پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۶۴۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
ششمین نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک و طبیعی از 16 تا 22 شهریور در بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد.
به گزارش شهر، حسین صفایی در نشست خبری  با اشاره به اینکه طرح ارتقا کیفیت عرضه محصولات در میادین میوه و تره‌بار در دست اجرا قرار دارد اظهار داشت: اجرای این طرح باعث افزایش ایمنی غذا می‌شود.
 
وی تصریح کرد: برای ایجاد سیستم رهگیری شبکه عرضه پروتئینی تمهیدات لازم فراهم شده که برای ایجاد این شبکه، باراندازی مرکزی در تهران راه‌اندازی شده و در واقع 42 غرفه در سطح بازارها نیز در این راستا همکاری لازم را انجام می‌دهند. ضمن اینکه در کنار این شبکه مهم، شبکه حمل و نقل ویژه‌ای نیز پیش‌بینی شده است.
 
صفایی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای ایجاد سیستم رهگیری با دستگاه‌های مربوطه انجام شده است به طوریکه با اتحادیه نظارت بر تعاونی‌های کشور و سازمان دندان‌پزشکی تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسیده است.
 
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، تصریح کرد: یکی از محصولاتی که سازمان میادین میوه و تره‌بار تأکید ویژه‌ای بر سیستم رهگیری آن داشته است، آبزیان و به ویژه میگو بوده که خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است که از سال گذشته شروع شده و بنا داریم محصول به محصول آبزیان را تحت این سیستم رهگیری قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: استقرار سیستم رهگیری پله به پله در محصولات پروتئینی قطعاً انجام خواهد شد، ضمن اینکه نباید اجرای این سیستم بر قیمت محصولات پروتئینی تأثیر بگذارد.
 
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، در ادامه نشست خبری خود به برگزاری ششمین جشنواره محصولات قضایی طبیعی، سالم و ارگانیک شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها در راستای پیاده‌سازی مصوبه شماره 262 شورای اسلامی شهر تهران و مصوبات کمیته راهبردی مرکزی طرح سامان‌دهی و ارتقای کیفیت محصولات غذایی در سازمان میادین میوه و تره‌بار و پشتیبانی شورای اسلامی شهر تهران، معاونت خدمات شهری، وزرات بهداشت و غیره برگزار می‌شود.
 
وی اضافه کرد: ششمین نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک و طبیعی از 16 تا 22 شهریور  در بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد.
 
صفایی تصریح کرد: ششمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی در شش بخش تخصصی از جمله غرفه‌های عرضه محصولات ارگانیک که دارای مجوز از خارج، غرفه‌های ویژه عرضه محصولات طبیعی، غرفه‌های ویژه عرضه محصولات سالم دارای تأئیدیه از سازمان‌های داخلی، غرفه‌های ویژه فناوری‌ها یا نهاده‌های شیمیایی، غرفه مؤسسات دست‌اندرکاران محصولات طبیعی، ارگانیک و سالم و هفت کارگروه تخصصی پیش‌بینی شده است.
 
صفایی تصریح کرد: بخش نمایشگاهی در قالب 170 غرفه به معرفی و عرضه محصولات کشاورزی و دامی طبیعی، سالم، ارگانیک، گیاهان دارویی، تکنولوژی، خدمات فنی،‌ اطلاع‌رسانی و در زمینه محصولات گواهی شده (سالم و ارگانیک) پرداخته می‌شود و در بخش کارگاهی نیز هشت کارگاه یک روزه با حضور اساتید، مسئولان، کارشناسان خبره، صاحب‌نظران، متخصصان و کشاورزان نمونه در محل برگزاری جشنواره برگزار می‌شود.وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌ها موضوعات کلیدی مربوط به محصولات ارگانیک و تولید محصولات سالم شامل مبانی اجرایی تولید و عرضه، پتانسیل‌ها، استانداردها و مقررات حاکم و چالش‌های ناشی از امنیت و سلامت غذا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نظر شما