پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۰۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
معاون سيما از حضور بيش از 400 نفر از هنرمندان، ورزشکاران، خانواده‌ شهدا، ايثارگران، چهره‌هاي ماندگار، فرماندهان جنگ، اهالي سياست، قاريان قرآن به عنوان مهمان در برنامه‌هاي شب و روز سال تحويل خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، نشست خبري علي دارابي معاون سيما درباره ويژه برنامه‌هاي نوروزي شبکه‌هاي سيما بعد از ظهر روز گذشته شنبه 19 اسفند در تالار تشريفات مرکز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.

 

دارابي در اين نشست با اشاره به چهار رويکرد و گفتمان اصلي که سيما در نوروز دنبال مي‌کند، اظهار کرد: شادي و نشاط اجتماعي، متضمن تعالي معنوي و آموزنده است و از سوي ديگر دنبال کردن همدلي و وحدت ملي، معرفي دستاوردهاي علمي و پيشرفت‌هاي کشور در سالي که گذشت با رويکرد اميدآفريني مدنظر ما قرار دارد.

 

وي از افتتاح رسمي 19 و بيستمين شبکه‌هاي سيما شامل سلامت و تماشا ياد کرد و يادآور شد: به رغم گسترش کمّي شبکه‌هاي سيما سعي کرديم در برنامه‌هاي مختلف تنوع و تفاوت را متناسب با سليقه‌ها اعمال کنيم. برنامه‌هاي نوروزي نيز در ساختارهاي مختلفي چون فيلم سينمايي، سريال، جنگ، مسابقات، برنامه‌هاي گفتگو محور، فرهنگي و هنري تعريف مي‌شود.

 

برنامه‌هاي نوروزي تا 16 فروردين ادامه دارد

 

معاون سيما ادامه داد: شبکه دو از امروز ويژه برنامه عيد خود با عنوان «دم عيد» را روي آنتن فرستاده و سريال «مثل من مثل تو» را نيز از چندي پيش پخش مي‌کند. ديگر شبکه‌ها نيز برخي از 28 و برخي از 26 اسفند پخش برنامه‌هاي نوروزي‌شان را آغاز مي‌کنند که تا 16 فروردين ادامه دارد.

 

دارابي با اشاره به تدارک شبکه‌هاي يک، دو، سه، تهران، جام جم و آموزش براي شب عيد ويژه سال تحويل، تصريح کرد: ديگر شبکه‌ها از ساعات اوليه چهارشنبه 30 اسفند برنامه دارند و اين برنامه‌ها تا ساعت 16 و 18 طول مي‌کشد.

 

وي افزود: تمام مجريان سيما برگزار کنندگان برنامه‌هاي تحويل سال هستند. شبکه‌هاي نسل دوم ديجيتالي، ويژه‌برنامه سال تحويل به معناي برنامه گفتگو محور ندارند اما ويژه‌برنامه‌هايي به لحاظ پخش در کنداکتورشان وجود دارد که دقايقي مانده به سال تحويل پخش مي‌شود.

 

قرائت اذان توسط قاريان ممتاز ملي و بين المللي به صورت زنده

 

معاون سيما با اعلام خبر حضور قاريان برجسته بين المللي و ممتاز کشور براي اولين بار در روز عيد در تمامي شبکه‌ها، در اين باره توضيح داد:‌ آنها اذان را به صورت زنده اجرا مي‌کنند. همچنين با اماکن مذهبي ارتباط داريم و برنامه‌هاي راهيان نور نيز پوشش داده مي‌شود. روز 5 فروردين همزمان با شهادت حضرت زهرا (ص) نيز ويژه برنامه خواهيم داشت.

 

دارابي از پخش ويژه برنامه‌هايي براي درگذشتگان سال 91 همچون آيت‌الله مجتبي تهراني، آيت الله خوشبخت و هنرمندان نام برد و ادامه داد: با ايرانيان مقيم خارج ارتباط برقرار خواهيم کرد. بيش از 60 مستند ويژه نيز در شبکه‌هاي سيما به صورت جدي در ساعات خوبي پخش مي‌شود. از جمله مستند آفريقا در 6 قسمت 50 دقيقه‌اي که سفارش مي‌کنم حتما آن را تماشا کنيد.

 

وي به قرار داشتن برنامه‌هاي ورزشي، گل‌هاي برتر دنيا و مسابقات فوتبال در جدول پخش اشاره کرد و گفت: برنامه‌هاي معارفي سيما همچون «سمت خدا»،«تا نيايش» و «آفتاب شرقي» در طول ايام عيد پخش خواهد شد. اميدواريم مجموعه برنامه‌ها و سياست‌هاي براي مردم خوب باشد.

 

حضور 400 مهمان در شب و روز تحويل سال

 

معاون سيما اعلام کرد: در شب و روز تحويل سال بيش از 400 نفر از هنرمندان، ورزشکاران، خانواده‌ شهدا، ايثارگران، چهره‌هاي ماندگار، نخبه‌ها، چهره‌هاي مذهبي، سياسي، فرماندهان دفاع مقدس، خوانندگان، بازيگران و قاريان بين المللي به عنوان مهمان در برنامه‌ها حضور دارند.

