جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۱
کد خبر: ۶۰۸۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
گهواره‌اي براي مادر 10 دقيقه كوتاه شد و در 6 ماه اول سال اكران مي‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، محمد احمدي تهيه‌کننده اين فيلم، گفت: پس از بازتاب‌هايي که از نمايش فيلم در جشنواره فجر دريافت کرديم بهتر ديديم 10 دقيقه فيلم زير نظر مستانه مهاجر تديونگر و پناه‌برخدا رضايي کارگردان کوتاه شد و سپس براي پخش با فيلميران وارد مذاکره شده و در نهايت براي پخش قرارداد بستيم.

 

وي افزود: در ابتدا در نظر داشتيم با توجه به مضمون فيلم همزمان با روز مادر براي اکران عمومي اقدام کنيم اما فکر مي‌کنم اين شرايط فراهم نشود. در هر صورت قطعا در 6 ماه اول سال «گهواره‌اي براي مادر» اکران عمومي خواهد شد.

 

چکامه چمن‌ماه، الهام حميدي و امير آقايي از بازيگران اصلي اين فيلم هستند. داستان "گهواره‌اي براي مادر" شرح قصه‌اي است که به زندگي يک بانوي طلبه مي‌پردازد و بخشي از فيلمبرداري اين فيلم نيز در يزد انجام شده است. از ديگر بازيگران فيلم مي‌توان به غزل صارمي، فرحناز منافي‌ظاهر، افسر اسدي، هايده حائري، مهران رجبي، نيکا خسروآبادي و... اشاره کرد.

 

"گهواره‌اي براي مادر" به تهيه‌کنندگي مشترک پناه‌برخدا رضايي و محمد احمدي ساخته شده است. "چراغي در مه" فيلم اول رضايي بود که در بيست‌وششمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد اما امکان اکران عمومي پيدا نکرد. رضايي ساخت فيلم سينمايي "دختر، پدر، دختر" را نيز در کارنامه خود دارد.

 

"گهواره‌اي براي مادر" سيمرغ بلورين بهترين دستاورد فني و هنري سينما سعادت و بهترين بازيگر نقش اول زن را از اين بخش سي و يکمين جشنواره فيلم فجر دريافت کرد.

نظر شما