جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۰۴۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
در پي اعلام عزاي عمومي براي هوگو چاوز/
رئيس جمهور کشورمان جزو اولين کساني بود که پس از مرگ آقاي رئيس جمهور پيام تسليت خود را فرستاد و چاوز را شهيد راه خدمت به مردم ونزوئلا خواند.

به گزارش شهر و به نقل از مشرق، شب گذشته خبر درگذشت رئيس جمهور ونزوئلا که حدود 2 سال با بيماري سرطان دست و پنجه نرم مي کرد به صورت گسترده در رسانه ها منتشر شد.

 

خبر مرگ هوگو چاوز، تاثر و نارحتي مردم کشورش را به همراه داشت و از آنجا که او سياستمداري منصف و خوش قلب بود، چشمان زيادي برايش گريه کردند.

 

رئيس جمهور کشورمان جزو اولين کساني بود که پس از وقوع اين اتفاق پيام تسليت خود را فرستاد و چاوز را شهيد راه خدمت به مردم ونزوئلا خواند. ارسال چنين پيامي قبل از حتي برخي مقامات رسمي ونزوئلا براي فردي که سياست هاي ضد امريکايي و استکباري ارزشمندي داشت، ستودني است. اما محمود احمدي نژاد به همين پيام بسنده نکرد و در جلسه امروز، هيئت دولت تصميم گرفت چهارشنبه را عزاي عمومي اعلام کند که اين مسئله نيز تا حدود زيادي قابل توجيه است.

 

اما سوالي که براي ما پيش مي آيد اين است که آيا ارزش و اعتبار مردي مثل چاوز نزد مردم ايران بالاتر است يا بزرگاني چون آيت الله خوشوقت و حاج آقا مجتبي تهراني؟

 

بزرگاني که در همين سال جاري به ديار باقي شتافتند اما هرگز براي آنها عزاي سراسري اعلام نشد و گويا در نظر دولتمردان امروز ايران، اعتبار يک رئيس جمهور غريبه بيشتر از بزرگان ديني کشورمان است.

نظر شما