چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
گزارش کاملي از جشن 34 سالگي انقلاب اسلامي/
مردم ايران اسلامي سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را با خروشي وصف ناپذير جشن گرفتند تا بار ديگر ثابت کنند يکپارچه و متحد مي‌توانند در ميدان دفاع از ميراث امام راحل حاضر شوند و تا آخر ايستاده‌ا‌ند.

به گزارش شهر و به نقل از فارس، راهپيمايي عظيم 22 بهمن همزمان با سي و چهارمين سالروز پيروزي انقلاب ‌اسلامي ايران از ساعت 9 صبح امروز يکشنبه در تهران و همزمان در 930 بخش، شهر و شهرستان و 4000 روستاي کشور ‌آغاز شد.


شهر آماده ثبت شکوه پيمان ملت در فجر 34

از روزهاي گذشته همزمان با دعوت همه گروه‌ها، شخصيت ها و تشکل هاي فعال در عرصه هاي گوناگون، دستگاه‌هاي مختلف نيز تمهيدات لازم را براي آراسته و آماده سازي مسيرهاي راهپيمايي عظيم 22 بهمن در تهران بزرگ انديشيده و از صبح امروز همه چيز براي ثبت يک حماسه ديگر آماده بود.

بيش از 220 خبرنگار خارجي و 1600 خبرنگار داخلي- عکاس و عوامل تصوير برداري و خبري (در تهران ) و بيش از 2000 خبرنگار،عکاس و تصويربردار در تمامي استانهاي کشور و اکثرشبکه هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي از جمله 300 گروه خبري  و تمام شبکه هاي برون مرزي و جام جم در تهران و تمام استانهاي کشوردر مسيرهاي راهپيمايي ، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقيم پوشش خبري ـ تصويري  دادند.

همچنين بسياري از شبکه هاي تلويزيوني کشورهاي ديگر از جمله شبکه تلويزيوني المنار-الاخبار-روس اليوم – شين هوا چين -فوجي و آساهي ژاپن- شبکهzdf (زد دي اف )آلمان-(سي بي اس )  cbs  و آسوشيتد پرس AP  نيز آمادگي پوشش خبري برنامه را داشته اند و با استقرار در ميدان آزادي ، اطلاع رساني کردند.

استقرار سيستم صوتي بيش از 13 کيلومتردر مسيرهاي راهپيمايي وميدان آزادي و ارائه خدمات صوت  به صورت ثابت و سيار در تهران و ارائه بيش از 180 کيلومتر خدمات سيستم صوتي در مراکز استانها که به عنوان بزرگترين سيستم صوتي  مراسم هاي ملي در کشورهاي جهان شناخته شده است .


ايستگاه موسيقي اقوام ايراني در مسير راهپيمايي

به مناسبت فرا رسيدن يوم الله 22 بهمن ماه سالروز پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي سازمان ميراث فرهنگي ويژه برنامه هايي از قبيل:  ايستگاه موسيقي اقوام ايراني، اجراي نمايش‌هاي آييني، غرفه پذيرايي از راهپيمايان، ايستگاه نقاشي ويژه کودکان و غرفه جاذبه‌هاي گردشگري ايران را در مسير راهپيمايي اجرا کرد.

بر اساس اين خبر با مشارکت شبکه 2 صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ويژه برنامه‌هاي شاد و متنوع فرهنگي از اين شبکه به صورت مستقيم پخش شد.

همچنين برگزاري ايستگاه بزرگ ايران سرزمين شکوه و زيبايي‌ از سوي سازمان ميراث فرهنگي ، يکي ديگر از مهمترين برنامه‌هاي اين سازمان است که در اين ايستگاه مهمترين برنامه‌هاي فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي کشور  ارائه شد.

بر اساس اين گزارش در ايستگاه نقاشي، کودکان نمادهاي انقلاب اسلامي و دهه فجر را به تصوير ‌کشيدند و به تعدادي از آنها جوايزي از سوي سازمان ميراث فرهنگي اهدا شد.

همچنين اقلام فرهنگي با همکاري مشترک سازمان ميراث فرهنگي و شبکه 2 سيما، شامل کتاب موزه‌ها و فلش کارت‌هايي با موضوع سخنان مقام معظم رهبري نيز از سوي اين سازمان، در بين راهپيمايان توزيع شد.


