جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۱۸۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
تا پايان نيمه اول امسال و در کل محدوده؛
عمليات اجراي سيستم آبرساني قطره اي در کل محدوده بوستان جنگلي چيتگر تا نيمه اول امسال به پايان مي رسد تا ضمن صرفه جويي در منابع آبي، فضاي سبز و درختان اين بوستان از آبياري مناسب و اصولي برخوردار شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حسين مرادي شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: « بوستان جنگلي چيتگر حدود 900 هکتار مساحت دارد و اکنون اجراي سيستم آبياري قطره اي در بيش از 60 درصد از مساحت آن اجرا شده است. بوستان جنگلي چيتگر به لحاظ نقش کليدي اش در تلطيف هواي شهر تهران، دارا بودن پوشش گياهي حائز اهميت جنگلي، موقعيت تفريحي و گردشگري، علمي و پژوهشي همچنين وسعت بسيار قابل توجه آن، از اهميت بسياري در پايتخت برخوردار است و آبياري اين بوستان با توجه به کمبود حجم منابع سفره هاي زيرزميني ، تلفات انتقال آب به روش سنتي، بکار گيري نيروي انساني فراوان و هزينه بسيار بالا، منطقه را وا داشت براي نگهداري هر چه بهتر بوستان چيتگر، به روش هاي نونيني چون استفاده از سيستم آبياري قطره اي روي آورد. »
وي افزود: « در اين سيستم با بکارگيري لوله هاي مقاوم در برابر فشار و ادوات مدرن آبرساني ، در فصل رويش و گرما آب کاملاً در اختيار گياهان و درختان موجود قرار مي گيرد و تلفات آب در حين آبياري کاهش پيدا مي کند. براي اجراي اين سيستم و بالا بردن کيفيت هرچه بيشتر و مطلوبتر آن، 4 مخزن بتوني براي ذخيره آب و پمپاژ به شريان هاي لوله کشي شده در پاي درختان اجرا شده است. اجراي سيستم قطره اي آبياري در بوستان جنگلي چيتگر در نيمه اول امسال به پايان خواهد رسيد. »

نظر شما