پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۴
کد خبر: ۶۲۴۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران در نخستين نشست خبري خود تصميم گيري درباره وضعيت سوريه را منوط به خواست ملت سوريه خواند و ابراز اميدواري کرد که با کمک کشورهاي جهان هر چه زودتر ارامش به سوريه برگردد و هر آنچه نظر سوريه و ملت سوريه است محقق شود.

به گزارش شهر، در ابتداي اين نشست خبري سرود ملي ايران پخش و سپس آياتي از کلام‌الله مجيد توسط قاري قرآن قرائت شد.

 

پخش زنده تلويزيوني نشست خبري رئيس جمهور منتخب به دليل قطع برق محل برگزاري اين نشست، براي دقايق کوتاهي قطع شد. مهمترين محورهاي سخنان حسن روحاني رئيس جمهور منتخب در اين نشست خبري به شرح زير است:

 

** بسم الله الرحمن الرحيم. با تبريک اعياد شعبانيه و با خير مقدم و خوش‌امد به شما عزيزان اصحاب رسانه. اين جلسه تعلق به شما دارد لذا من بسيار کوتاه نکاتي را عرض مي‌کنم و فقط به پاسخ سؤالات مورد نظر شما خواهم پرداخت. لازم مي دانم از ملت بزرگ و هوشمند ايران به خاطر خلق اين روزهاي بياد ماندني در تاريخ اين کشور تشکر و سپاسم راتقديم کنم.

 

** تنها يک انتخابات و حضور نبود بلکه اعلام اعتماد بود. مشارکت فعال بود. آغاز فصل نو بود. گويي همه مي‌گفتند غصه‌ها به سر آمده و مردم پاي صندوق شرايط نويني را خلق کردند لذا پس از اعلام نتيجه انتخابات همه جشن گرفتند. چون همه پيروز بودند ملت پيروز بود. ملت در برابر افکار عمومي جهائن و صحنه تاريخ سرافراز بود همه آمدند بويژه جوانان عزيز چه کردند خيابان ها مجامع ورزشگاه‌ها در فضاي مجازي چه غوغايي کردند. درود بر جوانان پرشور وطن. سپاس مي‌گويم به همه آنهايي که ميانه‌وري و اعتدال را برگزيدند و تحقق اهداف و آـرمان انقلاب و اهداف ملي را از طريق اعتدال و عدل نه افراط و تفريط و خودسري. آنها که ادب احترام و اخلاق و وحدت و انسجام و همدلي را برگزيدند. به همه آنها تبريک مي‌گويم

 

** مي‌خواهم بگويم ملت بزرگ ايران وعده‌هاي انتخاباتي را فراموش نخواهم کرد از خدا مي‌خواهم به من توفيق دهد تا به همه آنها عمل کنم. البته ملت توجه دارد که همه کارها بر مبناي زمان و طبق اولويت‌ها دنبال خواهد شد. من خدا را گواه مي‌گيرم در ايام انتخابات کمتر به فکر رقابت بودم و بيشتر تمرکزم بر روي مسائل کشور و سخنان زيباي ملت در کوي و برزن بودم. کشور نياز به همدلي دارد. نياز به وحدت و اتحاد دارد. طعنه‌ها توهين‌ها تخريب‌ها را براي هميشه از ياد ببريم و فراموش کنيم مثل جوان‌ها باشيم و از انها ياد بگيريم با صداقت پاکي و پاکدلي به فکر آينده کشور باشيم . کمتر به گذشته نگاه کنيم. فقط تجربه اندوخته گذشته و نگاه به آينده.

 

** دولت تدبير و اميدطبق وعده در راه نجات اقتصاد کشور احياي اخلاق و تعامل سازنده با جهان با مشي اعتدالي اهداف ملي را دنبال خواهد کرد. از همه سپاس مي گويم و آن عزيزاني که اين ايام اظهار محبت کردند به بنده و ملت بزرگ تبريک گفته‌اند. از رهبر معظم انقلاب تا مراجع تقليد تاروحانيون و ائمه جمعه و همه احزاب و اقشار و همه اساتيد و انديشمندان و فرهيختگان و تک تک ملت ايران زن و مرد و پير جوان از همه تشکر مي‌کنم اميدوارم به کمک يکديگر با برادري و وحدت دست به دست يکديگر نهاده و راه عزت و سربلندي کشور را در پيش گيريم.

