پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۲۰۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
ويژه برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره)
معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري از برگزاري همايش «نيم قرن بيداري در پرتو مکتب نبوي» به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) با حضور 400 ميهمان خارجي در فرهنگسراي انديشه خبر داد و گفت: مراکز فرهنگي هنري پايتخت ميزبان بيش از 25 برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) خواهند بود.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمدعلي قندهاري نيا به برگزاري همايش «نيم قرن بيداري در پرتو مکتب نبوي» در تاريخ 12 خرداد ماه اشاره کرد و افزود: اين برنامه با حضور جمعي از مسئولان کشوري برگزار خواهد شد.

 

وي به اجراي ويژه برنامه «چشماني که بسته نشد» با موضوع روايتگري بصيرت شهدا و راه امام(ره) و ديني که امروز به گردن ماست، اشاره کرد و گفت: اين ويژه برنامه در قالب سه ايستگاه روايتگري در سه نقطه گلزار شهدا برگزار مي شود.

 

قندهاري نيا همچنين ارائه محصولات فرهنگي، مسابقه عکاسي و پيامکي، برپايي غرفه «کودک و امام(ره)»، ايستگاه گفتگو و اجراي برنامه هاي راديو رضوان را از ديگر برنامه هاي جنبي ويژه برنامه «چشماني که بسته نشد» عنوان کرد و گفت: اين برنامه در روز 13 خرداد از ساعت 9 تا 19 و روز 14 خرداد از ساعت 8 تا 14 در فرهنگسراي رضوان واقع در بهشت زهرا(س) جنب مزار آيت الله طالقاني برگزار مي شود.

 

وي رونمايي از کتاب «امام خميني(ره) و بيداري اسلامي در کتابخانه شيخ فضل الله نوري را از ديگر برنامه هاي مرتبط با سالگرد ارتحال امام(ره) در مراکز فرهنگي هنري پايتخت اعلام کرد و گفت: به همين مناسبت کتاب «انقلاب، فصل بيداري» تأليف حجت الاسلام محمدرضا زائري هم در فرهنگسراي انديشه رونمايي شد.

 

قندهاري نيا سلسله نشست هاي شعرخواني با عنوان «در سوگ خورشيد» را برنامه فرهنگسراي ابن سينا اعلام کرد که روز يکشنبه 12 خرداد در اين فرهنگسرا برگزار مي شود. وي افزود: نمايشگاه عكس «امام آفتاب» از 11 تا 17 خرداد در گالري هاي شماره 2 و 3 فرهنگسراي ارسباران از ساعت 9 تا 19 برپا خواهد بود.

 

وي نمايشگاه عکس ميراث ماندگار با عنوان تجلي نور را برنامه نگارخانه پرديسان در اين ايام عنوان کرد و گفت: مراسم خمين در سوگ شامل مرثيه سرايي و شعرخواني، روز 14 خرداد در فرهنگسراي فردوس برگزار مي شود. همچنين نمايشگاه عکس ارتحال امام(ره) از 11 تا 16 خرداد در نگارخانه فرهنگسراهاي سرو و شفق برپا خواهد شد.

 

معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برپايي نمايشگاه خوشنويسي اشعار امام(ره)، 11 تا 13 خرداد در فرهنگسراي انديشه، نمايشگاه تصاوير امام مهرباني با موضوع همبستگي، اتحاد و ولايت پذيري، 14 خرداد در مجموعه فرهنگي هنري ايرانسرا و نمايشگاه آثار هنرمندان شهيد و ايثارگر، 11 خرداد در خانه فرهنگ شيخ هادي را از ديگر برنامه هاي مراکز فرهنگي هنري پايتخت به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) اعلام کرد.

 

وي نمايشگاه عکس گروهي، 11 تا 16 خرداد در فرهنگسراي خاوران را از ديگر برنامه هاي اين هفته عنوان کرد و افزود: برنامه هاي مسابقه از وصيت نامه امام(ره) با عنوان آفتاب مهرباني 11 خرداد، اردوي تجديد بيعت با امام خميني(ره) با عنوان سوگ يار، 12 خرداد مسابقه دل نوشته هايي براي امام(ره) 11 تا 16 خرداد، مسابقه نجوايي با امام(ره)، 11 تا 16 خرداد، نگارگذر عکس با عنوان غروب آفتاب در طول هفته جاري و مسابقه نقاشي سيماي امام(ره) در نگاه کودکان، 12 خرداد، مجموعه برنامه هايي است که از سوي خانه فرهنگ وليعصر(عج) برگزار مي شوند.

 

قندهاري نيا به اجراي برنامه با مسجدي ها، 13 خرداد در فرهنگسراي بهمن اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزش داستان نويسي با موضوع «داستان هايي از زندگي امام خميني(ره)»، 16 خرداد، نمايشگاه عکس «آفتاب جماران»، 11 تا 17 خرداد، مسابقه «دل نوشته اي به امام(ره)» ويژه نوجوانان در طول اين هفته، ويژه برنامه «آشنايي با سيره امام خميني(ره)» ويژه کودکان زير 10 سال، مسابقه مقاله نويسي «تأثير قيام 15 خرداد در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي ايران» و مسابقه نقاشي «آرمان هاي امام(ره)» برنامه هاي خانه فرهنگ دولت آباد به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) است.

 

وي شب شعر سوگواره جماران، 13 خرداد در مجتمع شيخ صدوق(ره) و تور بازديد از جماران با عنوان سرزمين اسطوره 12 خرداد از سوي خانه فرهنگ وردآورد را از ديگر برنامه هاي مراکز فرهنگي هنري پايتخت به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) برشمرد.

نظر شما