جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۹۸۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
در مراسم ‌ انعقاد تفاهم‌نامه ايجاد موزه امام خميني (ره)در برج ميلاد مطرح شد/
ايازي گفت: فاز اول موزه امام (ره) در برج ميلاد در روز ارتحال بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران و فاز دوم آن در روز ميلاد ايشان به بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، محمد هادي ايازي در مراسم ‌ انعقاد تفاهم‌نامه ايجاد موزه امام خميني )ره( در برج ميلاد که با حضور مجيد انصاري قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام و فرزاد هشيار مديريت برج ميلاد برگزار شد،  گفت : بخشي از رسالت‌ها و وظايف مجموعه مديران و مردم ايران اين است که ياد امام بزرگوارمان را به شيوه‌هاي مختلف در ذهن‌ها و خاطره‌ها زنده نگه دارند. بايد نقشي که امام خميني (ره) در پيروزي انقلاب اسلامي داشته‌اند به شکل‌هاي مختلف براي نسل آتي بيان شود .

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران افزود: علي‌رغم اينکه کارهاي زيادي در اين سال‌ها انجام شده، اما انتظاري که مي‌رفته هنوز محقق نشده است، پس کساني که در اين زمينه فعاليت مي‌کنند بايد تلاش بيشتري داشته باشند.

 

وي ادامه داد: نسل سوم و چهارم فرزندان اين سرزمين بايد با کارهايي که امام خميني(ره) انجام داده‌اند، آشنا شوند و شرايط پيش و پس از انقلاب اسلامي را بشناسند. هر چند که به دليل مشکلاتي که امروزه وجود دارد، به برخي از مشکلات قبل از انقلاب کمتر توجه شده است.

 

ايازي با بيان اينکه در زندان اوين که امروز تبديل به باغ موزه اوين شده است، مي‌توان بخشي از همين مشکلات را که در قبل از پيروزي انقلاب وجود داشته را نشان داد، گفت: زندانيان سياسي مي‌گويند که به مشکلات قبل از انقلاب خيلي پرداخته نمي‌شود. پس ما بايد شرايطي را براي آشنايي نسل‌ها به وجود بياوريم. همچنين مي‌توان با بازگو کردن زندگي شهيدان، آنها را با نسل جديد پيوند داد.

 

وي در ادامه افزود: شهرداري تهران اهتمام جدي در اين زمينه داشته است و هميشه به اين مسئله ‌پرداخته، به همين دليل در برج ميلاد که بزرگترين و مرتفع‌ترين برج جمهوري اسلامي ايران است، برنامه ايجاد موزه حضرت امام خميني (ره) را داريم. اين موزه در مرتفع‌ترين نقطه برج ميلاد که به گنبد آسمان معروف است، برپا مي‌شود.

 

سخنگوي شهرداري تهران با بيان اينکه علاوه بر مورد توجه بودن برج ميلاد، ساماندهي جماران هم در دستورکار شهرداري بوده است، گفت: سنگ فرش کردن جماران و تغيير کاربري باغ امير سليماني و خسروشاهي به موزه از برنامه‌هاي شهرداري تهران بوده است تا افرادي که به مرقد امام خميني(ره) مي‌روند و به جماران مشرف مي‌شوند، بتوانند از اين موزه ديدن کنند و با کارهايي که ايشان در زمينه پيروزي انقلاب اسلامي انجام داده‌اند، آشنا شوند که اميدواريم که اين طرح در روز ارتحال امام به بهره‌برداري برسد.

 

ايازي همچنين از در نظر گرفتن محلي براي تبديل موزه در مرقد حضرت امام خميني (ره) خبر داد و گفت: اين سه موزه مي‌توانند نقش حضرت امام خميني (ره) را در پيروزي انقلاب اسلامي به خوبي نشان دهند.

وي با اشاره به اينکه فضاي فيزيکي برج ميلاد براي موزه نسبتا کوچک است، گفت: ما نمي‌توانيم همه آثار را به شکل گسترده قرار دهيم. قرار است با اتکا به هنر ديجيتال، همه آثار را در اين مکان قرار دهيم.

ايازي در پايان افزود: اين حداقل کاري است که مي‌توانيم براي امام (ره) و شهداي انقلاب انجام دهيم. اگر تابه حال کاري انجام نشده، کوتاهي بوده و اميدواريم بتوانيم اين مجموعه‌ها را براي بازديدکنندگان آماده کنيم.

 

مجيد انصاري، قائم مقام دفتر موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) گفت: شهرداري‌ها از جمله نهادهايي هستند که مي‌توانند الگوي مناسب براي اجراي برنامه‌هاي انقلابي باشند، شهرداري کلان شهر تهران در مرکز  اين دست برنامه ها قرار دارد.

 

همچنين قائم مقام دفتر موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) ادامه داد: ايده يادمان و موزه حضرت امام خميني (ره) در زمان حيات سيد احمد خميني داده شده بود و بسيار هم مورد استقبال قرار گرفت ، در نهايت امروز شاهد انعقاد اين تفاهم‌نامه هستيم.

 

در پايان اين مراسم تفاهم‌نامه برپايي يادمان و موزه حضرت امام خميني (ره) بين محمد هادي ايازي، معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران و فرزاد هوشيار، مديريت مجموعه برج ميلاد امضا شد.

 

نظر شما