پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۱۹۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
با اتمام مرحله مطالعاتي صورت مي گيرد/
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: پس از نهايي شدن مطالعات اوليه تاسيس يادمان و موزه امام خميني(ره) در برج ميلاد، اين طرح به زودي وارد فاز عملياتي خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي ضمن بيان اين مطلب افزود: اواخر سال گذشته تفاهم نامه‌اي به منظور تاسيس يادمان و موزه امام خميني (ره) در برج ميلاد، بين شهرداري تهران و موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) به امضا رسيد.

 

ايازي گفت: اجراي اين طرح هم اکنون در مرحله انجام مطالعات کارشناسي قرار دارد و با توجه به پيشرفت قابل قبول فرآيند مطالعات اوليه آن، به زودي وارد فاز عملياتي مي‌شود.


ايازي ادامه داد: در اين موزه با اتکاء به هنر ديجيتال تلاش مردم انقلابي و تاثيرات بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران را به صورت گسترده نشان داده خواهد شد.


سخنگوي شهرداري تهران عنوان کرد: وظيفه تامين آثار و اشياء اين موزه به کارگروهي متشکل از نمايندگان معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) و برج ميلاد واگذار شده است.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: علاوه بر ايجاد و ساخت موزه در مرتفع‌ترين جاي برج ميلاد شهرداري تهران مفتخر است که کار ساماندهي جماران را که بسيار مورد تاکيد شوراي شهر بود انجام دهد. ضمن آنکه دو باغ اميرسليماني و خسروشاهي در محدوده جماران براي تبديل شدن به موزه به تملک درآمده است.


وي تصريح کرد: با توجه به آنکه در جماران بخشهاي ديگر از يادمان امام (ره) به نمايش درمي آيد و همچنين يک موزه نيز در محل مرقد امام (ره) ايجاد شده است اميدواريم اين سه موزه بتواند نقش موثر امام خميني (ره) را در پيروزي انقلاب اسلامي به خوبي بيان کند.



نظر شما