پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۱۳۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
مسافران درانتظار افتتاح زيرگذر و پايان يک معضل/
ايستگاه چهارراه وليعصر(عج) از زمان افتتاح خود با مشکل هواي نامطلوب و دود آلود مواجه است که اميد مي رود با افتتاح زيرگذر چهارراه در آينده نزديک، اين معضل به زودي رفع شود.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، ايستگاه چهارراه وليعصر(عج) که نقطه پيوند دو خط سه و چهار مترو محسوب مي شود و هر روز پذيراي هزاران مسافر است، از زمان افتتاح خود در آذر 89 با مشکلي مواجه است که همچنان پابرجاست.

 

همواره در تمام فضاهاي اين ايستگاه از جمله سالن فروش بليط و سکوهاي مسافرگيري،دودي تقريبا غليظي وجود دارد که تنفس در اين مکان را تا حدي مشکل کرده و موجب نارضايتي مسافران شده است.

در ابتدا مسئولان شرکت مترو در مورد اين مشکل، فعاليت کارگاه هاي خط چهار و خط سه مترو را علت وجود اين دود اعلام کردند اما با تکميل خط چهار و بهره برداري از ايستگاه تقاطعي چهارراه وليعصر (عج) در خط سه اين مشکل برطرف نشد.

از يک سال و نيم گذشته نيز فعاليت عمراني ديگري براي ساخت زير گذر چهارراه وليعصر(عج) در اين محدوده در حال انجام است که به نظر مي رسد ، علت اصلي وجود اين فضاي دود آلود در مترو ، مربوط به فعاليت کارگاه هاي اين پروژه باشد.

اکنون به گفته مسئولان شهرداري منطقه 6 تهران ساخت تونل زيرگذر عابر پياده چهارراه ولي عصر (عج) در مراحل پاياني قرار دارد و به زودي به بهره برداري مي رسد.

 

رامين حسيني نژاد معاون فني و عمران شهرداري منطقه 6 در اين باره مي گويد: «عمليات ساخت سازه نهايي تونل هاي شرقي، جنوبي و غربي زيرگذر عابر پياده به پايان رسيده است و ساخت تونل شمالي نيز در مرحله پاياني‌ست.»

 

وي با بيان اين که با ساخت اين تونل يکي از مهم ترين مشکلات عبور و مرور منطقه برطرف شده و عابران با امنيت از تقاطع ولي عصر (عج) –انقلاب عبور خواهند کرد، مي افزايد: «حفاري پله هاي دسترسي به زيرگذر نيز رو به پايان است و ارديبهشت 92 پله هاي دسترسي موقت به زيرگذر نيز آماده نصب مي شود.»

 

به گفته حسيني نژاد، اجراي نازک کاري و نماسازي تونل هاي شرقي و جنوبي از آغاز شده و ساخت پله هاي برقي نيز در حال انجام است و بزودي براي نصب تحويل داده مي شود.

 

معاون فني و عمراني شهرداري منطقه 6 علت تاخير در اجراي پروژه را وجود معارضان فراوان بيان مي کند و مي افزايد: « تاسيسات زيرزميني موجود در مسير اجراي اين طرح، ساخت تونل را در مراحل مختلف با مشکلات فراواني همراه کرده که در برخي موارد باعث به تاخير افتادن انجام فعاليت هاي ساخت تونل شده است.»

 

به گفته معاون شهردار منطقه 6، اين زيرگذر داراي 8 مسير دسترسي و 14 پله برقي است که 6 پله برقي آن در محدوده ايستگاه اتوبوس هاي تندرو در ضلع شرقي و غربي خيابان انقلاب و ضلع جنوبي وليعصر قرار مي گيرد. اين زيرگذر به ايستگاه هاي خط 3 و 4 مترو نيز متصل است.

 

بنابراين گزارش، با توجه به حجم زياد تردد شهروندان در اين نقطه از تهران، براي تهويه مطلوب و مسائل ايمني و آبگرفتگي اين زيرگذر نيز تمهيدات مناسبي انديشيده شده است که در اين مورد مي توان به استفاده از تهويه «ايرواشر» را براي دستيابي به سيستم فيلتراسيون و پيش بيني سيستم جمع آوري آب هاي سطحي ، اطفاي حريق و سيستم گرمايش و سرمايش اشاره کرد.

 

بر اساس آخرين آمار؛ حجم بالاي تردد عابران پياده در چهارراه وليعصر در هر ساعت به 15هزار نفر، حجم تردد سواري در هر ساعت ‌ 5878 دستگاه و حجم تردد بي‌آرتي در هر ساعت به 257 دستگاه مي رسد که در زمان پيک ترافيک در اين تقاطع ثبت شده است.

 

اميد رود با پايان هرچه سريعتر ساخت اين زيرگذر، علاوه بر حل مشکل عبور عابران و کاهش ترافيک و بهره مندي شهروندان از اين امکان و دسترسي هاي مناسب زير زميني، معضل فضاي دود آلود ايستگاه مترو چهار راه وليعصر (عج) نيز حل شود تا شهروندان بتوانند به راحتي و بدون مشکل خاصي در ايستگاه تردد کرده و از برنامه ها و محيط هاي فرهنگي ايجاد شده در آن با نفسي راحت و خيالي آسوده استفاده کنند.

نظر شما