سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۰۷۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 20 از استقبال شهروندان تهراني از تورهاي نوروزي ري گردي در اين منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 تهران ، حبيب اله غفوري با اشاره به اين خبر گفت: به مناسبت آغاز سال نو و به منظور غني سازي اوقات فراغت شهروندان و آشنائي با آثار باستاني ري ، تورهاي نوروزي ري گردي به صورت رايگان از سوم فروردين برپا شده است و تا سيزدهم فروردين پذيراي شهروندان علاقه مند از سرتاسر شهر تهران است.

 

غفوري احياء و معرفي آثار تاريخي و مذهبي ري را از مهمترين اهداف برپايي تورهاي يک روزه ري گردي برشمرد و خاطرنشان کرد: تا كنون 10هزار و 560 نفر از شهروندان تهراني در تورهاي گردشگري ري شركت كرده اند و اين منطقه نيز با توزيع بسته هاي فرهنگي و همراهي راهنماي تور، اطلاعات مفيدي از آثار تاريخي و مذهبي شهرري در اختيار آنان قرار داده است.

 

وي با اشاره به اينکه تورهاي نوروزي ري گردي از مترو شهرري آغاز و در نهايت با زيارت حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) خاتمه مي يابد تصريح کرد: بازديد از آرامگاه شيخ صدوق(ع)، برج طغرل، چشمه علي، باروي ري، دژ رشکان، برج نقاره خانه، گنبد اينانج و کوه بي بي شهربانو از موارد پيش بيني شده اين تورهاي يک روزه است که از ساعت 9 تا 14 به طول مي انجامد.

 

غفوري به برپائي نمايشگاه صنايع دستي و سوغات شهرستانها در ميدان مدرس اشاره كرد و اظهار داشت : اين نمايشگاه با برپائي غرفه هاي متنوع و اجراي برنامه هاي فرهنگي و ورزشي از اول تا سيزده فروردين ماه از ساعت 9 صبح الي 10 شب برپاست.

 

معاون اجتماعي وفرهنگي شهرداري منطقه 20 در پايان افزود: علاقه مندان جهت ثبت نام در تورهاي نوروزي ري گردي مي توانند به مرکز ري شناسي واقع در ميدان مدرس و غرفه هاي اطلاع رساني که در ميادين اصلي اين منطقه بر پا مي شود مراجعه کنند و همچنين براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55972118(مركز ري شناسي) يا تلفنهاي 33763166 و 33755050 (اداره ميراث فرهنگي شهرري) تماس بگيرند.

نظر شما