حضور 20 انديشمند اروپايي و آمريکايي در غرفه پلاکاردنويسي بسيج دانشجويي

در غرفه پلاکاردنويسي قرارگاه شهيد باقري بسيج دانشجويي مردم  با استفاده از امکانات موجود در غرفه بر روي پلاکاردهاي موجود متوني را نوشتند و به اين وسيله پيام خود را به صورتي رساتر منتقل کردند و صداي خود را به وسيله رسانه‌هاي جمعي به گوش جهانيان رسانند.

همچنين در اين غرفه که با شعار «اي خون‌بهاي شهيدان، پاس مي‌دارمت زجان» برگزار شده برنامه حضور انديشمندان اروپايي و امريکايي منتقد جهان غرب برگزار خواهد شد. حدود 20 تن از انديشمندان بين المللي منتقد جهان غرب در اين غرفه حضور پيدا  کردند و به سخنراني و گفت‌وگو با مردم  پرداختند.

براساس اين گزارش، در اين غرفه فهرستي از شعارهاي جديد مناسب براي وضعيت کنوني ايران و جهان که توسط قرارگاه شهيد باقري براي اين راهپيمايي با درخواست از شعراي انقلابي  سروده شده به همراه بعضي محتواهاي فرهنگي ديگر در اختيار مردم انقلابي حاضر در اين راهپيمايي قرار  گرفت.

همچنين مسابقه فراخوان مستندات مردمي از راهپيمايي 22 بهمن ماه توسط اين قرارگاه برگزار شده است و مردم انقلابي مي‌توانند فيلم‌هاي کوتاه و عکس‌هاي خود از اين راهپيمايي شکوهمند را به نشاني Setad@q-b.ir ارسال کنند. آثار برگزيده در اختيار رسانه‌هاي جمعي قرار خواهد گرفت تا بازتاب مناسبي از اين واقعه عظيم مردمي در رسانه‌هاي داخلي و خارجي صورت پذيرد.


توزيع تمثال شهداي هسته‌اي در مسيرهاي راهپيمايي

تمثال شهيد مصطفي احمدي‌روشن، مسعود علي‌محمدي، رضا قشقايي و مجيد شهرياري در مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن از جمله اقداماتي است که به مناسبت سي‌وچهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفت.


پلاکارد‌هاي «تا آخر ايستاده‌ايم» در دست راهپيمايان

پس از گذشت دقايقي از آغاز راهپيمايي موج خروشان مردم خيابان‌هاي اطراف ميدان آزادي را پرکرد، مردم با پرچم‌هاي «تا آخر ايستاده‌ايم در دست حمايت خود از نظام جمهوري اسلامي ايران را فرياد مي‌زنند.

سي و چهارمين بهار انقلاب اسلامي که با حضور ميليوني مردم از ساعتي قبل در خيابان‌هاي تهران آغاز شده است با صحنه‌هاي بي‌نظيري از ولايت‌مداري مردم همراه بود.

برخي از راهپيمايان با در دست داشتن پلاکاردهايي که بر روي آن نوشته شده بود «من انقلابي‌ام» حمايت قاطع خود را از سخنان اخير مقام معظم رهبري که به دولت آمريکا فرمودند من ديپلمات نيستم يک انقلابي‌ام نشان دادند.

مردم با توجه به وقايع اخير يکشنبه مجلس و رفتارهاي برخي مسئولان شعار «دشمن ملت ما تفرقه و نفاق است» اعتراض خود را به رفتار برخي از مسئولان ابراز داشتند.

در طول مسير راهپيمايي امروز برنامه‌هاي متنوعي براي اقشار مختلف اعم از پيرو جوان، زن و مرد در نظر گرفته شده است.

حوالي خيابان فلسطين دو جوان با اجراي حرکات نمايشي توسط توپ فوتبال و روپايي زدن در حال اجراي نمايش براي راهپيمايان تهراني هستند.


آغاز مراسم رسمي، شگفتي خبرنگاران خارجي

مراسم رسمي يوم الله 22 بهمن در ميدان آزادي راس ساعت 10 با تلاوت آياتي از کلام الله مجيد توسط يکي از قاريان ممتاز بين المللي و اجراي سرود رسمي جمهوري اسلامي ايران و با حضور خانواده معظم شهدا، ايثارگران، جانبازان و مردم بصير و هميشه در صحنه و مسئوليت لشکري و کشوري و تعدادي از سفرا و کارداران و وابستگان نظامي کشورهاي خارجي مقيم و ميهمانان خارجي و علما و شخصيتهاي فرهيخته فرهنگي،سياسي، کشورهاي اسلامي در تهران آغاز شد.

