پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۵۵۷۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
سفر دو روزه رئيس‌جمهور کشورمان به کشور عراق، داراي حاشيه‌های بسيار جالبي بود.
به گزارش شهر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "محمود احمدي‌نژاد" رئيس‌جمهوري اسلامي کشورمان، پنجشنبه 25 تيرماه سال‌جاري در آخرين سفر خارجي خود، عازم بغداد پايتخت عراق شد.

احمدي‌نژاد را در اين سفر دو روزه، اسفنديار رحيم‌مشائي، علي نيکزاد، محمدمصطفي نجار، پرويز مرادي، علي اکبر صالحي، حميد بقايي، غلامحسين الهام، سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني، سید مجتبی ثمره هاشمي، مهدي غضنفري، رستم قاسمي، مجيد نامجو همراهي کردند.

رئيس‌جمهور رأس ساعت 15:10 با حضور در پاويون رياست‌جمهوري در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، اهداف و برنامه‌هاي آخرين سفر خارجي خود را تشريح کرد.

احمدي‌نژاد پس از پرواز به سمت عراق، رأس ساعت 15 به وقت محلي وارد بغداد پايتخت عراق شد و مورد استقبال کفيل رياست‌جمهوري عراق در فرودگاه بغداد قرار گرفت.

وي پس از استقبال از سوي مقامات عراقي، با حرکت به سمت کاخ رياست‌جمهوري منطقه خضراء، رأس ساعت 14 با دکتر خضيرالخزاعي کفيل رياست‌جمهوري عراق، ديدار و گفتگو کرد.

ملاقات اين دو مقامات ايراني و عراقي به مدت 2 ساعت به طول انجاميد و پس از آن نيز رئيس‌جمهوري اسلامي کشورمان، به سمت اسکان نخست‌وزيري اين کشور حرکت کرد و با "نوري‌المالکي" نخست وزير عراق ديدار و گفتگو کرد.

احمدي‌نژاد پس از ديدار با نوري‌المالکي، راس ساعت 19:30 و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مراسم افطار اعضاي ائتلاف ملي عراق شرکت کرد.

وي در ادامه سفر خود و پس از افطار، به منظور زيارت حرم مطهر امام موسي کاظم (ع) و امام جواد (ع) به سمت کاظمين حرکت کرد که به دليل استقبال مردم و هجوم آن‌ها به سمت اتومبيل رئيس‌جمهور، راننده وي مجبور شد خودرو را متوقف کند که پس از آن نيز ادامه مسير به وسيله اتومبيل رئيس‌جمهور امکان‌پذير نبود و احمدي‌نژاد پياده و در بين جمعيت پر ازدحامی که براي ابراز خشنودي حضور وي تجمع کرده بودند، به سمت کاظمين حرکت کرد.

رئيس‌جمهوري اسلامي کشورمان، در دومين روز سفر خود رأس ساعت 8 صبح با حضور در فرودگاه بغداد و خداحافظي رسمي با مقامات عراقي، به منظور زيارت حرم اميرالمومنين علي (ع) به سمت نجف اشرف پرواز کرد.

احمدي‌نژاد رأس ساعت 9:20 در فرودگاه نجف مورد استقبال استاندار و مقامات لشکري و کشوري قرار گرفت و پس از آن نيز به زيارت حرم حضرت اميرالمومنين علي (ع) رفت.

وي پس از زيارت حرم اميرالمومنين علي (ع) رأس ساعت 15:30 به زيارت حرم مطهر امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) رفت.

رئيس‌جمهوري پس از زيارت اين اماکن متبرکه، رأس ساعت 19 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در ضيافت افطار حضور يافت و رأس ساعت 21:30 به سمت مساجد کوفه و سهله براي انجام اعمال حرکت کرد.

احمدي‌نژاد پس از زيارت در مساجد کوفه و سهله براي بازگشت به تهران، راهي فرودگاه نجف شد.

قبل از پرواز هواپیمای رئیس جمهور به مقصد تهران، خلبان قاسمی با خواندن یادداشتی آن را به مهمانان و شخص رئیس‌جمهور تقدیم کرد.


رئيس‌جمهور طبق روال معمول، پس از اينکه وارد هواپيما شد، با تمام عوامل اجرايي اين سفر از جمله مهمانداران هواپيما، خبرنگاران، تيم حفاظت و معاونان و وزراي خود صميمانه از زحمات آن‌ها در طول سفر تشکر و با تک تک آن‌ها دست داد و خسته نباشيد گفت.

مهمانداران هواپيما با خرسندي از حضور رئيس‌جمهور در بين آنان، از وي درخواست کردند تا با تک تک آن‌ها عکس يادگاري بيندازد که احمدي‌نژاد نيز درخواست آن‌ها را پذيرفت و در جمع آنان حضور يافت.

احمدي‌نژاد پس از گرفتن عکس يادگاري با حضور در جمع خبرنگاران پوشش‌دهنده اخبار سفر دو‌ روزه خود، به آن‌ها خسته‌ نباشيد گفت و تعدادي از خبرنگاران از وي درخواست کردند تا براي آن‌ها يادداشتي به عنوان خاطره از رئيس دولت بنويسد.


پس از يادداشت احمدي‌نژاد، تعدادي از خبرنگاران به وي گفتند که مي‌خواهيم از شما يک توصيه و يا يک جمله به يادگار به عنوان شاگرد شما داشته باشيم که وي خطاب به آن‌ها گفت: من آخر خط شاگردها هستم و دعا مي‌کنم ان‌شاءالله با امام زمان (عج) يکبار ديگر به این سفر بياييم.

رئيس‌جمهور پس از حضور در جمع خبرنگاران، در حالي که در بين عوامل اجرايي و سالن مياني هواپيما قدم مي‌زد، با حضور در بين معاونان و وزراي خود با ميرتاج‌الديني و تعدادي از معاونان آذري زبان خود با گويش آذري با آنان به خوش و بش پرداخت و به آنان خسته نباشيد گفت.

رئيس‌جمهور در سفر دو روزه خود به کربلا و عتبات عاليات، دو نفر از باغبانان کهنسال را که آرزوي سفر به کربلا داشتند را با خود به اين سفر برد.

در ادامه اين سفر، خلبان اين پرواز در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرين سفر احمدي‌نژاد به عراق گفت: اين سفر رئيس‌جمهور سفر عشق است، لذا بنده فکر مي‌کنم خداوند پاداش زحمات تمام فعاليت‌هاي رئيس‌جمهور ولايتمدار را اينگونه پاس داشت و در اين سفر رئيس جمهور، چهار امام معصوم شيعيان را زيارت کرد که بالاترين پاداش خداوند به وي بود.

وي در پاسخ به اين سوال که شما رئيس‌جمهور کشورمان را در يک جمله چگونه توصيف مي‌کنيد، گفت: محمود احمدي‌نژاد مردي خستگي‌ناپذير است.

گفتنی است، رئيس‌جمهوري پس از آخرين سفر خارجي خود، بامداد امروز وارد تهران شد.
نظر شما