سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۹۹۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴
راهپيمايي مردمي در سالروز پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي با حضور يکپارچه ملت ايران در تهران و 930 شهر و چهار هزار روستاي سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، مراسم رسمي يوم‌الله 22 بهمن در ميدان آزادي تهران با تلاوت آياتي از کلام‌الله مجيد توسط يکي از قاريان ممتاز بين‌المللي و اجراي سرود رسمي جمهوري اسلامي ايران راس ساعت 10 و با حضور خانواده معظم شهدا، ايثارگران، جانبازان، مردم بصير و هميشه در صحنه و مسوولان لشکري و کشوري و تعدادي از سفرا و کارداران و وابستگان نظامي کشورهاي خارجي مقيم و مهمانان خارجي و علما و شخصيت‌هاي فرهيخته فرهنگي، سياسي کشورهاي اسلامي در تهران برگزار شد.

 

حضور گسترده نوجوانان در راهپيمايي 22 بهمن
 
مراسم سي و چهارمين فجر انقلاب اسلامي با حضور گسترده نوجوانان همراه بود.  
نسل جديد جمهوري اسلامي ايران با درک انقلابي که بزرگانشان آن را به پيروزي رسانده‌اند، امروز پابه‌پاي پدران و مادران خود به ميدان آمدند و با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهاي انقلاب اعلام کردند که در مسير تداوم جمهوري اسلامي از پاي نخواهند نشست.  
مردم هميشه در صحنه همچنين در راهپيمايي امروز شعار مي‌دادند:
 
" مذاکره نمي‌خواهيم نمي‌خواهيم"، "مرگ بر مذاکره کننده، مرگ بر سازشگر"، "تحريم اقتصادي ديگر اثر ندارد"، "اين همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "اي احمدي روشنم راهت ادامه دارد".  
مردم پلاکاردهايي نيز با اين مضامين با خود حمل مي‌کردند:
 
"اگر دلار يک ميليون بشه، بازهم مردم حضور خواهند داشت" "مرگ بر آمريکا، "الموت لاسراييل"، "جانم فداي رهبر".  
همچنين راهپيمايي کنندگان عکس‌هاي امام و رهبري را در دست داشتند.  

 

شعارهاي جالب و شنيدني در راهپيمايي امسال در تهران به اين شرح بود:

برخي از راهپيمايان با در دست داشتن پلاکاردهايي که بر روي آن نوشته شده بود "من انقلابي‌ام" حمايت قاطع خود را از سخنان اخير مقام معظم رهبري که به دولت آمريکا فرمودند "من ديپلمات نيستم يک انقلابي‌ام" نشان دادند.  
شعارهاي جديد مردمي در حمايت از بيانات رهبرمعظم انقلاب درخصوص عدم مذاکره با آمريکا چنين بود: مذاکره با آمريکا محال است، اين سند زنده استقلال است، ملت ما هرگز نمي گذارد، کسي حق مذاکره با آمريکا ندارد.  
بيشترين شعاري که در ميان راهپيمايان در تهران شنيده مي شود در مضمون تجديد ميثاق با مقام معظم رهبري است که شعارهاي "اي رهبر آزاده، آماده ايم آماده" و " لبيک يا خامنه اي" و " تا آخر ايستاده ايم" از جمله آنان است.  

تعدادي از راهپيمايان تهراني با سر دادن شعار "وحدت وحدت، فوري فوري" خواستار اتحاد و انسجام هر چه بيشتر مسئولان کشور شدند.

 

سران قوا، اعضاي هيات دولت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسوولان کشوري نيز همگام و همراه با آحاد مختلف مردم، با حضور در راهپيمايي 22 بهمن حماسه وحدت و حضور را به نمايش گذاشتند.

 

حضور رييس‌جمهور در راهپيمايي باشکوه 22 بهمن

 

رييس‌جمهور نيز دقايقي پس از ساعت 10 صبح، به خيل عظيم مردم تهراني شرکت‌کننده در راهپيمايي پيوست.

 

رييس‌جمهور از ضلع جنوبي ميدان آزادي در اين راهپيمايي با شکوه حضور پيدا کرد و در هنگام حضور مورد استقبال مردم شرکت‌کننده در راهپيمايي قرار گرفت و جمعيت شعارهايي در حمايت از رييس‌جمهور سر دادند.