خبرنگاران خارجي مستقر در مسير راهپيمايي در تهران و در ميدان آزادي از حضور چشمگير مردم علي‌رغم همه مشکلات اقتصادي، شگفت‌زده شدند.


استقرار 30 چادر سالمندان و 820 امدادگر در طول مسير راهپيمايي

جمعيت هلال احمر استان تهران در روز 22 بهمن‌ماه پوشش عملياتي تمامي مسيرهاي راهپيمايي را برعهده داشت.

در يوم الله 22 بهمن‌ماه امسال 30 پايگاه هلال احمر و 820 امدادگر و نجات گر از سوي اين نهاد در مسيرهاي وليعصر تا آزادي، صادقيه تا آزادي و ميدان فتح تا ميدان آزادي مستقر بودند.

همچنين در مسير راهپيمايان 30 چادر مخصوص سالمندان مستقر شده است تا سالمنداني که در راهپيمايي حضور داشتند و پس از طي مسافتي خسته شده‌اند، در اين چادرها اسکان يابند.

براساس اين گزارش، 35 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتور آمبولانس نيز در مسير راهپيمايي در معابر مستقر شدند.

اورژانس تهران همزمان با سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي براي خدمت رساني به راهپيمايان 22 بهمن سال 91، 45 دستگاه آمبولانس مستقر کرد.

همچنين با توجه به مشکل بودن امکان تردد خودرو در مسير خيابان آزادي، 6 دستگاه موتورلانس نيز در اين مسير مستقر مي‌شود تا در صورت لزوم به سرعت براي ارائه خدمات اورژانسي به مجروحان احتمالي خدمت رساني شود.

براساس اين گزارش، 4 دستگاه خودروي فرماندهي عمليات فوريت‌هاي پزشکي نيز در اين مسير با تجهيز به 500 بسته عمليات بحران براي استفاده در هر گونه حوادث احتمالي بکارگيري ‌شوند. آمبولانس هوايي اورژانس نيز براي موارد لازم به حالت آماده باش بود.

همچنين، تمام آمبولانس‌هاي مسير راهپيمايان با حضور 140 نيروي اورژانس از ساعت 5 صبح آ‌ماده باش بودند و اتوبوس آ‌مبولانس‌ها که درمانگاه‌هاي سيار اورژانس هستند نيز از ساعت يک بامداد به حالت آ‌ماده باش و فعال بودند.

براساس اين گزارش، 20 نفر نيز مسئوليت برقراري ارتباط بين مأموران اورژانس را در عمليات‌هاي امروز به عهده داشتند، عمده خدماتي که پيش بيني مي‌شد ارائه شود مانند سنوات گذشته براي حوادث ترافيکي، مسموميت و خدمات رساني به بيماران قلبي، ريوي و افراد مبتلا به فشار خون بود.

همچنين با هماهنگي با مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور 5 بيمارستان فيروزگر، امام خميني(ره) حضرت رسول(ص)، شهداي تجريش و بيمارستان 7 تير نيز آماده باش بودند تا و بيماران و مجروحان احتمالي به اين بيمارستان‌ها ارجاع  ‌شوند.


پرچم 1500 متري ايران بر سر راهپيمايان تهران

راهپيمايان تهراني همزمان با راهپيمايي با شکوه و پرشور 22 بهمن پرچم 1500 متري ايران را از حوالي ميدان انقلاب به سمت ميدان آزادي بر بالاي سر خود گرفته و به اين ترتيب سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن گرفتند.

در طول مسير راهپيمايي امروز تهران صندوق‌هايي از سوي کميته امداد امام خميني (ره) براي جمع‌آوري کمک به زلزله‌زدگان نقاط مختلف کشور و همچنين کمک به نيازمندان در آستانه سال جديد در نظر گرفته شد تا تهراني‌ها کمک‌هاي خود را از طريق اين صندوق‌ها به مستمندان برسانند.


چشم‌نوازي ماکت ماهواره سيمرغ در ميدان انقلاب

نمايش دستاوردهاي علمي کشور در راهپيمايي امروز تهران حس غرور بسياري از هموطنان را برانگيخت.

نصب ماکت ماهواره بر فراز گنبد مسجد در ميدان انقلاب تهران چشم نوازي مي‌کرد.