 

سوال خبرنگار واحد مرکزي خبر: با شعار اعتدال اعتماد مردم راجلب کرديد. مصاديق اعتدال در عرصه‌هاي سياسي و اقتصاد چه خواهد بود.

اعتدال مشي و شيوه‌اي است که راه تندروي و افراط و شعار و خودمحوري و خودشيفتگي را نمي‌پيمايد. عقلانيت و اعتدال متکي به مشورت و خرد جمعي و براورد هزينه‌ها و فايده‌هاست و متکي به اين است که مسير قانون‌گرايي رادنبال کند در مسير افراط و تندروي و تفريط قرار نگيرد. البته در مصداق هر موردي در جايش توضيح خواهم داد که چگونه مي‌توانيم بامشي اعتدال به اهداف دست يابيم. مثلا به جاي اينکه در امور اجتماعي فرهنگي و اقتصادي دولت مستقيم مداخله کنم بيشتر از انجمن‌ها و تشکل‌هاي صنفي و تخصصي بهره خواهم برد و استفاده خواهم کرد. در هر زمينه‌اي با مشورت تصميم خواهم گرفت و کار به خود مردم واگذار خواهد شد.

 

سؤال خبرنگار شبکه خبر: 2سوال دارم. مهمترين و فوري‌ترين برنامه شما در حوزه اقتصاد و معيشت مردم چيست؟ دولت شما از موفقيت بوجود آمده در افزايش تعامل با ساير کشورها چگونه بهره خواهد برد؟

 

اولين اولويت مسائل اقتصادي و معيشتي مردم است و براي اين کار ضروري و لازم است که در مرحله اول به فکر نيازهاي فوري مثل کالاهاي اساسي باشيم. البته با ياري و کمک دولت فعلي. بايد يک نوع همکاري با دولت فعلي انجام بگيرد. دوستان من با دولت در تماس‌ هستند و کميته‌هاي فوري تشکيل خواهد شد. در مرحله دوم برنامه‌ريزي براي ماه‌هاي آتي و ثبات و آرامش اقتصاد و ساير زمينه‌هاست. توجه مي‌کنيم براي اينکه ظرفيت‌هاي موجود اقتصادي فعال شود و نواقص موجود و بخش‌هاي غيرفعال فعال شود نقدينگي به سرعت کنترل و هدايت شود به سمت توليد اگر اين کار سامان پيدا کند اولين قدم‌ها برداشته خواهد شدو آثارش در همان‌ ماه‌هاي اوليه در بازار نشان داده خواهد شد و به تعادل خواهد رسيد.

 

دولت جديد احساس مي‌کند فرصت جديدي براي تعامل با سطح دنيا بوجود آمده که مردم با حضور ومشارکت فعال خود آنرا آفريده است. استفاده از اين فرصت منتج مي‌شود به منافع متقابل.

 

تعامل باجمهور اسلامي ايران با دولت آينده نه تنها به نفع ايران بلکه به نفع منطقه و جهان خواهد بود.

 

سؤال خبرنگار الجزيره: عربستان از اولين کساني بود که تبريک گفت. در زمان رياست شما روابط با کشورهاي عربي و خليج فارس چگونه خواهد بود؟ نظرتان راجع به بحران در سوريه چيست؟

اولويت دولت در سياست خارجي روابط دوستانه و نزديک باهمه همسايگان خواهد بود. يعني با 15 کشور همسايه يک رابطه بسيار نزديک باحسن همجواري و با دوستي و روابط متقابل بر اساس احترام و منافع متقابل خواهد بود حوزه خليج فارس ويژگي‌هاي خاص خود را دارد به خاطر اهميت استراتژيک خليج فارس. با کشورهاي جنوب خليج فارس همسايه و برادر هستيم و با عربستان هم برادر هستيم و قبله‌گاه مسلمانان در آن کشور است و ما رابطه بسيار نزديک منطقه‌اي فرهنگي و تاريخي داريم و صدها ايراني در سال براي زيارت خانه خدا به آن کشور سفر مي‌کنند و اتباع سعودي هم به ايران سفر مي‌کنند.

