جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۲
کد خبر: ۶۱۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
دومين دوره مسابقات اوريگامي برگزار مي‌شود
فرهنگسراي سرو 25 تا 27 ارديبهشت ماه ميزبان دومين دوره مسابقات اوريگامي شد.

به گزارش شهر،  فرهنگسراي سرو 25 تا 27 ارديبهشت ماه ساعت 16 تا 18:30 ميزبان دومين دوره مسابقات اوريگامي شد. 

 اين مسابقات با هدف معرفي اين هنر زيبا و ايجاد بستر مناسب جهت رقابت در اين رشته با همکاري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سفارت ژاپن و انجمن اوريگامي ايران برگزار مي شود و شرکت کنندگان در پنج بخش آزاد، حجمي، تسليشن، مودولار، گيراکامي و هيراگامي رقابت مي کنند.

 

زيبايي و اندازه اثر، استفاده نکردن از لوازمي غير از کاغذ، پيچيدگي اثر و ترکيبات رنگ از معيارهاي داوري براي امتياز دهي به آثار است.

 

علاقمندان براي شرکت در اين مسابقه ميتوانند به خيابان وليعصر(عج)- بالاتر از بوستان ساعي- کوچه ساعي يکم- فرهنگسراي سرو مراجعه کنند.

درباره اريگامي

ارويگامي يا «هنر کاغذ و تا» يکي از کاردستيهاي محبوب ژاپني است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زيادي دارد.

هدف اين هنر آفريدن طرح‌هاي جالب از کاغذ با کمک تاهاي هندسي است. معناي لغوي اين واژه در زبان ژاپني «تا کردن کاغذ» است و تمام مدلهاي کاغذ و تا را در بر دارد، حتي آنهايي که ژاپني نيستند. اوريگامي فقط از تعداد کمي از تاهاي گوناگون استفاده مي‌کند، ولي همين تاها مي‌توانند به روش‌هاي گوناگوني ترکيب شوند تا طرحهاي متفاوتي ايجاد کنند.

به طور کلي، اين طرحها با يک برگ کاغذ مربع شکل آغاز مي‌شود، که هر روي آن ممکن است به رنگ متفاوتي باشد و بدون بريدن کاغذ ادامه مي‌يابد.

البته بر خلاف باور عمومي، اريگامي‌هاي باستاني ژاپن، کمتر سختگيري روي اين قرارداد داشته و گاهي از بريدن کاغذ در هنگام آفريدن طرح  يا شروع کردن با کاغذهاي مستطيل، دايره، و ديگر کاغذهاي غيرمربع استفاده مي‌شده است. واشي کاغذ سنتي اوريگامي در ژاپن است.


نظر شما