يکي از راهپيمايان تهراني در اين رابطه به خبرنگار فارس گفت: با وجود تمام تحريم‌ها توانستيم به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا کنيم که همه جمع اين دستاوردهاي در سايه سار انقلاب بوده است. اگر ما انقلاب نمي‌کرديم اکنون هم مانند دوران طاغوت وابسته به غربي‌ها بوديم و هيچ گاه نمي‌توانستيم دستاوردهايي همچون ماهواره سيمرغ داشته باشيم.

در اين راهپيمايي حضور دانشجويان و حوزويان از نکات قابل توجه بود؛ دانشجويان و حوزويان همراه با ساير اقشار مختلف مردم با حضور در اين راهپيمايي ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام خميني و شهيدان با مقام معظم رهبري نيز تجديد بيعت کردند.


اجراي کنسرت سمفوني انقلاب در مسير راهپيمايي شهروندان

کنسرت بزرگ سمفوني انقلاب، امروز همزمان با راهپيمايي 22 بهمن در ضلع شمالي ميدان انقلاب اسلامي اجرا شد.

براساس اين گزارش اين کنسرت با تلاش پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

سقوط چتربازان نيروهاي مسلح، اجراي سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوري اسلامي، اجراي سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفري جوانان دانش‌آموز و قرائت قطعنامه سراسري 22 بهمن 91 از ديگر برنامه‌هاي اين روز بود.


نمايش پيشرفت‌هاي رباتيک ايران در راهپيمايي امروز

در حاشيه اين راهپيمايي بنرهايي از پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه رباتيک به نمايش عموم گذاشته شد. در اين بنرها ضمن اشاره به دستاوردهاي ايران در عرصه رباتيک به معرفي بخشي از اين دستاوردها پرداخته شده است. همچنين پخش پلاکاردهايي در خصوص شهداي هسته‌اي از جمله اقدامات انجام شده در راهپيمايي امروز است.


تأکيد راهپيمايان تهراني بر وحدت و انسجام مسئولين کشور

تعدادي از راهپيمايان تهراني با سر دادن شعار وحدت وحدت، فوري فوري خواستار اتحاد و انسجام هر چه بيشتر مسئولان کشور شدند.

يکي از راهپيمايان تهراني نيز دست‌نوشته‌اي را حمل مي‌کرد که روي آن نوشته شده بود هشدار به مسئولان، اکنون نيازمند وحدتيم.


برگزاري مسابقه عکاسي با موضوع ثبت بهترين خاطره در مسير

شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر همزمان با يوم الله 22 بهمن برنامه‌هاي متنوع برگزار کرد، بازديد از موزه عبرت، موزه زندانيان سياسي دوران انقلاب با حضور زندانيان سياسي دوران ستمشاهي از جمله اين برنامه‌هاست.

بر اساس اين گزارش، برگزاري مسابقه عکاسي با موضوع ثبت بهترين خاطره در راهپيمايان از ديگر برنامه‌هاي يوم الله 22 بهمن است و از بهترين عکس گرفته شده در راهپيمايي 22 بهمن از حضور پرشور شهروندان تقدير شود.

برپايي ايستگاه فرهنگي ويژه کودک و نوجوان در مسير راهپيمايي 22 بهمن، توزيع انواع اقلام فرهنگي شامل نرم افزار سرودهاي انقلابي و يادنامه انقلاب ميان کودکان و نوجوانان و برگزاري مسابقه نقاشي با موضوع کودک و انقلاب در ايستگاه از جمله برنامه‌هاي ديگر است.


مجريان برنامه‌هاي کودک در ميان راهپيمايان/برپايي ايستگاه‌هاي فرهنگي در مسير راهپيمايي تهران

شبکه‌هاي راديويي ايران، جوان، تهران، قرآن و فصلي (بهمن)، با حضور در مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن، حماسه حضور پرشور مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي را پوشش دادند.

راديو ايران با ويژه برنامه (طلوع) از ساعت 9صبح تا ساعت 13 عصر برنامه‌هاي ويژه خود را روي آنتن ‌برد. همچنين، همکاران اين شبکه راديويي با برپايي غرفه در خيابان آزادي همراه گروه برنامه ساز ( سلام کوچولو ) به اجراي برنامه‌هاي زنده و شاد براي کودکان پرداختند.

