شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۹۶۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
يادداشتي مدير اجرايي جامعه روحانيت مبارز در هفته وحدت/
اسلام، دين وحدت، برادري، صلح، امنيت فردي و اجتماعي است. مسئله وحدت و انسجام بين مردم در داخل و بين امتهاي اسلامي در خارج از ضروريات است.

شهر -

 

حجت الاسلام ناصحي

مدير اجرايي جامعه روحانيت مبارز

و اعتصموا بحبل ا.. جميعاً و لا تفرقوا ، ولادت با سعادت پيامبر بزرگوار اسلام صلي ا.. عليه و آله و سلم و فرزند برومندشان امام جعفر صادق عليه السلام و هفتة وحدت را تبريک عرض مي کنم. حضرت امام (ره) در کلام رساي خود بارها فرمودند کلمه وحدت و وحدت کلمه موجب پيروزي و موفقيت است، در حقيقت در اوضاع سياسي و بحراني امروز دنيا رمز موفقيت ما در سايه اتحاد ملي ماست. پيروزي ما در زمينه ها و بخشهاي مختلف کشور در مقابل مستکبران، همه با هم بودن ما بوده و خواهد بود.

 

مهمترين هدف دشمن اين است که اتحاد ملي ما را بهم بشکند. هيچ کس و هيچ گروهي حق ندارد اين برادري و اتحاد ملي را که تا به امروز با توصيه هاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري مدظله العالي داشتيم بهم بريزد. البته نقد و انتقاد سازنده از همديگر پذيرفتن، متضمن موفقيت ماست، اما غرور و تکبر و خود بيني و خود محوري و تک روي و بي اعتنايي به ديگران سم است و ملت آگاه ما هم حرکات و کارهاي ما را به دقت زير نظر دارد و به موقع اظهار نظر مي کند. با هم باشيم پيروزيم، بي هم بودن کار و امور را پيش نمي برد و هميشه از بر هم بودن بايد بپرهيزيم که فاجعه است و اتحاد ملي ما را مي شکند. بني آدم اعضاي يکديگرند که در آفرينش ز يک گوهرند.
 

بايد بدانيم که اسلام، دين وحدت، برادري، صلح، امنيت فردي و اجتماعي است. مسئله وحدت و انسجام بين مردم در داخل و بين امتهاي اسلامي در خارج از ضروريات است. همانطور که خون موجب حيات بدن است، وحدت هم در بين مسلمين جهان از اصولي ترين کارها است. امروز جهان کفر و استکبار با همه اختلافاتي که با يکديگر دارند، عليه اسلام و ملت ما پکپارچه مي شوند، توهين - هاي صورت گرفته به پيامبر اکرم صلي ا.. عليه و آله و سلم و انتشار فيلم و کاريکاتورها و توهين پاپ نسبت به احکام اسلامي و تقويت و حفظ سلمان رشدي همة اينها ضرورت و لزوم اتحاد ملت هاي اسلامي را نشان مي دهد.

 

آمريکا به عنوان يه کشور مقتدر که ادعاي کدخدايي جهان را دارد ( نظم نوين جهاني ) بزرگترين قدرت روبروي خود را اسلام مي داند. به همين جهت تمام تلاش خود را براي ضربه زدن به اسلام به کار گرفته است. مقام هاي غربي در سالهاي اخير بارها از تشکيل امپراطوري بزرگ اسلامي ابراز ترس و واهمه کرده و اصلي ترين خطر پيش روي خود را انسجام اسلامي و اتحاد ميان ملت هاي مسلمان قلمداد نموده اند. بايد نهادهاي ملي و نهادهاي اسلامي مثل سازمان کنفرانس اسلامي، مجمع تقريب مذاهب اسلامي، مجمع جهاني اهلبيت عليهم السلام مراسم و اجتماع عظيم مسلمين در فريضة حج، همچنين موضع گيري کشورهاي اسلامي در سازمان ملل در ايجاد وحدت بين امتهاي اسلامي کمک کنند و همچنين ايجاد پيمان دفاع دوستي امنيتي بين کشورهاي حوزة خليج فارس مي تواند خيال کشورهاي عربي را راحت کند.

 

با توجه به اينکه خاور ميانه به عنوان کانون تصميم گيري و تأثير گذار در دنيا در بخشهاي سياسي و اقتصادي مطرح است عمدة گاز و نفت دنيا را تأمين مي کند و مي توان از اين اهرم در انسجام امت اسلامي در مقابل جهان کفر بهره برد. ما به عنوان کشوري که اکثريت آن شيعه است همواره از فلسطين به عنوان يک سرزمين سني نشين و همچنين از مسلمانان هرزگوين حمايت کرديم و به اين حمايت افتخار مي کنيم و شيعه و سني را به مانند چشم راست و چپ امتهاي اسلامي مي دانيم و به همين منظور هفتة وحدت از سوي رهبر کبير انقلاب اعلام شده تا وحدت بين ملتها و دولتهاي کشورهاي اسلامي در مقابل جهان کفر ايجاد شود.

 

قولوا لا اله الا ا.. تفلحوا

نظر شما