پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۹۶۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: جشنواره "شهر فرهنگ" تا پايان سال‌جاري در مراکزاستان‌ها برگزار مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي گفت: بيست و ششمين کميسيون فرهنگي و اجتماعي کلانشهر‌ها و مراکز استان‌هاکه 4 و 5 بهمن به ميزباني زاهدان برگزار شد، ضمن تاکيد بر لزوم گسترش فعاليت معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري‌هاي کشور، نقش معماري اسلامي بر ارتقاي هويت شهرها مورد بررسي قرار گرفت.

 

ايازي ادامه داد: بيست و ششمين کميسيون کلانشهرها و مراکز استان‌ها که همزمان با ايام پر فضيلت ماه ربيع الاول و هفته وحدت برگزار شد، با صدور بيانيه 7 ماده‌اي به کار خود پايان داد.

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح کرد: برگزاري جشنواره " شهر فرهنگ " در مراکز استان‌ها بصورت استاني از طريق فرا خوان مؤسسات و نهادهاي غير دولتي سطح استان و پديد آورندگان حقيقي و حقوقي آثار فرهنگي تا پايان سال جاري از مهمترين مفاد اين بيانيه محسوب مي‌شود.

 

متن بيانيه بيست و ششمين کميسيون کلانشهرها و مراکز استان‌ها به شرح زير است:


1.با عنايت به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص موضوع سبک زندگي و اهميت آن در ارتقاي فرهنگ شهروندي، پيرو مصوبات اجلاس قبلي ، پيش نويس سند راهبردي سبک زندگي در مديريت شهري، ارائه و پس از بحث و بررسي مقرر گرديد در جلسه آينده نهايي و به تصويب اعضاي اجلاس برسد.

 

2.در اين اجلاس ، موضوع حاشيه نشيني و سکونت گاه هاي غير رسمي و معضلات و آسيب هاي اجتماعي کلانشهرها و مراکز استانها با حضور مهندس افشار قائم مقام وزير کشور در امور اجتماعي مورد بحث و مداقه قرار گرفت و مقرر شد ارتباط و تعامل بين شهرداريها و استانداري ها افزايش يافته و عضويت رسمي شهرداري ها در شوراي اجتماعي استان پيگيري گردد.

 

3.پيرو تصويب سند راهبردي مشارکت جوانان در اداره بهتر کلانشهرها و مراکز استانها در نشست هاي قبلي، برنامه عملياتي اين سند در اين اجلاس ارائه و پس از بررسي ، نهايي شد. همچنين مقرر شد براي بهره مندي افزون از ظرفيت مشورتي جوانان در امور شهري ، طرح " مجلس شهري جوانان " به عنوان يک رکن مشورتي مديريت شهري تهيه و ارائه گردد.

 

4.در راستاي ترويج فرهنگ کتاب و کتاب خواني و اهميت اين موضوع در توسعه فرهنگي شهرها و آگاهي هاي عمومي ، سند راهبردي کتاب و کتاب خواني، در اين نشست ارايه و پس از بررسي محتوايي آن، مقرر شد با اخذ نظرات تکميلي، سند نهايي در اجلاس بعدي به تصويب اعضاء برسد.

 

5.مقرر شد جشنواره شهر فرهنگ در کليه مراکز استانها بصورت استاني از طريق فرا خوان مؤسسات و نهادهاي غير دولتي سطح استان و پديد آورندگان حقيقي و حقوقي آثار فرهنگي تا انتهاي سال جاري برگزار و نتايج و گزارش عملکرد آن به دبيرخانه دائمي جشنواره در شهرداري مشهد ارايه تا در نيمه اول سال 92 نسبت به برگزاري دومين دوره جشنواره ملي شهر فرهنگ اقدام گردد.

 

6.در راستاي تعامل هر چه بيشتر شهرداريهاي کلانشهرها و مراکز استانها و تبادل تجربيات ،مقرر شد نسبت به ارائه تفاهم نامه امکان بهره مندي حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي شهرداريها از توليدات و محصولات يکديگر در قالب سند اقدام و در نشست آتي ارائه گردد.

 

7.در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامي، تمامي اعضاء ضمن تجديد ميثاق با آرمانهاي بلند انقلاب اسلامي، امام شهدا و شهداي والامقام ،بر ضرورت توجه و اهتمام جدي و بيش از پيش در خصوص برگزاري با شکوه مراسم گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي تأکيد کردند.

نظر شما