براساس اين گزارش، برنامه شبکه راديويي جوان (درست مثل بهار) نيز از ساعت 9 صبح تا ساعت 13 توسط همکاران اين شبکه  اجرا ‌شد. علاوه بر استوديوي پخش شبکه جوان استوديوهاي سيار واقع در خيابان آزادي تقاطع خيابان بهبودي و خيابان آزادي، تقاطع خيابان نورافکن (روبروي استاد معين ) حماسه 22 بهمن امسال را پوشش دادند.

عمو پورنگ، خاله شادونه، اجراکنندگان برنامه فيتيله، عمو قناد، خاله نرگس و ديگر مجريان برنامه کودک به همراه شخصيت‌‌هاي عروسکي مشهور، به اجراي برنامه براي کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپيمايي پرداختند.


برگزاري مسابقات مختلف در مسير راهپيمايي

مسابقاتي مانند هدفگيري، پرتاب توپ، طناب زني و همچنين مسابقات نقاشي و کاردستي در غرفه‌هاي مختلفي با تلاش شهرداري‌هاي محلات مختلف تهران در مسير راهپيمايي برگزار شد.

اتحاديه تشکل‌هاي قرآني کشور هم مسابقه عکاسي با عنوان « سي و چهارمين تجلي حضور» برگزار کرد.

علاقه مندان براي شرکت در اين مسابقه مي‌توانند با استفاده از دوربين عکاسي يا گوشي همراه خود مراسم راهپيمايي يوم الله 22 بهمن را به تصوير بکشند و براي اطلاعات بيشتر به آدرس اينترنتي www.etghannews.ir مراجعه کنند.


 پايگاه سازمان فضايي ايران در خيابان آزادي

پايگاه سازمان فضايي ايران نيز بالني به شکل موشک ماهواره بر اميد به آسمان فرستاده و پلاکاردهايي مبني بر توانمندي‌هاي فضايي متخصصان کشورمان درخيابان آزادي نصب کرده است.

مراکزي همچون اوقاف و امور خيريه، سازمان بسيج شهرداري، بانک سپه، مرکز بسيج وزارت امور خارجه، اتحاديه طلا و جواهرفروشان تهران، آب و فاضلاب منطقه 3 ، حوزه مقاومت بسيج 303 حضرت اميرالمؤمنين (ع) و اتحاديه تشکلهاي قرآني کشور و تعداد ديگري از ادارات و نهادها در مسير انقلاب تا آزادي با برپايي غرفه‌هاي مختلف به ارايه خدمات متنوع از جمله ارايه اقلام فرهنگي و توزيع پلاکاردها در ميان راهپيمايان پرداختند.


برپايي غرفه بيداري اسلامي و تأکيد راهپيمايان بر گراميداشت اين حرکت

برپايي غرفه‌اي در حمايت از بيداري اسلامي از جمله موارد قابل توجه در راهپيمايي امروز بود.

اين غرفه در حد واسط چهارراه وليعصر و خيابان وصال برپا شد که ضمن پرداختن به بيداري اسلامي بخشي از اتفاقات رخ داده در اين کشورها به ديد عموم گذاشته شده بود.

همچنين معرفي کشورهاي اسلامي عربي از جمله ديگر اقدامات غرفه ياد شده بود.


جانبازان هشت سال دفاع مقدس نگين راهپيمايان تهراني

راهپيمايان تهراني تصاوير مقام معظم رهبري، امام خميني (ره) و شهداي جهاد علمي را در دست دارند. تاکيد بر حق هسته‌اي کشورمان، هئيت مجدد با آرمانهاي امام راحل تاکيد بر محاکمه سران فتنه و ... از جمله مطالبات راهپيمايان تهراني است.

همچنين جانبازان هشت سال دفاع مقدس نيز همراه با ساير اقشار مختلف مردم در اين راهپيمايي حضور پيدا کرده و بر لزوم بيعت با مقام معظم رهبري تأکيد دارند .


حضور ورزشکاران همراه با ساير اقشار ملت در راهپيمايي تهران

تعدادي از ورزشکاران رشته‌هاي مختلف امروز همگام با ساير اقشار ملت در راهپيمايي 22 بهمن تهران شرکت کردند.

بر اساس اين گزارش، ورزشکاران رشته‌هاي مختلف از جمله تکواندو، کاراته، جودو، کيک بوکسينگ، دوچرخه سواري، اسکيت سواري و ساير رشته‌هاي ورزشي با لباس‌هاي متحد الشکل در راهپيمايي امروز حضور يافتند.