 

خوشحالم که اولين تفاهم‌نامه امنيتي بين ايران و عربستان سعودي از طرف ايران با امضاي بنده بود. ان‌شالله در دولت آينده روابط بسيار خوب با همسايگان بويژه با عربستان خواهيم داشت.

 

سوريه مسائل سوريه حل آن به عهده مردم سوريه است . تصميم‌گير نهايي نسبت به سرنوشت سوريه ملت سوريه است. البته ما با تروريسم مخالفيم و باجنگ داخلي مخالفيم و با دخالت‌هاي کشورهاي ديگر مخالفيم. اميدواريم با کمک همه کشورهاي منطقه و جهان هرچه زودتر صلح و آرامش به سوريه برگردد و هدف و نظر ملت سوريه محقق شود.

 

سؤال خبرنگار فارس: در ايام انتخابات تأکيد کرديد که جشن پيروزي شما زماني است که بيکاري از کشور رخت بربسته باشد. فکر مي‌کنيد چه زماني جشن پيروزي بر معضل برگزار خواهد شد؟

هرچه زودتر باکمک مردم عزيز. مسئله بسيار مهم و دغدغه اکثريت خانواده‌هاي ايراني است. حل اساسي مسئله اشتغال با رونق اقتصادي است. البته وقتي ميگوييم اشتغال حل مي‌شود، يعني رقم به رقم نرخ بيکاري رو به نزول خواهد بود و به تک‌رقمي شدن خواهيم رسيد.

 

براي رونق اقتصادي بايد زمينه را آکماده کنيم. در اولين قدم قانون مجلس در زمينه بهبود فضاي کسب و کار را اجرا و به سرعت آئين نامه را تصويب و ابلاغ خواهيم کرد. مشکلاتي هم بخش‌هاي توليدي دارند که دولت برنامه‌ريزي خواهدکرد که ان مشکلات را قدم به قدم رفع خواهد کرد و آثارش را در همان سال اول خواهيم ديد. وقتي تک رقمي شد جشن خواهيم گرفت و وقتي به رقم جهاني رسيد جشن ملي برگزار خواهيم کرد.

 

سؤال خبرنگار مهر: براي رفع تحريم‌ها چه برنامه‌اي داريد و ظرف چه زماني اين کار را خواهيد کرد؟

تحريم معضلي است که همه ما مي‌دانيم اين تحريم ظالمانه است و ملت ايران کاري نکرده که استحقاق تحريم داشته باشد. کار ما قانوني درچارچوب مقرارت بين المللي بوده است. استفاده از ابزار تحريم يک ابزار ارتجاعي است که دوره‌اش گذشته است. مخصوصا در دنياي امروز که حتي غرب با معضلات اقتصادي مواجه است و اين تحريم به ضرر خود غرب هم هست . اين تحريم غير از اسرائيل براي کشور ديگري سود ندارد.

 

2 اقدام براي رفع تحريم‌ها انجام خواهد گرفت. 1- قدم گذاشتن در مسير شفافيت بيشتر. البته برنامه‌هاي هسته‌اي ما کاملا شفاف است اما آماده‌ايم شفافيت بيشتري نشان دهيم و براي دنيا روشن کنيم که اقدامات ما کاملا در چارچوب‌هاي بين‌المللي است 2- اعتماد متقابل را ارتقا خواهيم داد و تلاش خواهيم کرد اين اعتماد سر جاي خود برگردد.

 

ان شالله اين تحريم را کاهش مي‌دهيم. در قدم اول تلاش مي‌کنيم تحريم جديدي صورت نگيرد.

 

سؤال خبرنگار راديو سراسري ايران: آيا قصد داريد به صورت ثابت و فصلي از طريق راديو با مردم صحبت کنيد؟

سخن گفتن و گزارش دادن به مردم فخر و افتخار براي من و دولت تدبير و اميد خواهد بود اما اينکه به طور منظم يا فصلي يا نوبه‌اي باشد کمي زود است البته اگر منظم باشد بهتر است ولي در اصل قول مي‌دهم در رسانه ملي و راديو در مقاطع مختلف با مردم عزيز حرف بزنم و گزارش بدهم و نکاتي هم که از طريق راديو شنيده مي‌شود پاسخ دهم.

