چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۴
کد خبر: ۶۱۸۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
به همت مرکز مشارکت هاي فرهنگي هنري شهر تهران
آيين گشايش کانون ادبي زمستان عصر ديروز با حضور و شعرخواني مصطفي رحماندوست، عبدالجبار کاکايي، رسول يونان، حميدرضا شکارسري، حسين آهي، آرش شفاهي، حسين متوليان و ديگر شاعران و علاقه مندان در مرکز مشارکت هاي فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مرکز مشارکت هاي فرهنگي هنري، در اين آيين که با حضور "بهروز ياسمي" کارشناس مجري برگزار شد، ضمن گشايش رسمي اين کانون در سال 1392 شاعران جوان و پيشکسوت به شعرخواني و ترانه خواني پرداختند.

«بهروز ياسمي» در آغاز اين آيين با اشاره به اهداف اين کانون، گفت: « يکي از اهداف جلسه کانون شعر وادب اين است که شعرهاي شاعران جوان مورد بررسي قرار‌گيرد و به بايدها و نبايدهاي وزن و قافيه در اشعار آنها اشاره شود و نياز است به اين شاعران جوان کمک شود تا کارهاي بهتري ارائه دهند.»

وي با اشاره به افزايش رو به رشد رويکرد جوانان به قالب هاي مسدس و مسبع آن را اتفاقي نو و قابل تامل در حوزه شعر و ادب دانست و در ادامه اشعاري توسط مهديه عرب، مجيد صالحي، اميد بيگدلي، بابک نبي و ... ارائه شد.

کانون ادبي زمستان با حمايت و همکاري مرکز مشارکت هاي فرهنگي هنري شهر تهران و با هدف برپايي سلسله نشست هاي ادبي و کشف استعدادهاي ادبي کشور، نقد و بررسي آثار چاپ شده، مطالعه و پژوهش و توليد مقاله در عرصه هاي مختلف ادبيات فارسي برگزار خواهد شد.

نظر شما