شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۵
کد خبر: ۶۷۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اقدامات شهرداری برای آماده سازی مدارس را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران امروز در نشست خبری به تشریح اقدامات انجام شده برای آماده سازی مدارس اشاره کرد و افزود: این اقدامات در قالب طرح مهر قلم با بیش از 50 موضوع کاری در حوزه خدمات شهری برای آماده سازی مدارس تهران از 15 شهریور آغاز شده و تا 15 مهر ادامه دارد.

عبدالهی با بیان این که این اقدامات در بخش های مختلف خدمات شهری از جمله زیباسازی مدیریت پسماند، فضای سبز و.. در سطح مناطق 22 گانه در حال انجام است، گفت: تجهیز مدارس به مخازن زباله ، بازسازی و تعمیر سرویس های بهداشتی ، بازسازی و ایجاد فضای سبز داخل مدارس ، ایزوگام پشت بام مراکز آموزشی ، رنگ و آمیزی و آسفالت ، تجهیز مدارس به وسایل ورزشی به ویژه مدارس دخترانه ، اهدای گل به مدارس ابتدایی درروز اول مهر ماه و.. از جمله اقداماتی است که در قالب طرح مهر قلم انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری انجام این اقدامات را خارج از حیطه وظایف شهردای تهران و تنها یک کار اعتقادی دانست و گفت : شهرداری تهران هر ساله اعتبار قابل توجهی برای آماده سازی مدارس در آستانه مهر ماه در نظر می گیرد اما مناطق و معاوت های مربوطه همچون حمل و نقل ، اجتماعی و خدمات شهری ، اعتباری بیشتر از آنچه که پیش بینی شده صرف می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از مردم از اقدامات شهرداری تهران در طول تابستان و در زمان بازگشایی مدارس برای مدارسی که نیاز به کمک دارند اطلاعی ندارند اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مردم تصور می‌کنند که این اقدامات توسط خود مدارس و یا دولت انجام می‌شود و نمی‌دانند که شهرداری چه هزینه‌ها و تلاشی برای انجام این اقدامات صورت می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تغییر چهره شهر به مناسبت بازگشایی مدارس را نیز از دیگر اقدامات این معاونت خواند و افزود : فروشگاه شهروند نیز هم اکنون در حال برگزاری فروش ویژه مدارس با 30 درصد تخفیف است همچنین مراسم ویژه شهدای دانش آموز نیز طبق روال هر سال با حضور شهردار تهران دربهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

وی درادامه به اقدامات این دوره مدیریت شهری در بخش خدمات شهری اشاره کرد و گفت : جمع آوری مکانیزه زباله ، ساماندهی شیرابه های کهریزک ، تولید برق از زباله ، افزایش سرانه فضای سبز و بوستان های تهران ، افزایش بازارهای تره بار ، توسعه فروشگاه های شهروند ، افزایش و تجهیز ناوگان آتش نشانی و ایستگاه ها ، تبدیل سازمان بهشت زهرا(س) به قطب فرهنگی و.. از جمله مهمترین اقدامات در این 8 سال است.

احداث 2800 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر

عبدالهی همچنین به افزایش سرویس های بهداشتی در تهران اشاره کرد و گفت : طی چند سا ل اخیر ، 2800 چشمه سرویس بهداشتی ، شامل 1800 چشمه با رنگ آمیزی و طرح خاص و همچنین 1000 چشمه پرتابل و از جنس استیل راه اندازی شده که با سرویس های بهداشتی قبلی موجود در تهران که مورد بازسازی قرار گرفته است،هم اکنون 5 هزارچشمه سرویس بهداشتی در تهران وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری افزود: افزایش سرویس های بهداشتی در مراکز عمومی همچون میادین میوه وتره بار نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کلیه این سرویس‌های بهداشتی به پیمانکاران واگذار شده و هر هفته گزارش عملکرد آنها به دست ما می‌رسد افزود: حتی در مورد وسایل مورد استفاده از سرویس‌ها از مایع دستشویی تا شیرآلات برای پیمانکاران رتبه بندی و امتیاز در نظر گرفته‌ایم اما باز هم با وجود همه این امکانات این خدمات حاشیه‌هایی دارد که باید مراقب آنها باشیم.

عبدالهی در توضیح این مطلب گفت: متاسفانه بعضی مسائل مانند ورود معتادان به سرویس‌های بهداشتی حساسیت این کار را بیشتر می‌کند اما تا کنون توانسته‌ایم با نظارت بالا مراقبت بسیار زیادی داشته باشیم و در حال حاضر وضعیت خوبی را در سرویس‌های بهداشتی مشاهده می‌کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین با اشاره به رضایت عمومی شهروندان از محصولات و خدمات ارائه شده در فروشگاه‌های شهروند از برنامه این معاونت برای گسترش فروشگاه‌های شهروند خبرداد و گفت: شهروند در چندین برهه زمانی و در جریان برنامه‌های تنظیم بازار همراهی خوبی با مردم داشته است و توانسته رضایت آنها را جلب کند و به همین دلیل برنامه گسترش این فروشگاه‌ها را دستور کار قرار داده‌ایم.

به زودی حال درختان خیابان ولی عصر خوب می شود

وی همچنین به کنترل درختان خیابان ولی عصر(عج) توسط متخصصان و اساتید دانشگاهی اشاره کرد و افزود: از میدان تجریش تا میدان راه آهن درختان چنار با بن 25 تا 30 سانتی متر و سن حدود 4 سال کاشته شده اند و امیدواریم به زودی با اقداماتی که در حال انجام وضعیت این درختان بهبود یابد.

وی تصریح کرد : درختانی که دچار مشکل و خشکیدگی می شوند بعد از بررسی و طی مراحل قانونی دستور رسیدگی یا قطعشان داده می شود تا ازبروز خسارت نیز جلوگیری شود. البته در پروژه های بزرگ عمرانی نیز جا به جایی درختان را بررسی می کنیم و در صورت امکان ، مسیر طرح را نیز عوض می کنیم تا نیازی به جا به جایی درخت نباشد و تنها درموارد کمی این جا به جایی ها رخ داده است.


نظر شما