 

رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب متعلق به ملت ايران است و هويت و موجوديت ماست و مقايسه اراده ملت با مشکلات بي انصافي است.

 

احمدي‌نژاد را در اين راهپيمايي تعدادي از اعضاي دولت از جمله ثمره‌هاشمي همراهي مي‌کردند.

 

حضور رييس قوه قضاييه در راهپيمايي 22 بهمن

 

آيت‌الله صادق آملي لاريجاني نيز با حضور در تقاطع خيابان آزادي - اسکندري در همان ساعات اوليه شروع راهپيمايي به خيل عظيم مردم در راهپيمايي پيوست.

 

رييس قوه قضاييه نيز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن گفت: مردم با اين حرکت به کشورهاي سلطه‌طلب اين پيام را دادند که ما هستيم و ايستاده‌ايم.

 

وي گفت: پيام حضور مردم پرشور ملت در راهپيمايي پيوند هميشگي با ولايت است.

 

برخي از مسوولان قضايي نيز همراه با رييس قوه قضاييه در اين راهپيمايي شرکت کردند.

 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز از خيابان انقلاب حد فاصل خيابان‌هاي وصال و قدس به راهپيمايان تهراني پيوست.

 

ديگر چهره‌ها و شخصيت‌هاي سياسي شرکت کننده در راهپيمايي امروز

 

علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات، مصطفي محمد نجار وزير کشور، رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت امور خارجه، اميردريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش، سردار احمدي‌مقدم، علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي، علي سعيدلو معاون امور بين‌الملل رييس‌جمهور، محمدحسين يادگاري رييس جهاددانشگاهي، محمدباقر خرمشاد رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، عباسعلي کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي، پرويز داوودي معاون اول پيشين رييس‌جمهور، پرويز فتاح وزير سابق نيرو، صادق محصولي عضو جبهه پايداري، محمدباقر قاليباف شهردار تهران، سعيدي‌کيا - وزير پيشين مسکن، عبدالرضا شيخ‌الاسلامي وزير سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعي حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اکبر محتشمي‌پور دبيرکل سابق جمعيت دفاع از انتفاضه فلسطين، محمد شريعتمداري - وزير بازرگاني دولت‌هاي هفتم و هشتم، حجت‌الاسلام علي فلاحيان وزير اسبق اطلاعات، تقي‌پور وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات، سردار وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمين عباسعلي اختري عضو شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور، علي‌اکبر محرابيان مشاور ارشد رييس جمهور، محمد عباسي وزير ورزش و امور جوانان، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد احمدي رييس سازمان سمت، حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح کشور، حجت‌الاسلام عليخاني نماينده سابق مجلس و مجتبي اماني مسوول دفتر حفاظت منافع ايران در مصر.

 

موضوع پيشنهاد آمريکا براي مذاکره با ايران محور اصلي شعارهاي راهپيمايان 22 بهمن امسال

 

گروه‌هاي مختلف مردمي که از آغازين ساعات راهپيمايي امروز به خيابان‌ها آمده‌اند در مسير راهپيمايي خود به سمت ميدان آزادي تهران، با طرح شعارهايي مبني بر مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسراييل، مرگ بر انگليس سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي‌ داشتند.

 

در اين ميان مردم انقلابي ايران هم‌چنين با طرح شعارهايي مبني بر «مذاکره با آمريکا محال است/ اين سند زنده انقلاب است» بر فصل‌الخطاب بودن مقام معظم رهبري و تبعيت از ايشان در اين موضوع تاکيد مي کردند.

 

راهپيمايان 22 بهمن 1391 پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش کشيدند.

 

در تقاطع توحيد، آزادي راهپيمايان پرچم و نماد رژيم صهيونيستي را که بر روي آن عدد 666 و ستاره يهود نقش بسته بود را به آتش کشيدند و خشم خود را نسبت به اين رژيم غاصب نشان دادند

 

برپايي غرفه‌هاي تفريحي و جمع‌آوري صدقات در مسير راهپيمايي 22 بهمن

 

در طول مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن در تهران، غرفه‌هاي متعددي از سوي ارگان‌ها و سازمان‌هاي مختلف برپا شده بود.