 

قائم مقام سابق ضرغامي در ادامه به برشمردن برخي از برنامه‌هاي نوروزي شبکه‌ها پرداخت و گفت: «ديدني‌هاي ايران»، «سين مثل سريال» با رقابت سريال‌هاي نوروزي شبکه‌هاي سيما در سال‌هاي مختلف، «مستند آفريقا» و مستند «نوروز در روستاها» از جمله برنامه‌هاي شبکه يک هستند. شبکه دو سيما نيز آثاري چون «خانومي که شما باشي»، «نشان برتر»، «فيتيله‌اي‌ها» و سريال هفت قسمتي «تعطيلات دوست داشتني» را براي پخش آماده کرده است.

 

پخش سري جديد «گفتگوي تنهايي» از شبکه چهار

 

وي افزود: شبکه سه نيز «خنده بازار» و مسابقات جذابي چون «کليد» را روي آنتن مي‌فرستد. دو برنامه موسيقايي «دلنوازان» و «دلشدگان»، مستند «ايرانگرد»، «گفتگوي تنهايي» هنرمندان و چهره‌هاي علمي کشور و مسابقه سينمايي "چهار، سه، دو، يک" نيز از ويژه برنامه‌هاي شبکه چهار سيما است.

 

دارابي يادآور شد: در شبکه تهران «:مستند5»، «قوي ترين مردان پايتخت»، «سيب»، «تماشاخانه» و «رنگين کمان» روي آنتن مي‌رود. شبکه قرآن و معارف سيما نيز هر روز صبح ساعت 6 بعد از نماز صبح تلاوت ترتيل يک جزء قرآن را به صورت زنده پخش مي‌کند. همچنين فيلم تلويزيوني «قصه‌هاي خدا» شامل داستان‌هاي اپيزوديک براي نخستين بار روي آنتن مي‌رود. مشاعره قرآني «ملکوت سخن» و برنامه‌اي براي پاسخ به شبهات ديني با نام «برهان» نيز ديگر ويژه برنامه‌هاي شبکه قرآن و معارف است.

 

مهماني شبکه آموزش با حضور تمام وزاري آموزش و پرورش

 

آموزش شبکه ديگري بود که معاون ضرغامي در امور سيما در تشريح برنامه‌هاي نوروزي‌اش توضيح داد: مشاعره نوروزي و برنامه «دستان» پخش مي‌شوند. همچنين شبکه آموزش يک مهماني را برگزار مي‌کند که در آن براي نخستين بار وزراي آموزش و پرورش بعد از انقلاب حضور پيدا مي‌کنند.

 

معاون سيما با اشاره به اينکه جام جم طولاني‌ترين برنامه سال تحويل را در سه شبکه خود دارد، تأکيد کرد: 128 فيلم سينمايي جديد داخلي و خارجي در فهرست فيلم‌‌هاي نوروزي سيما قرار دارد که 50 عنوان از آن تله‌فيلم و 12 عنوان از ميان فيلم‌هاي سينماي ايران هستند که براي اولين‌بار روي آنتن مي‌روند.

 

اعلام ساعت پخش سريال‌هاي نوروزي

 

دارابي درباره ساعت پخش سريال‌هاي نوروزي گفت: پخش سريال «پايتخت 2» به کارگرداني سيروس مقدم ساعت 22:15 از شبکه يک خواهد بود. شبکه دو نيز سريال «آب پريا» به کارگرداني مرضيه برومند را در ساعت 21:30 پخش خواهد کرد. شبکه سه سريال «همه خانواده من» به کارگرداني داريوش فرهنگ را در ساعت 23:15 و شبکه چهار دو سريال خارجي «هيچکاک» و «لئوناردو» را روي آنتن خواهد داشت.

 

به گفته وي، شبکه تهران سريال «هفت سين» به کارگرداني يدالله صمدي را ساعت 20 و 45 دقيقه پخش خواهد کرد و به اين ترتيب از ساعت 10 تا 24 شبکه مجازي سريال ايجاد مي‌شود.

 

«پژمان» سروش صحت مناسبت ديگري پخش مي‌شود

 

معاون سيما در ادامه اعلام کرد: «همه خانواده من» فضاي نوروزي‌تري داشت و براي پخش از شبکه سه انتخاب شد. بنابراين سريال «پژمان» به کارگرداني سروش صحت در مناسبت ديگري پخش خواهد شد. تکرار سريال‌هاي «پايتخت 2» و «هفت سين» نيز در ساعات 10 و 11 از شبکه تماشا خواهد بود.

 

وي با اشاره به شبکه مجازي فيلم سينمايي از ساعت 8 صبح تا 24، خاطرنشان کرد: مردم مي‌توانند هر ساعتي که مايل بودند فيلم سينمايي ببينند. شبکه نمايش نيز کنداکتور ويژه خود را از 23 اسفند تا 16 فروردين تدارک ديده است. شبکه سه نيز 11 فيلم تلويزيوني توليد کرده است.

نظر شما