ورزشکاران نيز مانند ساير اقشار ملت با سردادن شعار و در دست گرفتن پلاکاردهاي مختلف حمايت خود را از انقلاب و آرمان‌هاي آن اعلام کردند.


فرود چوب راهپيمايان تهراني بر سر اوباما و نتانياهو

راهپيمايان آدمک‌هاي نتانياهو و اوباما را در دست داشتند و با سر دادن شعارهايي خطاب به اين آدمک‌ها انزجار خود را از سياستهاي ددمنشانه امريکا واسرائيل نشان دادند.در بخشي از اين تجمع راهپيمايان با چوب به سر اين آدمک‌ها مي زدند.


تاکيد راهپيمايان تهراني؛ «انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست»

در حاشيه راهپيمايي يوم الله 22 بهمن ماه راهپيمايان تهراني شعار انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست سر دادند همچنين راهپيمايان تصاوير شهداي جهاد علمي را در دست داشته و ياد و خاطره اين شهيدان را گرامي داشتند.

همچنين راهپيمايان تهراني دست نوشته‌هايي نيز با مضمون تاکيد بر لزوم به رسميت شناختن حق صلح آميز هسته‌اي ايران در دست داشته و بر لزوم حفظ حقوق هسته‌اي خود تاکيد داشتند.


قطعنامه راهپيمايي سراسري 22 بهمن 

در پايان راهپيمايي با‌شکوه و دشمن شکن يوم الله بيست و دوم بهمن ماه قطعنامه‌اي در 10 بند قرائت شد.

در ابتداي اين قطعنامه آمده است:« "وَ نُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَيَ الَّذِينَ استُضعِفُوا فِي الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّهً وَ نَجعَلَهُم الوَارِثينَ" (قصص/5)

حمد و سپاس بي‌پايان پروردگار قادر متعال را که در پرتو تعاليم پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم و سايه‌سار شجره سبز و سربلند انقلاب مبارک اسلامي، ايستادگي و مقاومت امت سرفراز ايران اسلامي را به شميم معطر تحقق وعده‌هاي الهي مبدل ساخت تا معنويت و دينداري، مشعل فروزان راه سربلندي و آزادي جهانيان گردد و حقيقت ناب انقلاب اسلامي و انديشه‌هاي ديني و سياسي حضرت‌امام خميني(ره) درخشان‌تر از هر زمان ديگر، چونان حبل‌المتيني الهي، تمدن نوين اسلامي را به امت اسلامي نويد دهد و "ولايت فقيه" اين يادگار تاريخي و گرانقدر روح خدا زمينه‌ساز انسجام، اتحاد، استقامت، پيشرفت و سرافرازي ايران و هدايت جامعه بشري به قله‌هاي صلاح و سعادت و رستگاري گردد.»

در ادامه اين قطعنامه آمده است: « خورشيد سي و پنجمين بهار پرطراوت آزادي در حالي در سرزمين "اسلام و فرهنگ و ادب و ايثار" طلوع مي‌کند که جهانيان، محو تماشاي عظمت و اقتدار خيره‌کننده ملت ايران شده است و در پرتو امواج بيداري‌بخش اين انقلاب بزرگ الهي، مناسبات و معادلات ساخت قدرت جهاني، خارج از اراده مستکبران و نظم ادعايي قدرت‌هاي سلطه‌گر به نفع مستضعفين و ملل آزاده و حق‌طلب بر هم ريخته و بشريت در حال گذر از يک پيچ تاريخي مهم و سرنوشت ساز قرار گرفته است و بيش از هر مقطع زماني، بستر تحقق وعده خداوندي براي "حکومت جهاني مستضعفين" و درک ظهور "موعود" مهيا شده است.»

