شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۱
کد خبر: ۶۲۱۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
رئيس سازمان بهزيستي با بيان اينکه در واگذاري مسکن اولويت‌بندي وجود دارد، گفت: اولويت واگذاري مسکن با خانواده‌هاي داراي چند معلول است.

به گزارش شهر ، همايون هاشمي در مورد اولويت‌بندي واگذاري مسکن توسط سازمان بهزيستي به جامعه هدف اين سازمان گفت: خانواده‌هاي داراي چند معلول، معلولان متاهل، معلولان مجرد، معلولان معسر و نيازمندان به ترتيب در اولويت‌ واگذاري مسکن توسط اين سازمان هستند.


وي با اشاره به اينکه طي تفاهم‌نامه‌اي با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي واگذاري 200هزار واحد مسکوني به جامعه هدف به توافق رسيديم، اظهار کرد: از اين تعداد تاکنون 80 هزار واحد مسکوني به مددجويان تحويل شده است و مابقي آن نيز در مراحل مختلف ساخت است که اميدواريم تا پايان دولت اين طرح را به پايان برسانيم.


به گفته وي، پس از احراز شرايط عمومي جامعه هدف براي واگذاري مسکن به ترتيب سن بالا، تاهل و بچه‌دار بودن از اولويت‌هاي واگذاري مسکن به جامعه هدف است.


به گفته هاشمي، حتي معلولان متاهل نسبت به معلولان مجردي که در کنار خانواده‌هايشان هستند، در اولويت دريافت مسکن قرار دارند.


رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اينکه قصد داريم به تمام متقاضيان جامعه هدف تحت پوشش سازمان واحدهاي مسکوني ارائه کنيم، گفت: پيش‌بيني شده است به همه معلولاني که در بانک اطلاعاتي سازمان بهزيستي ثبت‌نام کرده‌اند، مسکن واگذار کنيم.


وي تامين مسکن را جزو تعهدات و برنامه‌هاي قانوني سازمان بهزيستي ندانست و عنوان کرد: مسکن يک فعاليت در راستاي توانمندسازي جامعه هدف است که براي آن ارزش‌گذاري کرده‌ايم و نه دولت و نه مجلس اين موضوع را در فرآيندهاي قانوني لحاظ نکرده‌اند، اما بدليل آنکه رئيس‌جمهور خود دغدغه مسکن معلولان را داشتند ما به اين امر پرداختيم.

ايسنا

نظر شما