چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۷
کد خبر: ۶۵۸۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت گرفت
دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ملت ایران برای حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس ؛ « قدس مسأله اول جهان اسلام است»
به گزارش شهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه روز جهانی قدس با صدور اطلاعیه‌ای از ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور پرشور، انقلابی، آگاهانه و حماسی خود ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از آرمان بزرگ و مقدس آزادی قدس شریف، خشم و نفرت و انزجار خود را از نظام ظالمانه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل فریاد زنند.

در این اطلاعیه آمده است :
حضرت امام خمینی (ره) با شناخت درست و درک صحیح و دوراندیشی زکاوتمندانه « روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان »  را به روز به صحنه کشاندن همه ظرفیت جهان اسلام و اراده‌های پولادین ملت‌های آزاده در برابر حمله‌ها و یورش‌های وحشیانه نظام خون‌آشام صهیونیسم بین‌الملل به قبله‌گاه اول مسلمین و پاره تن جهان اسلام تبدیل کرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:

" روز جهانی قدس"؛ روز مطالبه حقوق پایمال شده میلیون‌ها انسان آزاده و مسلمان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از چنگال دژخیمان صهیونیست است.

" روز جهانی قدس"؛ فریاد آزادی سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف است که به ابتکار حضرت امام راحل و رهنمودهای راهبردی و راهگشای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به نماد بزرگ اعلام انزجار و خشم جهان اسلام و مسلمین از نظام ظالمانه کفر و استکبار و سلطه جهانی بدل شده است.

در سال‌های اخیر که «جبهه سلطه و استکبار جهانی» از ترس و وحشت رویارویی با منطق نورانی، مستدل اسلامی ـ  دینی چاره‌ای جز خودزنی در برخی مواقع و حمله به مقدسات اسلامی و تحریف و تغییر معارف اسلامی و دست زدن به اشغال و تخریب نمی دیدند ، در اقداماتی از روی استیصال  و دستپاچگی سعی در انحراف و مصادره جریان بیداری و قیام‌ها و انقلاب‌های اسلامی و مردمی در کشورها و بلاد اسلامی داشته و با طرح نقشه‌های فریب و تبلیغ کاذب و اغوا سعی در انحراف افکار عمومی جهان اسلام از مسائل دست اول و مهم و شکست های  پی در پی خود به ویژه در جنگ‌های 33 روزه جنوب لبنان  و 22 روزه غزه داشته    و  در پی      بی آبرویی خود ، از این طریق ، به دنبال کسب آبرویی برای خود هستند.

اینک ملت مؤمن، انقلابی و روزه‌دار ایران اسلامی در برهه‌ای که نظام سلطه و استکبار جهانی با فتنه‌انگیزی در کشورهای اسلامی، قصد تضعیف اسلام و جبهه بیداری اسلامی را دارد ، با شناخت درست و درک لحظه‌ها و بصیرت‌مندی خود پرشورتر از سال‌های قبل نسبت به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام ،همصدا و همدل با سایر مسلمانان در دیگر بلاد اسلامی   خواهند خروشید و فریاد آزادی قدس شریف را سر خواهند داد.

ویژه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال (جمعه یازدهم مرداد مصادف با 24 رمضان‌المبارک) در بیش از 770 شهر و شهرستان سراسر کشور از مسیرهای اعلام شده به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

این مراسم نیز در تهران از «ساعت 10:30صبح» از مسیرهای 9گانه اعلامی  از سوی دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به سمت میعادگاه نماز جمعه (دانشگاه تهران) برگزار می‌شود.

در مراسم تهران سخنران اصلی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس " جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد"،  رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و پس از قرائت قطعنامه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، امام جمعه موقت نماز جمعه تهران، " حضرت آیت الله سید احمد خاتمی" عضو مجلس خبرگان رهبری به ایراد خطبه می‌پردازند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت مجدد روز جهانی قدس از همه مردم فهیم و شریف ایران اسلامی از تمامی صنوف، اقشار و آحاد مختلف مردم و تشکل‌های مردمی، احزاب، جناح‌ها و دسته‌های سیاسی ـ اجتماعی وفادار به انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و قدس شریف بار دیگر دعوت می‌کند تا با خلق حماسه‌ای سیاسی ؛  وحدت و اتحاد    امت رسول‌الله را حول قبله اول مسلمین ( قدس شریف) برای جهان به نمایش بگذارند .
نظر شما