سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۱۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
جعفري گفت: تفاهم نامه همکاري سازمان نوسازي و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران صبح امروز به امضا رسيد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نوسازي شهر تهران، علي رضا جعفري گفت: تفاهم نامه همکاري في مابين سازمان نوسازي و سازمان نظام مهندسي و ساختمان استان تهران به منظور بهره گيري از توانمندي هاي مشترک و در راستاي تقويت و توسعه رويکرد ارتقاي کيفيت فضاهاي شهري تهران، مقاوم سازي و جلوگيري از توليد ساختمان هاي ناپايدار و همچنين رشد و کيفيت نوسازي هم راستاي کميت آن بر اساس اصول فني و مهندسي با رويکرد شهرسازي و معماري ايراني، اسلامي در بافت هاي فرسوده شهر تهران صبح امروز به امضاء رسيد.

 

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران هدف از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران را ارتقاء سطح کيفيت ساخت و ساز در فضاهاي شهري ذکر کرد.

 

عليرضا جعفري با بيان اين که دستگاه هاي مختلفي متولي موضوعات شهري هستند، تأکيد کرد: کلان شهرهاي توسعه يافته در مسير پيشرفت هستند و ضروري است ما نيز در دنياي حرفه اي امروز از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل ها در حوزه هاي فناوري، تکنولوژي و ... در راستاي ارتقاء کيفيت محيطي و زندگي استفاده نماييم.

 

وي تصريح کرد: سازمان نوسازي شهر تهران رسالت دارد مسير احياء، نوسازي و بازتولد شهر را با استفاده از توان تخصصي و علمي به جلو پيش برد، از اين رو ضروري است مجموعه اي که متولي در مديريت شهري است در کنار خدمات فني و مهندسي هم افزايي را به وجود بياورند تا در نتيجه آن رشد و کيفيت نوسازي بر اساس اصول فني و مهندسي با رويکرد شهرسازي و معماري ايراني، اسلامي در بافت هاي فرسوده شهر تهران صورت پذيرد.

 

به گفته اين مقام مسئول، زمينه هاي همکاري في مابين سازمان نوسازي و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران بر اساس سه رويکرد اصلي آموزشي، هدايتي و حمايتي برنامه ريزي شده و دنبال خواهد شد.

 

جعفري با اشاره به راه اندازي اولين مرکز آموزشي علمي کاربردي با نگاه تخصصي به مباحث شهرسازي، نوسازي و بهسازي توسط سازمان نوسازي شهر تهران، خاطر نشان کرد: اميدوار هستيم با اين اقدام بتوانيم در جهت نيروهاي متخصص و مجرب بتوانند در نوسازي شهر اثرگذار باشند.

 

وي نقش هدايتي سازمان نظام مهندسي و ساختمان استان تهران را در فرآيند نوسازي بسيار حائز اهميت دانست و يادآور شد: سازمان نوسازي نيز مي تواند با تدوين دستورالعمل ها و قوانين و مقررات از ارتقاء ظرفيت خدمات مهندسي حمايت نمايد تا توسعه و پيشرفت در مسير نوسازي در الگوي حرفه اي رقم خورد.

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران همچنين در خاتمه سخنان خود خواستار تشکيل کميته ها و کارگروه هاي تخصصي جهت پيگيري و اجرايي شدن مفاد اين تفاهم نامه شد.

 

جابر نصيري، عضو اصلي هيات مديره و خزانه دار سازمان نظام مهندسي و ساختمان استان تهران نيز در ادامه اين جلسه ضمن تشکر و قدرداني از اعتماد مديرعامل سازمان نوسازي، انعقاد تفاهم نامه همکاري را اقدامي ارزنده در جهت تسريع در نوسازي بر اساس اصول فني و مهندسي دانست.

 

وي با اعلام اينکه نوسازي صرفاً در حد ساختمان و سازه انجام شده و ديدگاه معماري کم رنگ تر بوده است خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسي و ساختمان استان تهران قطعاً مي تواند دغدغه هاي سازمان نوسازي را براي ارتقاء کيفيت ساخت و ساز در بافت هاي فرسوده بر مبناي الگوي اسلامي ايراني برطرف کرده و مکمل فعاليت هاي اين سازمان در عرصه نوسازي باشد.

نظر شما