شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۸
کد خبر: ۶۱۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
در فرهنگسراي خاوران برگزار شد
همزمان با شب ميلاد حضرت اميرالمومنين علي (ع) از ضريح مبارک حضرت مسلم ابن عقيل (ع) با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در فرهنگسراي خاوران رونمايي شد.

به گزارش شهر، پنجشنبه شب در مراسم رونمايي از ضريح جديد سفير نامدار حضرت سيدالشهداء(ع) که همزمان با شب ميلاد امام علي (ع) از ساعت 18 در فرهنگسراي خاوران شهر تهران برگزار شد، مسئولان و شخصيت هاي مذهبي ايران و عراق حضور داشتند.در اين مراسم از عوامل و دست اندرکاران ساخت ضـريح جـديـد حضرت مسلم (ع) تقدير به عمل آمد.

 آقاي پلارک رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات درباره ساخت آن گفت: توليت حرم مطهر حضرت مسلم (ع) و مسجد کوفه سه سال پيش سفارش ساخت اين ضريح را داده بود که با هنرمندي دکتر اسکندرپور طراحي و ساخته شد.

وي با اشاره به اينکه 99تاج پر طاووس طلا و نقره با نيت اسماء متبرکه در بالاي ضريح طراحي شده است ، گفت : اسماء متبرکه ، اشعار شاعران عرب و بخشي از سيره حضرت مسلم بن عقيل (ع) و فرزندانش در اين ضريح کتابت شده است.

آقاي پلارک با اشاره به اينکه 18 کيلوگرم طلاو يک ونيم تن نقره در ساخت اين ضريح استفاده شده است ، گفت : تمام مراحل ساخت اين ضريح با کمک هاي مردمي انجام شده است.

وي اظهار داشت : پس از 10روز زيارت مردم در فرهنگسراي خاوران ، اين ضريح به حرم مطهر حضرت مسلم (ع) در کوفه انتقال مي يابد.

همچنين در اين مراسم از دست اندارکاران ساخت اين ضريح تقدير و تجليل شد.

آقاي حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم با اشاره به مظلومت شيعيان درجهان گفت : کساني که با اسلام مخالفند،افراد متحجر و ناداني هستند که همچون خوارج رفتار مي کنند.

وي افزود: برخي افراد هم کفر و شرک را به مسلمانان نسبت مي دهند در حالي که مسمانان راستين همواره کفرستيز هستند و بايد آموزه هاي اهل بيت (ع) را حفاظت و صيانت و به نسل هاي بعدي منتقل کنيم.

|واحد مرکزي خبر|

نظر شما