جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۸۰۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از اجراي جشن روز پدر در هزار و يکصد و ده مسجد منتخب و 22 بوستان منطقه‌اي به مناسبت سالروز ولادت حضرت علي (ع) خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در تشريح برنامه‌هاي فصل نيايش ويژه مناسبت ولادت حضرت علي(ع)، سالروز فتح خرمشهر و اعتکاف گفت: مديريت فرهنگي شهر با در نظر گرفتن همزماني اين مناسبت‌هاي با همفکري مديران محله و شوراياران فعاليت‌هاي متنوعي را براي بهره مندي هرچه بيشتر شهروندان از فضاي معنوي حاکم بر اين ايام و افزايش نشاط اجتماعي آنها در نظر گرفته است.

 

وي گفت: برنامه‌هاي فصل نيايش در مناسبت هاي مذکور با تاکيد دسترسي آسان شهروندان به خدمات فرهنگي، هم افزايي ظرفيت‌هاي محلي با محوريت مساجد، نمايش جلوه‌هاي نشاط معنوي شهروندان و اهتمام جدي آنها در برگزاري جشن‌هاي مذهبي با استفاده از مشارکت تمام اقشار جامعه در اجراي برنامه‌ها، برگزار خواهد شد. در عين حال شروع شمسه آئيني با موضوع قرآن، نهج البلاغه و نيايش در سراهاي محله ظرفيت‌هاي تازه‌اي را در حوزه آئيني ايجاد خواهد کرد.

 

ايازي با اشاره به برنامه هاي متمرکز شهرداري تهران سالروز فتح خرمشهر ادامه داد: اداره کل فرهنگي مسئوليت برگزاري همايش فرهنگ و دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس، برگزاري مراسم نکوداشت زنان و مادران سرداران شهيد و شهداي هسته‌اي، تجليل از پديدآورندگان آثار هنري در حوزه دفاع مقدس را بر عهده دارد و سازمان زيباسازي نيز موظف است نسبت به آرايش منظر شهر به صورت گسترده اقدام کند. همچنين مديران شهري هر منطقه با حضور در منزل شهدا با خانواده ايشان ديدار خواهند کرد.

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري جشن بزرگ ميلاد حضرت علي(ع) خبر داد و عنوان کرد: اين جشن همزمان با سالروز ولادت مولود کعبه در برج ميلاد برگزار خواهد شد. همچنين برگزاري جشن‌هاي ميلاد در نواحي 123 گانه نيز در دستور کار قرار گرفته است.

 

وي با بيان اينکه برنامه‌هاي ويژه ايام البيض(اعتکاف) تحت عنوان جشنواره معنوي " سفرنامه مسجد " برگزار خواهد شد گفت: تهيه و توليد محصولات فرهنگي در خصوص اعتکاف و توزيع آن مساجد همچنين کمک به اين پايگاه‌هاي ديني و معنوي براي هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اعتکاف از ديگر برنامه هايي هستند که به اين مناسبت برگزار خواهند شد.

 

ايازي از برگزاري بيش از 400 عنوان برنامه منطقه‌اي، ناحيه اي و محلي از 29 ارديبهشت تا 3 خرداد( 13 رجب ) خبر داد و افزود: اين برنامه‌هاي با همکاري نهادهاي مردم نهاد و سراهاي محله برگزار خواهد شد و شهروندان در اجرا آنها نقش مهمي بر عهده دارند.

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح کرد: برگزاري تورهاي گردشگري، نمايشگاه کتاب، نهج البلاغه، عکس، جشن ولادت، کمک به برگزاري مراسم اعتکاف، تقدير از خانواده‌هاي شهدا، اجراي برنامه هاي مذهبي در خانه هاي قرآن و عترت سراهاي محله، مراسم شب شعر، غبارروبي مزار شهدا، تجليل از شهداي گمنام همچنين تکريم از پدران شهيد از مهمترين برنامه هاي منطقه اي، ناحيه اي و محلي به شمار مي‌روند.

نظر شما