شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۹
کد خبر: ۶۷۳۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
دکتر ایازی در مراسم اختتامیه اولین همایش آموزش مهارت های شهروندی:
مراسم اختتامیه اولین همایش آموزش مهارت های شهروندی ویژه گروه سنی 4 و 5 سال در تالار ایوان شمس برگزار شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران،مراسم اختتامیه اولین همایش آموزش مهارت های شهروندی ویژه گروه سنی 4 و 5 سال صبح امروز (24 شهریور) با حضور دکتر هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سید محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، ابوالفضل رفیع، مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، برزین ضرغامی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری در تالار ایوان شمس برگزار شد.

دکتر هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تقدیر از برگزاری این دوره آموزشی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: کاری که سازمان زیباسازی شهر تهران برای آموزش کودکان 4 و 5 در حوزه مفاهیم زیباسازی سال انجام داده است، نقطه آغازی برای گام برداشتن به سمت آموزش های شهروندی در حوزه کودکان است.

او با اشاره به راه اندازی 310 خانه کودک در مناطق 22 گانه شهر تهران ادامه داد: برای شهری که 8 میلیون جمعیت دارد که از این تعداد بیش از 2 میلیون کودک در آن زندگی می کنند، توجه به فرهنگ شهروندی و آموزش این حوزه ضرورتی انکار ناپذیر است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه نباید فراموش کنید آموزش شهروندی در مقاطع پایین می تواند تاثیرات بهتری در جامعه به دنبال داشته باشد، افزود: در سفری که به کشور ژاپن داشتم شاهد بودم که چگونه به موضوع آموزش در مقطع نونهالان توجه می کردند.

به گفته دکتر ایازی، با زبان کودک می توان بسیاری از موضوعات را مطرح کرد و تاثیرگذار بود، مساله ای که باید بیشتر به آن توجه کنیم و متاسفانه در حوزه آموزش های شهروندی چندان به آن پرداخته نشده است.

او با اشاره به این که سازمان زیباسازی شهر تهران توانسته نخستین گام را در این حوزه بردارد، گفت: باید این آموزش ها، با شادی و نشاط همراه باشد تا انگیزه حضور کودکان در آن بیشتر شده و آموزش ها درونی شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید براینکه با این آموزش ها و کتاب های کار به عنوان یک الگوی هماهنگ می توان به نسل آینده از دوران طفولیت آموخت که در شهر چگونه زندگی کند، ادامه داد: با این آموزش ها کودکان ما از سنین پایین قواعد و فرهنگ شهروندی برای زندگی در شهر را یاد میگیرند.

به گفته دکتر ایازی نباید نقش بی بدیل مربیان را در این آموزش ها نادیده گرفت و باید نقشه راهی پیش رویآنها قرار داد تا به طور هماهنگ بتوانند در دادن این آموزش به کودکان موفق عمل کنند.

در ادامه این مراسم، ابوالفضل رفیع، مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه برای داشتن شهر زیبا باید کیفیت زندگی را در شهر بالا برد، گفت: شهر تهران با برنامه ریزی مجموعه شهرداری و مدیریت شهری توانسته از زیرساخت های خوبی در حوزه های مختلف برخوردار باشد که با گذشته قابل مقایسه نیست.

او با تاکید براینکه تهران در چند سال اخیر توانسته توسعه یافته تر و زیباتر از گذشته باشد، افزود: بخشی از وظایف برای بهبود وضعیت شهر تهران به عهده مدیریت شهری است که با تلاش های صورت گرفتهتوانسته زیرساخت ها را متناسب با نیاز شهروندان فراهم کند.

به گفته رفیع تنها فراهم کردن این زیرساختها کافی نیست و شهر تهران برای زیبا ماندن نیازمند ایفای نقش شهروندان در حوزه های مختلف است.

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان باید از اقدامات صورت گرفته در سطح شهر صیانت و نگهداری کنند، ادامه داد: شهروندان باید سرمایه های شهری را متعلق به خود بدانند و نسبت به شهر حس مالکیت داشته باشند تا هزینه های نگه داشت شهر پایین آمده و صرف سرمایه گذاری در بخش های دیگر شهر شود.

او ضمن تقدیر از برنامه های صورت گرفته از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برای آموزش در حوزه کودکان و نوجوانان، گفت: 310 خانه کودک که از سوی شهرداری تهران در محلات شکل گرفته، مانند یک شبکه شهری می تواند برنامه های آموزشی مدیریت شهری در این مقطع سنی راتداوم بخشد.

رفیع با تاکید بر تاثیر دوره های آموزشی که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شده است، افزود: امیدواریم در حوزه های دیگر نیز بتوانیم اینآموزش ها را مانند زیباسازی تجربه کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایز نقدی از ده مربی کودک که توانسته بودند فرآیند آموزش شهروندی را به خوبی انجام دهند، تقدیر و تشکر شد.

نظر شما