سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۶۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
همزمان با سالگرد زلزله‌ی آذربایجان شرقی، پرویز پرستویی آخرین اقدامات انجام شده جهت احداث خانه فرهنگ در شهرستان «هریس» را تشریح کرد و در عین حال از نحوه‌ی برگزاری جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس انتقاد کرد.
به گزارش شهر، این بازیگر عضو ستاد کمک‌رسانی سینماگران به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی، با تسلیت دوباره به بازماندگان این حادثه گفت: لازم می‌دانم همزمان با سالگرد زلزله اطلاعات مختصری به ملت ایران خصوصا کسانی که در دو روز کمک رسانی در سینما «آزادی» حضور داشتند و همچنین افرادی که در سراسر دنیا به یاری ما آمدند، توضیحاتی ارائه کنم.

وی ادامه داد: ما از کمک‌های مردمی، زمینی را به مساحت دوهزار متر در شهر هریس یکی از مناطق اصلی زلزله‌زده تهیه کردیم و در طی این یک سال جلسات هفتگی‌ ما به صورت منظم با حضور اعضای ستاد شامل رضا میرکریمی،‌کمال تبریزی و اینجانب برگزار شد و بعدها افراد دیگری شامل امیر اثباتی و شادمهر راستین به اتاق فکر اضافه شدند و طی برپایی جلساتی با مهندسین، نقشه‌ی مورد نظر نهایی شد.

پرستویی خاطر نشان کرد: هدفمان این بود طرحی را نهایی کنیم که بتوانیم ضمن ساخت آن با بودجه‌ای که در اختیار داریم جزئیاتی که یک خانه فرهنگ لازم دارد را فراهم کنیم.

این بازیگر گفت: خوشبختانه شرایط جوری پیش می‌رود که قبل از رسیدن سرما مراحل ساخت خانه فرهنگ آغاز خواهد شد و امیدواریم سال آینده شاهد افتتاح این مکان و هدیه آن به مردم زلزله‌ زده‌ی استان آذربایجان شرقی باشیم تا مردم ببیند کمک‌هایشان بی‌ثمر نبوده است.

وی از همه کسانی که در طول این مدت به یاری این ستاد شتافتند قدردانی کرد و ادامه داد: استارت این حرکت را ما زدیم اما آدم‌های زیادی در تبریز و تهران و اقصی نقاط کشور به کمک ما آمدند تا بتوانیم این پروژه‌ی بسیار سخت را به مرحله‌ی ساخت برسانیم وهمچنان وقتمان صرف این کار است تا خجالت‌زده‌ی کمک‌های مردمی نشویم.

پرستویی اظهار امیدواری کرد: با افتتاح خانه‌ی فرهنگ بازماندگان زلزله‌زدگان و سایرین از این مکان فرهنگی استفاده کنند و ما نیز بتوانیم مادام‌العمر خدمت کنیم.

این بازیگر در بخش دیگری از گفت‌وگویش با اشاره به جلسات مجلس شورای اسلامی برای رأی اعتماد به وزیران کابینه‌ی دولت یازدهم اظهار کرد: من گلایه‌ای ازاین جلسات که این روزها به صورت مستقیم از تلویزیون برای سراسر دنیا پخش می‌شود، دارم.

وی افزود: متاسفانه می‌بینم رئیس جمهوری که با رأی مردم انتخاب شده در مجلس حضور دارد و وزرا درباره‌ی برنامه‌شان توضیح می‌دهند اما بسیاری از این نمایندگان که از طرف مردم در آن‌جا حضور دارند، هیچ توجهی ندارند و مدام گرم صحبت‌ کردن و راه رفتن هستند.

پرستویی پخش چنین تصاویری را یک آبروریزی دانست و گفت: از آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس توقع دارم که این افراد را از جلسه بیرون کنند و به این نمایندگان می‌گویم اگر به خودتان احترام نمی‌گذارید حداقل به مردمی که به شما رأی دادند، احترام بگذارید. هر کلمه‌ی این وزرا سرنوشت‌ساز است. شما گوش نمی‌کنید و بعد مشکلات به وجود می‌آید، حداقل به مردم بی‌احترامی نکنید.
منبع: ایسنا
نظر شما