 

سؤال خبرنگار ايرنا: مهمترين اقدام اقتصادي شما براي رفع تورم در کوتاه‌مدت چيست؟ پروژه مسکن مهر و يارانه‌ها را به چه شکلي ادامه مي‌دهيد؟

راه حل اساسي اقتصاد رونق توليد است و هدايت پس اندازهاي مردم و نقدينگي بهسمت توليد چراکه پس انداز نسبتش خوب است لذا بايد هدايت کنيم. بانک‌ها بايد به صورت بنگاه‌هايي که بايد بتوانند سرمايه لازم براي توليد را مهيا کنند آماده شوند. تحرکاتي بايد در بانک‌ها بوجود بيايد و مشوق‌هاي توليد اولين قدم است. ظرفيت‌هاي خالي امروز توليد را پر مي‌کنيم. سرمايه و بهره‌وري م‌تواند حرکت بوجود بياورد که منجر به بهبود فضا و رونق توليد شود.

 

مقصودم از توليد تنها صنعت و کشاورزي نيست بلکه توريسم هم از همين مسائل اشتغال‌زاست. اصل مسکن بايد تکميل شود. اشکالاتي دارد که بايد مرتفع شود. بعضي جاها به صورت خوابگاه درآمده که بايد به صورت شهرک دربيايد. يارانه نقدي ادامه خواهد يافت. از فردا مصمم هستم کميته‌ اقتصادي مشترکي دوستان من و مجلس تشکيل شود براي ادامه اين کار.

 

سوال خبرنگار فرانس 24: آيا شماتصميم داريد غني‌سازي اورانيوم را ادامه دهيد؟

اين دوره گذشته است. الان در شرايط خاصي هستيم. خيلي راه‌هاي اعتمادساز فراواني داريم. ما با آقاي شيراک در مذاکرات سال 2005 به توافق نهايي رسيديم که چگونه اعتماد ببين المللي جذب شود و غني سازي ادامه يابد آلمان نيز موافقت کرد اما انگليس با فشار آمريکا موافقت نکرد و کار ناقص ماند. يکي از راه حل ها همين توافقات من با آقاي شيراک است.

 

سؤال خبرنگار ايسنا: نماد شما کليد بود. اولين قفلي که باز مي‌کنيد، چه خواهد بود؟

اولين قفل باز شد. اولين مسئله مسئله سرمايه اجتماعي بود که مهمترين سرمايه است که ارتقا يافت با حضور و مشارکت مردم و اين شادماني سراسري نشان داد که اعتماد مردم مشارکت مردم و نشاط مردم ايران باز هم برترين هست.

 

سؤال خبرنگار شرق: پيگيري مطالبات اصلاح‌طلبان در دولت شما به چه صورت خواهد بود؟

از همه آنهايي که حمايت کردند، صميمانه تشکر مي‌کنم. يادمان باشد من از امروز رئيس جمهور همه مردم ايران هستم. و آنچه وظيفه من هست اين است که به خواست همه ملت ايران توجه کنم و از خدا هم توفيق مي‌خواهم به همه مطالبات به حق مردم باکمک مردم عمل کنم. همواره به کمک مستمر يکايک مردم نياز داريم. کاملا اميدوارم اما اين اميد را بايد همه با دست خود بسازيم. همه مطالبات قانوني و به حق همه احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها مدنظر خواهد بود. اجراي قانون اساسي وظيفه‌ام است و پايبند خواهم بود براي اجراي تمام اصول قانون اساسي.

 

سؤال خبرنگار کيهان ورزشي: براي فقدان سيستم ورزشي چه برنامه‌اي داريد؟

آرزوي موفقيت و پيروزي براي تيم ملي دارم. در زمينه ورزش جوانان بسيار علاقمند به ورزش هستند. اقدامات زيادي شده نواقص زيادي هم شده. اينجا قول مي‌دهم کهمسئله ورزش نه تنها به عنوان بحث ورزش بلکه به عنوان سلامت و عامل نشاط جامعه و غرور ملي مورد توجه ويژه دولت آينده خواهد بود.

