سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری 9185 خودروی بالای یک میلیون خلافی متوقف شده است، گفت: خودروی این رانندگان متخلف صرفا پس از پرداخت جرایم آزاد می‌شود.

به گزارش شهر، سردار حسین رحیمی روز سه‌شنبه در تشریح اقدامات مامورانش در حوزه راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: بحث ترافیک تهران یک موضوع ملی است چرا که تعداد خودرو در تهران بیش از هر استان و یا شهر دیگر است.

وی با بیان اینکه چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد افزود: علاوه بر این وجود شخصیت‌های مهم و مقامات کشور در پایتخت و همچنین ثبت بالغ بر شش میلیون سفر برون شهری و همچین 22 میلیون سفر داخلی در پایتخت رکوردی بی نظیر است.

رییس پلیس راهور پایتخت ضمن تشریح اقدامات مامورانش در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران از توقیف به برخورد ارشادی تغییر یافته است و این مساله تغییر رویکرد سبب شد که متخلفان رانندگی به شرکت در کلاسهای آموزشی ارجاع شوند.

رحیمی با بیان اینکه در این مدت به 40 هزار و 902 موتورسوار متخلف فرم ارشادی داده شد، گفت: بجای توقیف موتورسیکلت‌های متخلف، این فرم‌های ارشادی به آنان تعلق گرفته و آنان موظف به شرکت در کلاس‌های یک ساعته آموزشی می‌شدند که از این میان 32 هزار و 357 موتورسوار در کلاسها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه به دلیل تغییر رویکرد در برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف شاهد کاهش 97 درصدی توقیف موتورسیکلت در ماه مبارک رمضان بوده‌ایم گفت: تجربه نشان داد که با توقف برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در ماه مبارک رمضان، آمار تصادفات افزایش می‌یافت اما در این ماه با توجه به تغییر رویکرد و همچنین تدابیر اتخاذ شده این آمار رشد پیدا نکرد.

افزایش 23 درصدی توقیف خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه در این ماه شاهد کاهش پنج درصدی تصادفات بوده‌ایم، گفت: میانگین زمانی رسیدگی به تصادفات 32 ثانیه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در این مدت شاهد کاهش هشت درصدی ترافیک بوده‌ایم، گفت: همچنین در این ماه مبارک شاهد کاهش هفت درصدی اعمال قانون بودیم و تلاش داشتیم به جای برخوردهای سلبی با رانندگان متخلف برخوردهای ارشادی را در دستورکار قرار دهیم.

وی با اشاره به رشد 23 درصدی توقیف خودروها با خلافی بیش از یک میلیون تومان گفت: برخی متخلفان، حرفه‌ای هستند و ما در این مدت خودروی پرایدی را متوقف کردیم که تا 17 میلیون خلافی داشته و خلاف کردن برای این گونه رانندگان عادی شده و حتی جسورانه دست به تخلف می‌زنند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری 9185 خودروی بالای یک میلیون خلافی متوقف شده است، گفت: خودروی این رانندگان متخلف صرفا پس از پرداخت جرایم آزاد می‌شود.

کاهش 24 درصدی ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده زوج و فرد

به گفته رحیمی در این مدت شاهد کاهش 24 درصدی ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده زوج و فرد بوده‌ایم.

وی در مورد اقدامات مامورانش در شبهای قدر با بیان اینکه کارکنان از ساعت 22 تا سحر درحال خدمت بوده‌اند گفت: ماموران پلیس راهور توانستند علاوه بر پوشش ترافیکی – انتظامی مراسمات بزرگ، 85 مراسم سنگین و بزرگ را پوشش دهند که خوشبختانه هیچ مشکل خاصی به وجود نیامد.

وی همچنین در مورد مراسم تحلیف گفت: در طول 48 ساعت گذشته 530 مسیر اسکورت بدون تاخیر و اشتباه اجرایی شد که یک عملیات منظم و مدیریت شده پلیسی را اجرا کردیم و این مهم در نتیجه کسب تجربه سال قبل کنفرانس غیر متعهدها کسب شده است.

به گفته رحیمی ماموران پلیس راهور 7800 کیلومتر مسیر مراسم اسکورت و تشریفات مراسم تحلیف را پوشش داده‌اند.

کاهش 48 نفری مرگ و میر تصادفات در تهران

رحیمی همچنین در مورد آمار چهار ماهه گذشته با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال شاهد کاهش مرگ 48 نفر در تصادفات پایتخت بوده‌ایم گفت: همچنین شاهد کاهش 644 نفر در حوزه مصدومان تصادفات و همچنین کاهش 239 فقره تصادفات خسارتی بوده‌ایم که این مهم در نتیجه اقدامات کار فرهنگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری 258 راننده که نمره بالای 30 دریافت کرده‌اند از رانندگی محروم شده و گواهینامه آنان اخذ شده است گفت:‌ درحوزه نمره منفی پلیس با جدیت و حساسیت ویژه‌ای پیش رفته چرا که معتقدیم اگر 20 آیتم تخلفات حادثه ساز کنترل شود می‌توانیم شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

وی همچنین در ادامه با اعلام ورود خیابان‌های جدید در حوزه بحث خیابان نمونه ترافیکی گفت: پیش از این میدان ونک و خیابان‌های منشعب به آن به عنوان خیابان نمونه ترافیکی معرفی شد که نتایج خوبی نیز حاصل شد و در صدد آن هستیم که بتوانیم برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و آمایش و ساماندهی تابلو و المان‌های عمومی و افقی این طرح نمونه ترافیکی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از این پس هر ماه یک خیابان مهم از یکی از مناطق 22 گانه انتخاب می‌شود گفت: شهرداری نیز باید اصلاحات و مهندسی کامل در زمینه آمایش و ساماندهی تابلو و همچنین نصب المان‌های جدید را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای این ماه 22 خیابان به عنوان نمونه ترافیکی معرفی می‌شوند، گفت: بعد از این مدت خیابان‌های جدید نیز انتخاب شده و در بزرگراه‌ها نیز سه قطعه از بزرگراه‌های بزرگ نیز انتخاب شده تا این طرح نمونه ترافیکی در آن اجرایی شود.

وی در مورد نحوه اطلاع‌رسانی در خیابان‌های مذکور نیز به نصب بنرهای مختلف اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پلیس راهور آغاز طرح آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس است. به گونه‌ای که تا اول مهرماه 10 هزار راننده ون و تاکسی که سرویس مدارس هستند تحت آموزش کامل قرار می‌گیرند.

نظر شما