جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۱
کد خبر: ۶۱۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
روزهاي چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته محمد باقر قاليباف، شهردار تهران به شهر قم سفر کرد و با 13 نفر از علما و مراجع ديدار کرد.

به گزارش گروه مديريت شهري شهر، روزهاي چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته محمد باقر قاليباف، شهردار تهران به شهر قم سفر کرد و با 13 نفر از علما و مراجع ديدار به عمل آورد.

 

اقدامات که در تهران انجام شده،مسرت بخش است 

 

حضرت آيت الله جوادي آملي با اشاره به گزارش ارايه شده از سوي شهردار تهران درباره اقدامات مديريت شهري در سال 1391، گفت: اقداماتي که در شهر تهران و شهرداري انجام داده ايد، بسيار مسرت بخش است، براي شما توفيق ارايه خدمات برتر و بهتر را از خداوند متعال خواستارم.

  

اقدامات شهرداري در تهران بسيار چشمگير است

آيت الله جعفر سبحاني نيز با بيان اين که اقدامات شهرداري در تهران بسيار چشمگير است، اظهارداشت: اميدواريم همه مسئولان شبانه روز مثل شما کار کنند تا خدمات اسلام را نشان دهند.وي با اشاره به پايان دوره مديريت شهري در دوره فعلي و در پيش بودن انتخابات شوراها، گفت: پيغمبر اسلام (ص) پيش از ترک دنيا جانشيني که شايسته ايشان باشد را معرفي کردند، شما که امروز اين همه خدمات کرده ايد نيز خوب است نيرويي که تربيت شده باشد و بتواند کارهاي شما را ادامه دهد، معرفي کنيد.

 

 

حرف هايي که در مورد تغيير پايتخت مي زنند به دليل ضعف مديريت است 

 

آيت‌الله مکارم شيرازي آنچه که توسط دکتر قاليباف انجام شده است را کارنامه‌اي ماندگار در تاريخ دانست و گفت: شهرداري تهران در حوزه اطلاع رساني و پيام رساني فعاليت هاي گسترده اي انجام داده، اما به نظر مي رسد در اين حوزه بايد اقدامات بيشتري را انجام دهيد؛ امروز در دنيا حرف اول را اطلاع رساني مي زند، هرچه در اين حوزه سرمايه گذاري کنيد بجا و سزاوار است زيرا اطلاع رساني اين اقدامات، تبليغ غير مستقيم کارآمدي اسلام است. وي حرف هايي که برخي مسئولان در مورد تغيير پايتخت مي زنند را به دليل ضعف مديريت اين مسئولان دانست.

 

اقدامات فرهنگي شهرداري شايسته تقدير است

 

آيت الله اميني گفت: من پيش از اين هم در مورد شهرداري تهران بسيار شنيده ام، شما شهرداري نمونه و موفق بوده ايد؛ اقداماتي که در حوزه فرهنگ انجام داده ايد، کارهاي بسيار خوبي بوده است و اگر قبلا هم مي توانستم حتما از شما تشکر مي کردم. وي ضعف اخلاق را مهمترين مشکل امروز جامعه دانست.

 

 

تهران شهري‌ست که براي ادامه زندگي مي توان به آن دل بست

 

آيت‌الله حسيني بوشهري، اظهارداشت: انصاف اين است که بگوييم وضع تهران به گونه اي شده که انسان احساس طراوت، شادابي و زندگي مي کند. تهران شهري است که براي ادامه زندگي مي توان به آن دل بست.

 

جنوب تهران بهتر از شمال آن ساخته شده است

 

آيت‌الله نوري همداني با بيان اين که جنوب تهران بهتر از شمال آن ساخته شده است اقدامات قاليباف را در حد يک حماسه ارزيابي کرد. وي گفت: مردم بايد بدانند فردي که حماسه ساز است تا چه حد مي تواند نقش آفرين باشد،اقدامات شهرداري با تمام ابعاد به دنيا نشان مي دهد که در نظام اسلامي ايران، افرادي هستند که توانايي اثر گذاري در همه حوزه ها را دارند.