 

سؤال خبرنگار تسنيم: اگر به دولت شما از طرف ?+? پيشنهاد شود که بخشي از غني‌سازي را تعليق کنيد، موافقت مي‌کنيد يا نه. نظرتان درباره مذاکرات آلماتي چيست؟

مسئله هسته‌اي و حل مسائل ما با ?+? اصلش اين است که مذاکرات را فعال‌تر خواهيم کرد. و معتقديم موضوع هسته‌اي صرفا راه حل مذاکراتي دارد و بس . نه تهديد مؤثر است نه تحريم. از تجربيات گذشته بهره‌برداري خواهد شد. حقوق مسلم ملت ايران مدنظر خواهد بود و تلاش خواهيم کرد تحريم‌هاي ظالمانه را از سر ملت رفع کنيم.

 

سؤال خبرنگار ان‌اچ‌کي ژاپن: تصميم گرفته‌ايد سوريه را تسليح کنيد؛ نظر شما در اينباره چيست؟

سوريه با رأي و نظر مردم سوريه حل و فصل خواهد شد. آنچه موجب نگراني مردم ماست، جنگ داخلي و مداخلات خارجي‌هاست که بايد پايان يابد. دولت فعلي سوريه بايد به عنوان دولت در نظر همه کشورهاي جهان باشد. در انتخاباب 2014 نظر مردم هرچه بود، حاکم خواهد شد.

 

سؤال خبرنگار روزنامه ايران سپيد: ده‌ها سال است که معولان و نابينايان به صورت سمبليک مورد عنايت قرار مي‌گيرد. راه حل شما براي رفع مشکل مضاعف اين عزيزان داريد؟ من يک احمدي‌نژادي هستم و به خاطر حفظ و سربلندي ايران و با توصيه رهبري و رئيس جمهور پاي دولت شما تلاش خواهم کرد. شما مديران را درو مي‌کنيد يا از آنها استفاده مي‌کنيد؟

تشکر مي‌کنم. از آخر شروع مي‌کنم. من گفتم کليد دارم، داس ندارم. دولت آينده دولت کارآمد و شايسته‌سالار خواهد بود. همه آن عزيزاني که در اين 8 سال کار و تلاش کردند و شايسته هستند، دربرابر آنها تواضع مي‌کنم از آنها استفاده خواهد شد البته اگر کسي اتوبوسي آمده باشد و بدون بليط آمده باشد، خودش آمده است. در دولت آينده از همه مديران شايسته و متعهد استفاده خواهد شد. به سهم خودم اجازه نخواهم داد در دولت آينده به کسي توهين يا تهمت زده شود.

 

البته ما اول بايد در داخل تلاش کنيم اگر کسي فاصله گرفته، جذبش بکنيم؛ جذب اولين قدم ماست. مردم خيلي خوب هستند اگر نقدي دارند و نظري دارند نبايد زود آنها را دشمن کنيم. ملت عزيز ما دوست کشور و نظام هستند و زير خيمه ايرانيت اسلاميت و ولايت هستند و اگر کسي گله‌اي دارد، بايد جذب شود.

 

در خارج دشمناني داريم که حداکثر تلاش ما اين است که به دشمن بفهمانيم که ناچار است در برابر ملت بزرگ ايران سر فرو بياورد نه اينکه دشنه خود را نشان دهد. ملت با حضور و قدرت خود در مرحله اول اين مسئله را نشان داد.

دشمن اين قدرت را ديد و حتما اگر دشمني هست بر او تأثير گذاشته است و اگر کسي به فکر دشمني آينده است ادامه نخواهد داشت. شرايط کاملا عوض شده است. در بحث معلولان و روشندلان نيز رسيدگي به وضعيت آنها در اولويت دولت آينده خواهد بود.

 

سؤال خبرنگار بي‌بي‌سي: درباره روابط ايران و انگلستان چه برنامه‌اي داريد؟

با همه کشورهاي جهان که مشکلاتي داريم؛ کشورهايي که البته آنها را به رسميت ميشناسيم؛ مبناي دولت اين است که اين مشکلات رفع شود اما مبنا احترام و منافع متقابل است و دولت انگليس از اين اصل کلي مستثنا نيست.

 

سؤال خبرنگار عصر اقتصاد: در زمينه تصميم‌گيري‌هاي اقتصادي تغييراتي خواهيد داشت؟

قانون بهبود مستمر فضاي کسب و کار حتما اجرا خواهد شد. وظيفه دولت است . اصل 44 به دقت و خوبي اجرا نشده که بايد دقيقا اجرا شود. رهبري معظم انقلاب اين قانون را انقلاب اقتصادي ناميدند. بايد تلاش کنيم به هدف مقام معظم رهبري دست پيدا کنيم.