اين قطعنامه تأکيد مي‌کند: « اکنون در پايان راهپيمايي با‌شکوه و دشمن شکن يوم الله"بيست و دوم بهمن ماه" ملت نستوه و بصير ايران اسلامي، مواضع خود را در اين شرايط خطير و الهام‌بخش با بانگ رساي توحيدي"الله اکبر" و "خامنه‌اي رهبر" به جهانيان اعلام مي‌دارد:

ا- ملت شهيدپرور ايران اسلامي، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان والامقام و تجليل از جانبازان، ايثارگران و خانواده‌هاي معزز شهداي گرانقدر و تجديد عهد و پيمان ناگسستني خود با آرمان‌هاي امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي)، رمز تداوم حرکت سرافرازانه انقلاب اسلامي و راه عبور پيروزمندانه از چالش‌ها و مشکلات فراروي کشور بويژه سناريوهاي خصومت‌ورزي و کينه‌توزي دشمنان و در رأس آن شيطان بزرگ آمريکاي جنايت کار را، تمسک به ولايت مطلقه فقيه و اطاعت از رهنمودهاي خردمندانه و حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب دانسته و هرگونه تلاش و اقدامي که بخواهد اصل " فصل‌الخطاب بودن" منويات رهبري در جامعه و نظام اسلامي را خدشه‌دار سازد، شديدا محکوم مي‌نمايد.

2 - ملت مسلمان و انقلابي ايران، با تأسي به منويات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حفظ وحدت را تکليف شرعي همه مسئولين کشور دانسته و هرگونه تلاش از سوي هر شخص و جرياني براي مخدوش کردن اتحاد و انسجام ملي و بر هم زدن آرامش عمومي کشور و انجام بد اخلاقي و کشاندن اختلاف‌ها به ميان مردم را بازي در زمين و پازل دشمن تلقي نموده و آن را حرکتي خلاف وصاياي بنيانگذار جمهوري اسلامي و اقدامي در مسير خدمت به بيگانگان و خيانت به کشور و انقلاب و نظام مي‌داند.

3 – ملت ولايتمدار و بيدار ايران اسلامي، اعمال تحريم‌هاي زنجيره‌اي يک‌جانبه و ظالمانه نظام سلطه و اردوگاه ليبرال سرمايه‌داري غرب به سرکردگي آمريکا را محکوم نموده و از مسئولين و کارگزاران نظام مي‌خواهد تا با اتخاذ رويکرد اقتصاد مقاومتي و راهبرد جهادي در صحنه توليد ملي و به ميدان آوردن کار و سرمايه ايراني و اتکا به جوانان کارآفرين؛ سناريوي شيطاني دشمن را خنثي و آنرا به عرصه‌اي براي شکست و رسوايي  نظام سلطه و بدخواهان انقلاب اسلامي تبديل سازند.

4 – ملت صبور و مقاوم ايران، به کارآمدي نظام اسلامي در عرصه پيشرفت‌ها و دستاوردهاي علمي ـ برغم تحريم‌ها، تهديدها و مانع تراشي‌هاي ناشي از کينه‌ورزي و سناريو‌پردازي دشمن ـ افتخار کرده و با تجليل و تکريم مقام ارجمند شهدا، مجاهدان و ايثارگران حوزه علم و فناوري بويژه شهيدان عليمحمدي، شهرياري، رضايي‌نژاد و احمدي‌روشن و نيز سردار بي‌ادعا شهيد حسن تهراني‌مقدم، از تلاش مؤمنانه و شجاعانه دانشمندان جوان و نخبگان علمي کشور در زمينه‌هاي مختلف، از جمله هسته‌اي، فضايي، نانوداروها، سلولهاي بنيادي و ديگر علوم راهبردي؛ قدرداني نموده و با تأکيد بر حق مسلم خود در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و هشدار به دشمنان نظام، به اعضاي گروه 1+5 تأکيد مي‌کند که تنها راه پيشرفت مذاکرات آينده پذيرش حقوق ايران اسلامي و پرهيز از دخالت رويکردهاي ظالمانه و اهداف مغرضانه سياسي و غيرفني در پرونده هسته‌اي ايران مي‌باشد.

5 – ملت بصير و دشمن شناس ايران، تحولات شگرف منطقه‌اي و جهاني در بستر بيداري اسلامي را ناشي از گفتمان انقلاب اسلامي و تأثير‌پذيري کشورهاي اسلامي از آرمان‌‌هاي مقدس نظام و الگوي مقاومت و استکبارستيزي خود دانسته و با محکوم کردن دخالت بيگانگان در امور کشورهاي رهايي يافته از يوغ ديکتاتورهاي مورد حمايت قدرت‌هاي سلطه‌گر، بر ضرورت هوشياري در مقابل نقشه دشمنان براي ايجاد انحراف در مسير بيداري اسلامي تأکيد مي‌نمايد.