 

 

 

اقدامات شهردار با فکر و برنامه ريزي است

 

آيت‌الله موسوي‌اردبيلي نيز با بيان اين که عملکرد با برنامه دکتر قاليباف رضايت مردم را به‌دنبال داشته است، اظهارکرد: اخبار و گزارش هايي که از تهران مي شنويم بسيار خوشوقت کننده است و الحمدلله معلوم است که براي اين کارها فکر شده و با برنامه ريزي انجام مي شود، از اين جهت به شما تبريک مي گويم.

 

قاليباف در هر عرصه اي وارد شده،کارنامه موفقي داشته است

 

آيت‌الله سعيدي هم دکتر قاليباف را انساني با کفايت، با درايت و غيرتي توصيف کرد که در هر عرصه‌اي وارد شده کارنامه موفقي داشته است. توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) يادآور شد: خداوند دو نوع هدايت براي بندگانش دارد، هدايت ابتدايي و هدايت پاداشي؛ خداوند هدايت ابتدايي را نصيب همه کرده و مي کند اما هدايت پاداشي يک فيض است که به اهلش داده مي شود. در سوره مبارکه عنکبوت امده است کسي که در راه خدا جهاد کند ما او را هدايت مي کنيم کسي که جهاد مي کند هدايت اوليه شده است و خداوند هدايت پاداشي و جزايي به او مي دهد و هر کسي در اين مسير قدم بردارد، خدا چنين پاداشي را نصيب او خواهد کرد.  

 

 قاليباف از سرمايه هاي انقلاب و حجتي براي مديران اجرايي است

  

آيت‌الله علوي بروجردي قاليباف را از سرمايه هاي انقلاب و حجتي براي مديران اجرايي دانست و افزود: ما شهرداران بسياري قبل و بعد از انقلاب ديده ايم اما هيچ‌کدام به اندازه شما موفق نبوده است. الگو برداري از تهران توسط شهرداري هاي سراسر کشور کاملا محسوس است. وي ابراز اميدواري مي‌کرد از ظرفيت دکتر قاليباف در سراسر کشور استفاده شود.

 

 

روند تغييرات تهران محسوس است

 

آيت‌الله شهرستاني، نماينده آيت‌الله سيستاني در قم تصريح کرد: فردي که حتي يک‌بار تهران را ديده باشد، روند تغييرات و به‌روز بودن اين شهر را حس خواهد کرد. وي  خطاب به شهردار تهران گفت: شما از جمله مديران موفق هستيد و خداوند توفيقات بسياري به شما داده است و توانسته ايد اقدامات بزرگ و مهمي را در پايتخت جمهوري اسلامي انجام دهيد. وي با اشاره به موضوع آلودگي هواي پايتخت، افزود: شما توانايي حل اين موضوع را داريد، به عنوان يک توصيه به شما عرض مي کنم براي اين موضوع نذر کنيد تا انشالله در سمت هاي بالاتر، در طي يک دوره سه – چهار ساله مسئله آلودگي هوا را که باعث آسيب هاي بسياري براي شهروندان است، حل کنيد. انشالله خدا حتما اين نذر شما را برآورده خواهد کرد.

 

قاليباف همچنين با حضور در بيت حضرت آيت الله انصاري شيرازي از اين عالم عيادت کرد.

 

شهردار تهران با حضور در بيت مرحوم آيت الله موسوي لاري، رئيس فقيد مرکز نشر معارف اسلامي در جهان، با بيت مکرم ايشان ديدار کرد و فقدان اين عالم رباني و پژوهشگر بزرگ جهان تشيع را تسليت گفت. وي همچنين با حضور در بيت آيت الله فاضل لنکراني، با فرزند ايشان ديدار و گفت‌و‌گو کرد.

نظر شما