پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
درخشنده گفت: عده اي نگذاشتند «هيس دخترها فرياد نمي‌زنند»؛ ـ بهترين فيلم از نگاه تماشاگران در جشنواره امسال ـ در نوروز روي پرده به خود ببيند.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، پوران درخشنده کارگردان گفت: معمولا روند اکران فيلم‌هاي نوروزي اينگونه است که آثار برنده سيمرغ بهترين فيلم از نگاه تماشاگران جشنواره فيلم فجر، در نوروز روي پرده مي‌روند. به همين دليل وقتي فيلم «هيس دخترها فرياد نمي‌زنند» در سي و يکمين جشنواره فيلم فجر سيمرغ مردمي را دريافت کرد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، تلاش‌هاي زيادي کردم تا شرايط نمايش فيلم در نوروز 92 فراهم شود اما دست‌هايي در کار بود که نگذاشتند اين اتفاق بيفتد.

 

وي افزود: در حالي که من فکر مي‌کنم نمايش «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» در کنار آثار ديگر، اکران نوروزي را متنوع مي‌کرد و باعث مي‌شد که مردم انتخاب‌هاي بيشتري داشته باشند.

 

درخشنده عنوان کرد: عمدتا عنوان مي‌شود که فيلم‌هاي نوروزي بايد مفرح باشند اما به اعتقاد من فيلم‌هاي امسال چندان هم مفرح نيستند. ضمن اينکه تلويزيون در نوروز برنامه‌هاي مفرح و شاد پخش مي‌کند و اين رسانه عملکردش به گونه‌اي است که مردم در يک مواجهه روزانه مي‌توانند برنامه‌هاي نوروزي زيادي را از اين طريق دنبال کنند. در صورتي که مردم خودشان فيلم‌هاي روي پرده را براي ديدن انتخاب و بليت آن را تهيه مي‌کنند. اين يک انتخاب آگاهانه توسط مردم است پس بايد انتخاب‌هاي متنوع برايشان فراهم شود نه اينکه همه آثار در يک ژانر و موضوع باشند.

 

وي تاکيد کرد: اما اميدوارم اين 5 فيلم نوروزي پرفروش باشند و به اقتصاد سينما کمک کنند. من خيلي تلاش کردم فيلمي که در جشنواره فجر با استقبال مردم روبه‌رو شد در تعطيلات نوروز به نمايش درآيد و چون حامي نداشتم اين شرايط فراهم نشد.

 

درخشنده ادامه داد: اما به مخاطبان فيلم وعده مي‌دهم که اکران «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» در عيد فطر قطعي شده است و آنها مي‌توانند به ديدن فيلم خود در اين تاريخ بيايند.

 

«هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» آخرين ساخته پوران درخشنده است که در سي و يکمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به نمايش درآمد و سانس‌هاي فوق‌العاده متعددي به آن اختصاص يافت. همچنين سيمرغ بهترين فيلم از نگاه تماشاگران را هم در کنار «حوض نقاشي» دريافت کرد.

 

در اين فيلم طناز طباطبايي، مريلا زارعي، شهاب حسيني، هادي مرزبان، امير آقايي، مائده طهماسبي، فرهاد آئيش، جمشيد هاشم پور، بابک حميديان و... بازي مي‌کنند.

 

نظر شما