جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۰۷۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
رئيس اورژانس کشور گفت: تصادفات رانندگي امسال 31 هزار و 721 نفر را مجروح کرد که از اين تعداد 27 هزار و 221 نفر به بيمارستان منتقل شدند، تعداد فوتي‌هاي ناشي از تصادفات امسال بيشتر از نوروز پارسال بود اما از اعلام آ‌مار آن معذوريم چون پزشکي قانوني بايد اعلام کند.

به گزارش شهر به نقل از فارس، محمدتقي طالبيان افزود: روز گذشته در پانزدهمين روز فروردين مأموران اورژانس کشور 7507 مورد عمليات اورژانسي انجام دادند که از اين تعداد 1527 مورد خدمات رساني به مجروحان تصادفات رانندگي بود.

 

وي گفت: آمار تصادفات رانندگي در نيمه اول تعطيلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نسبي داشت اما در نيمه دوم به صورت چشمگيري افزايش يافت به طوري که برآورد اورژانس کشور نشان مي‌دهد، تعداد تصادفات رانندگي، مجروحان و مرگ و مير ناشي از آن در کل تعطيلات نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

 

رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي کشور ادامه داد: از آغاز اجراي طرح امداد و نجات نوروزي از 26 فروردين تاکنون 173 هزار و 192 مأموريت اورژانسي انجام شده است که حدود 31 هزار و 723 مورد آ‌ن کمک رساني به مجروحان تصادفات رانندگي بود که از اين تعداد 4500 نفر در محل به صورت سرپايي درمان شدند و 27 هزار و 721 نفر به بيمارستان منتقل شدند.

 

طالبيان گفت:‌ با اينکه آمار موارد فوتي تصادفات را در اختيار دارم، از اعلام آمار موارد مرگ و فوتي ناشي از تصادفات معذورم. مقررات کشور اعلام اين آمار را به عهده سازمان پزشکي قانوني قرار داده است اما در کل مي‌توانم بگويم که تعداد حوادث ترافيکي و مرگ ناشي از آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش نسبي داشته است.

 

وي اضافه کرد: البته برآورد دقيق اين آمار نيازمند تحليل دقيق و بررسي آمارهاي پليس و ساير ارگانهاي مسئول از جمله هلال احمر است و بايد توجه داشته باشيم که اولاً اسفند امسال 30 روزه بود و امسال روزهاي 14، 15 و 16 فروردين نيز به تعطيلات اضافه شده بود، ضمن اينکه تعداد پايگاههاي اورژانس کشور نيز نسبت به سال گذشته افزايش يافته و از 2هزار پايگاه اورژانس به 2 هزار و 52 پايگاه رسيده است.

نظر شما