 

از جمله اين غرفه‌ها مي‌توان به غرفه‌ حرکات نمايشي با توپ اشاره کرد که در آن، منتخبان اين رشته به انجام حرکات نمايشي مشغول بودند و راهپيمايان به وسيله تفنگ‌هاي پينتبال تصاوير سربازان رژيم صهيونيستي را هدف قرار مي‌دادند.

 

همچنين در بخش ديگري از مسير راهپيمايي غرفه‌اي به چشم مي‌خورد که جوانان و نوجوانان شعارها و جملات مربوط به 22 بهمن را يادداشت و پس از آن در نمايشگاهي در همان مکان نصب مي‌کردند. همچنين غرفه‌هاي ديگري نيز از سوي شبکه‌هاي راديويي و تلويزيوني برپا شده بود.

 

يکي ديگر از غرفه‌هايي که در خيابان انقلاب توجه راهپيمايان را به خود جلب مي‌کرد، غرفه‌اي براي سراي محله‌ها بود که به ارائه خدماتي که سراهاي محله‌ها ارائه مي‌کنند، مي‌پرداخت.

 

همچنين اداره پست اقدام به ارائه خدمات ويژه جهت ارسال بسته‌هاي پستي در اين مسير مي‌کرد و سازمان‌هاي مختلفي نيز به جمع‌آوري صدقات و کمک‌هاي راهپيمايان مي‌پرداختند.

 

غرفه بينايي‌سنجي، غرفه مسابقات بازي‌هاي رايانه‌اي، غرفه مشاوره حقوقي براي راهپيمايان، غرفه ورزش بانوان و غرفه آگاهي براي بيماران ديابتي نيز از ديگر غرفه‌هاي برپا شده در مسيرهاي راهپيمايي امروز تهران بود.

 

ماکت کاوشگر پيشگام در مسير راهپيمايي بزرگ 22 بهمن در معرض ديد عموم قرار گرفته بود

 

همزمان با برگزاري مراسم راهپيمايي بزرگ 22 بهمن در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ماکت کاوشگر پيشگام در مسير ميدان آزادي به نمايش گذاشته شد.

 

اجراي کنسرت سمفوني انقلاب در مسير راهپيمايي شهروندان تهراني

 

کنسرت بزرگ سمفوني انقلاب در ضلع شمالي ميدان انقلاب اسلامي و در مسير راهپيمايي مردم تهران اجرا شد.

 

اين کنسرت با تلاش پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

 

همچنين در ميدان انقلاب پرچم‌هاي سه رنگ جمهوري اسلامي ايران و پارچه نوشته‌هايي با مضمون تا آخر ايستاده‌ايم، ميان شهروندان تهراني توزيع شد.

 

سقوط چتربازان نيروهاي مسلح، اجراي سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوري اسلامي، اجراي سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفري جوانان دانش‌آموز از ديگر برنامه‌هايي بود که راهپيمايان تهراني نظاره‌گر آن بودند.

 

پخش تمثال شهداي هسته‌يي در مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن

 

تراکت، بروشور، پرچم و تمثال شهداي هسته‌يي ايران در مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن توسط نهادها و گروه‌هاي اجتماعي، سياسي و مدني پخش شد.

 

تمثال شهداي هسته‌يي (شهيد مصطفي احمدي‌روشن، داريوش رضايي‌نژاد، مسعود علي‌محمدي، رضا قشقايي و مجيد شهرياري) از جمله اقداماتي بود که به مناسبت سي‌وچهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مراسم راهپيمايي 22 بهمن تهراني‌ها انجام شد.

 

نوجوانان و جوانان بيشترين استقبال را از در دست گرفتن اين تمثال که مي‌توان آن را روبروي صورت گرفت، داشتند.

 

شبکه‌هاي مختلف صدا با حضور در مسيرهاي مختلف راهپيمايي 22 بهمن همراه و همگام مردم حضور آنها را به صورت زنده اطلاع رساني مي‌کردند.

 

در پايان راهپيمايي با‌شکوه و دشمن‌شکن يوم‌الله بيست و دوم بهمن‌ماه امسال، قطعنامه‌اي در 10 بند قرائت شد.

نظر شما