6 – ملت آزاده و ظلم‌ستيز ايران، آزادي قدس شريف و فلسطين را تکليف الهي و راهبرد خدشه‌ناپذير جهان اسلام قلمداد کرده و با دفاع همه‌جانبه از جبهه مقاومت اسلامي و ضد صهيونيستي، حمايت آمريکا و حاميان عربي و غربي از جنايات رژيم غاصب و جعلي صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي و نيز اقدامات گروه‌هاي تروريستي عليه دولت و ملت سوريه و فتنه‌افروزي بعثي‌ها و تروريست‌ها در عراق را محکوم نموده و بر ضرورت اقدام عاجل و قاطع سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي در قبال دولت‌هاي حامي تروريسم و عاملان به خاک و خون کشيدن انسان‌هاي بي‌دفاع تأکيد مي‌نمايد.

7 – ملت فهيم و مسلمان ايران با تأکيد بر حق ملت‌ها در تعيين سرنوشت خود، کشتار وحشيانه مردم بي‌دفاع بحرين توسط رژيم سرسپرده آل خليفه که با همراهي آل سعود و در سايه سکوت مرگبار سازمان‌هاي بين المللي و نهادهاي مدعي دموکراسي و حقوق بشر صورت مي‌پذيرد را محکوم نموده و حمايت خود را از مقاومت و ظلم‌ستيزي مردم مسلمان و مظلوم بحرين اعلام مي‌دارد.

8 ـ ملت بصير و متحد ايران، آمريکا را همچنان دشمن شماره يک خود دانسته و طرح مجدد آمادگي براي مذاکره با ايران را در شرايط فشار و تهديد، برگ برنده مورد نياز آمريکا براي جبران شکست‌هاي منطقه‌اي کاخ سفيد و حرکتي حيله‌گرانه براي کشاندن نظام انقلابي و مردمي جمهوري اسلامي به پاي ميز مذاکره مي‌داند و هرگونه اقدام، قبل از اثبات حسن نيت و اقدامات عملي آمريکا را اقدامي خلاف خواست عمومي، منافع ملي و پيشرفت کشور و گامي در جهت گشودن باب سلطه مجدد آمريکا و خيانت به آرمان‌هاي امام و رهبري و شهدا دانسته و آنرا شديداً محکوم مي‌نمايد.

9 – ملت مسلمان و قدرشناس ايران، با توجه به توطئه‌هاي زنجيره‌اي و مستمر نظام سلطه و استکبار از تهديد و تحريم و تحريک تا جنگ نرم و سناريوهاي مايوس سازي مردم نسبت به آينده انقلاب، تلاش‌هاي قواي سه‌گانه در توجه به مشکلات اقتصادي و پرداختن به دغدغه‌هاي فرهنگي و حرکت به سمت نهادينه‌سازي سبک زندگي اسلامي را ناکافي دانسته و از مسئولين مي‌خواهد با اخلال‌گران و برهم زنندگان آرامش اقتصادي کشور قاطعانه‌‌تر از گذشته برخورد نموده و با مهارگراني، رفع بيکاري و مشکلات فراروي معيشت مردم و همت و تدبير براي آسايش و زندگي توام با عزت اقشار مختلف به ويژه قشر محروم و مستضعف، دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد "ايجاد فاصله بين ملت با نظام و انقلاب" مأيوس و نااميد سازند.

10 – ملت مؤمن و بيدار ايران، با آگاهي از اهميت انتخابات رياست جمهوري در سال 92، برگزاري ده‌ها انتخابات با شکوه و توأم با آزادي و آرامش را مظهر مردم سالاري ديني و از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي دانسته و ضمن تقبيح زمزمه‌هاي "انتخابات آزاد" بر لزوم هوشياري ملي در برابر نقشه‌هاي پيچيده و فريبنده دشمن تأکيد نموده و از نامزدهاي تصدي رياست جمهوري ميخواهد در رقابت‌هاي انتخاباتي، ضمن رعايت موازين شرعي، اخلاقي و قانوني و نمايان ساختن قابليت‌ها و توانمندي‌هاي خود براي پاسخگويي به مردم و رهبري و توجه به الزامات دهه چهارم انقلاب، بسترهاي انتخاباتي پرشور و حداکثري را فراهم ساخته و از هرگونه اقدامي که موجب سوء استفاده ضد انقلاب و خرسندي بيگانگان مي‌شود، به شدت پرهيز نمايند.»


نظر شما