 

هر جايي اگر نظر خاصي دارد دولت، حتما به صورت لايحه تقديم مجلس خواهد کرد. مطمئنم نمايندگان عزيز مجلس هم با دولت آينده همکاري خواهند کرد. اصل سازمان برنامه را احيا مي‌کنيم. بايد در مقام عمل، قدم به قدم برنامه‌ريزي و اجرا کنيم.

 

سؤال خبرنگار ان‌بي‌سي آمريکا: آمريکا مي‌خواهد وارد مذاکرات مستقيم شوند، شما مي‌پذيريد؟

رابطه ايران با آمريکا مسئله پيچيده و دشواري است ساده نيست. زخم کهنه‌اي وجود دارد که بايد درمان شود. دنبال افزايش تنش نخواهيم بود. عقل سليم هم حکم مي ‌کند دولت و کشور به فکر آينده باشند و ترميم گذشته. هرگونه سخن گفتن با آمريکابايد بر مبناي منافع و احترام متقابل و از موضع برابر باشد اما آمريکا بايد تصريح کنند که در امور داخلي ايران هرگز مداخله نخواهند کرد ثانيا تمام حقوق حقه ايران مانند هسته‌اي را به رسميت بشناسند و سياست‌هاي يکجانبه‌گرايي و زورمدارانه نسبت به ايران را کنار بگذارند در اين شرايط زمينه متفاوت مي‌شود اما همه بايد بدانند که دولت آينده از حقوق حقه ملت ايران هرگز کوتاه نخواهد آمد. آماده‌ايم تنش‌ها کاهش يابد.

 

سؤال خبرنگار اعتماد: براي رفع محدوديت از چهره‌ها که از سران انقلاب بودند،‌چه برنامه‌اي داريد؟

مردم فضا را عوض کردند. براي خيلي از امور نبايد عجله کرد. خيلي از امور کار يک رئيس جمهور به تنهايي نيست و بايد سه قوه با هم کار کنند ولي کاملا اميدوارم که فضا تغيير خواهد کرد.

 

سؤال خبرنگار ايلنا: برنامه فوري شما براي افزايش مزد کارگران چيست؟

اين تنها قول بنده نيست قانون اين را مي‌گويد طبق قانون حقوق بايد مساوي تورم افزايش يابد. ما قانون را عملياتي و اجرا مي‌کنيم و اين نقص رارفع خواهيم کرد.

 

سؤال خبرنگار آفتاب يزد: آيا از آقاي عارف به عنوان معاون اول استفاده مي‌کنيد؟

بنده به همه عزيزاني که نامزد انتخاباتي بودند و رقيب من بودند و لطف کردند تبريک گفتند، گفتم که از برنامه و نظرات و افراد آنها استفاده کنيم. از همه افراد شايسته و لايق دعوت به همکاري خواهيم کرد. از اقاي دکتر عارف هم دعوت خواهيم کرد البته وابسته به ميل ايشان است.

 

سؤال خبرنگار سي‌سي تي‌وي: رابطه آينده چين و ايران چگونه خواهد بود؟

بين ايران و چين هميشه رابطه خوبي مخصوصا در سال‌هاي اخير بوده که ادامه خواهد يافت. البته دولت ممکن است نکاتي رامدنظر داشته باشد. نسبت به رابطه باچين که مذاکره و توافق خواهيم کرد. رابطه خوبي با چين داريم و مي‌خواهيم.

 

سؤال خبرنگار آنا: برنامه دولت شما براي بودجه دانشگاه‌ها چيست؟

تلاش بر اين است که کيفيت دانشگاه‌هاي دولتي بالاتر برود و برخي دانشگاه‌ها هم به سمت کاربردي شدن پيش ببريم و رابطه دانشگاه با صنعت و ساير بخش‌هاي توليد افزايش يابد و دانشجويان پس از پايان تحصيلات زودتر به شغل دست پيدا کنند.

 

اولين کنفرانس رسانه اي رئيس جمهور، با وجود تقاضاي زياد خبرنگاران براي ادامه يافتن، به علت کمبود وقت، پايان يافت.

نظر شما