جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۳
کد خبر: ۶۷۳۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
در حال حاضر 32 میدان طراحی‌شان به اتمام رسیده است. امیدواریم با کمک شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم ابتدا میدان امام خمینی (ره) و سپس بهارستان را ساماندهی کنیم.

به گزارش شهر، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در حاشیه مراسم اختتامیه اولین همایش آموزش مهارت های شهروندی ویژه گروه سنی 4 و 5 سال ، در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات این سازمان برای بازگشایی مدارس، گفت: امیدواریم با کمک معاونت حمل و نقل و ترافیک، راهنمایی و رانندگی و پیام‌های آموزشی که داده شده است، در ابتدای سال جدید تحصیلی با یک ترافیک روان روبرو باشیم.

شوشتری گفت: امسال بالغ بر 500 مدرسه در بحث مسائل مربوط به نقاشی و رنگ‌آمیزی یاری داده شده است و تلاش کردیم فضای مدارس را برای اول مهر شاداب کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری راهنمایی و رانندگی پیام‌های آموزشی را برای کودکان و معلمان آماده کردیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از دیگر اقدامات این سازمان در خصوص بازگشایی مدارس به شست‌وشوی اطراف مدارس اشاره کرد و افزود: امسال ساماندهی المان‌ها و مبلمان شهری اطراف مدارس را داشتیم و همکاران من در دیگر بخش‌های شهرداری بحث آسفالت مناطق همجوار را در دستور کار قرار داده‌اند.

شوشتری در پاسخ به این سئوال که آیا میدان مشق برای بازدید شهروندان آماده شده است؟ گفت: با توجه به تاکیدی که شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری در احیای تهران قدیم دارند، در محل حضور ساختمان وزارت امور خارجه و بخش عمده‌ای از مناطق 11 و 12 و میدان مشق که از بخش‌های عمده تهران قدیم است اقداماتی انجام شده و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین شهردار تهران و وزیر امور خارجه در دولت دهم امضا شد امیدواریم بتوانیم خیابان منتهی به وزارت امور خارجه و میدان مشق را بازگشایی کنیم و بحث نورپردازی، زیرسازی و مبلمان محدوده آن را پیگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: در این محدوده مشغول کف‌سازی هستیم، اما هنوز درها به روی شهروندان به دلیل مسائل امنیتی باز نشده است و دوستان وزارت امور خارجه قول قطعی داده‌اند که پس از برطرف شدن مشکلات امنیتی این محدوده برای شهروندان به عنوان یک گالری هنری که از گذشته به یادگار مانده است و خاطرات زیادی در خود دارد، بازگشایی شود و امیدواریم میدان مشق به عنوان بخشی از شهر که به دلایل مختلف از شهر تهران جدا شده، به شهر بازگردد.

شوشتری در خصوص میزان تبلیغات خارجی سازمان زیباسازی در سال 91، گفت: 30 درصد تبلیغات شهر باید به تبلیغات خارجی اختصاص پیدا کند و این تبلیغات نیز به کالاهایی مانند ساعت و تلفن همراه اختصاص پیدا می‌کند که امکان ساخت آنها در داخل نیست.

بروز مشکل در مورد نماد میدان انقلاب

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص ادامه نابسامانی‌ها در میادینی که از سال 90 قرار بوده است ساماندهی شود، گفت: قطعا بعضی نابسامانی‌ها از جمله بحث ترافیک و مشکلات بصری وجود دارد. ما طراحی را شروع کرده‌ایم و در حال حاضر 32 میدان طراحی‌شان به اتمام رسیده است. امیدواریم با کمک شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم ابتدا میدان امام خمینی (ره) و سپس بهارستان را ساماندهی کنیم و بقیه میدان‌ها هم در دستور کار قرار گرفته‌اند که پس از گرفتن مصوبات لازم، اجرایی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص میدان انقلاب، ادامه داد: برای طرح نماد میدان انقلاب مشکلاتی با دانشگاه تهران داریم. همچنین مسائل ترافیکی و مسئله اداره‌ها در این میدان وجود دارد که نیاز به یک تداخل حداکثری است. اما قطعا بحث ترافیک در این میدان را در فاز اول و در فاز دوم نماد میدان را با توجه فعالیت مترو در زیر آن، انجام خواهیم داد.


نظر شما