالب 13 خانه قرآن و عترت، كتاب، فرهنگ و هنر، پژوهش، فناوري اطلاعات، علم و زندگي، ورزش، بانوان، سلامت، اسباب بازي، كارآفريني، مددكاري و دوام برنامه ريزي شده است.

 

گفتني است رئيس كميسيون فرهنگي و تعدادي از اعضاء شوراي اسلامي ، شوراياري ها ، معاون فرهنگي شهرداري استان همدان، معاون و روساي ادارات معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 20 از اعضاء حاضر در اين بازديد بودند كه با زيارت حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) پايان يافت.

نظر شما