پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۱۳۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
مراسم ياد بود چهلمين روز در گذشت استاد احمد اسفندياري در فرهنگسراي مهر برگزار مي‌شود.

 به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي مهر، مراسم چهلمين روز درگذشت استاد اسفندياري با مشارکت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران روز سه شنبه 10 ارديبهشت ماه از ساعت 15 در نگارخانه احمد اسفندياري با حضور جمعي از هنرمندان و اساتيد و خانواده استاد در آمفي تئاتر فرهنگسراي مهر برگزار مي شود.

 

احمد اسفندياري هنرمندي است که به عنوان پيشگام هنرنوگراي ايران و نيز پايه گذار اولين نگارخانه در ايران از وي ياد مي شود.

احمد اسفندياري هنرمند برجسته نقاشي ايران متولد سال 1301 در تهران است. وي در خانواده اي هنري متولد شد چرا که پدرش به خط و خوشنويسي مي پرداخت و صداي خوشي هم داشت و مادرش هم اهل موسيقي و از شاگردان ابوالحسن خان صبا بود. اجداد احمداسفندياري در زمان ناصر الدين شاه به مازندران تعبيد شدند.

وي با علي اسفندياري "نيما يوشيج" نسبت دارد.

 

 

پدر اسفندياري زمانيکه علاقه وي را به هنر و نقاشي دريافت مي کند، به نزد کمال الملک هنرمند برجسته نگارگري، نقاشي ايران مي رود و پسرش را معرفي کند تا تمامي علوم و فنون نقاشي را به وي بياموزد. پس از استفاده از آموزش هاي کمال الملک با تلاش فراوان موفق به ورود به دانشکده هنرهاي زيبا مي شود و در سال 1326 تحصيلاتش در اين دانشکده به پايان مي رسد. در اوايل سال 1328 در نمايشگاه گروهي ايران و فرانسه شرکت مي کند. اسفندياري يکي از پايه گذاران اولين نگارخانه در ايران با نام آپادانا است.

 

 

اسفندياري در اولين دوسالانه نقاشي ايران در سال 1327 شرکت کرد و از برگزيدگان اين دوسالانه شد. اين هنرمند پيشکسوت نقاشي ايران با هنرمندان برجسته اي چون زنده ياد محمود جوادي پور هم دوره بوده است تاکنون نمايشگاه هاي فراواني از آثار وي در تهران و بسياري از کشورهاي جهان برگزار شده است نگارخانه فرهنگسراي مهربه نام اين استاد (احمد اسفندياري ) در سال 91 نام گذاري شد.

 

فرهنگسراي مهر در ميدان بهمن –اتوبان شهيد تند گويان خيابان شهيد لطيفي، كوچه تگرگ بوستان بعثت واقع است.

نظر شما