چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۳
کد خبر: ۶۷۵۶۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران با نمایشگاه‌‌های متعدد و متنوع به استقبال ماه مهربانی رفتند.

به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های آران، ساربان، نیاوران، هور، دی، طراحان‌ آزاد، والی، دريابيگی، هما، راه ابریشم و آشیانه مهر میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی هستند.

گالر‌های گلستان و اعتماد نیز از هفته گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.


تماشای زندگی در آران

گالری آران از روز جمعه 29 شهریور نمایشگاهی از آثار مرضیه فخر با عنوان «زندگی تماشائی است» را میزبانی می‌کند.

در معرفی این نمایشگاه آمده است: «کندوکاو در پس زمینه لذتی برای من به همراه دارد که شاید بتوان آن را بهترین سرگرمی ام در نقاشی دانست. حتی وقتی که به چهره ای که در مقابلم ایستاده نگاه میکنم بیشتر از اینکه فرد را در چشمانش جستجو کنم ، به اطرافش ، به تمام آن چیزی که او را دربر گرفته فکر میکنم. همه ی ما بخشي إز پس زمینه هایمان هستيم، غرق در اين جشم اندازها هستيم و هر لحظه میتوانیم آنها را شکافته و در نوردیم وقتی به نقاشیهایم نگاه میکنم موضوعات در زیبایی منظره محو میشوند، مناظري كه آنها را در بركرفته و معنا بخشیده اند. معنایی مبهم و متغیر درست مثل زندگی كه ما را هر روز در بس زمينه ي خاصي قرار مي دهد و شايد حتي لحظه ای به معنای تصویری که در چهارچوبۀ آن واقع شده ايم اهمیت نمی دهیم و این خاصیت زندگیست که فضاها ما را در دریافت معنا گمراه تر می کنند و در عین حال وسوسه پرده برداری و راز زداییهميشه حاضر است و زمزمه ميشود از نظرمن منظره اصلی ترین جایگاه به بار نشستن رویای آدمییست ودر آخر عمل نقاشی اصلی ترین دغدغه ی من است.......»

گالری آران در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 واقع است.

استقبال از پاییز در گالری ساربان

نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان «به استقبال پاییز» از روز جمعه 29 شهریور ماه به مدت 18 روز در گالری ساربان برپاست.

نصراله افجه‌ای، علی تن، صداقت جباری، بهرام حنفی، محسن دایی نبی، مهدی سدیفی، مهدی فلاح، کوروش قاضی مراد، اسداله کیانی، عنایت اله نظری نوری و احمد محمد پور هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه به استقبال پاییز تا 15 مهر ماه ادامه دارد و علاقمندان برای بازدید از این آثار می توانند همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.

نقاشی در نیاوران

نمایشگاه نقاشی‌های حامد اصلانیان از پنجشنبه 28 شهریور در فرهنگسرای نیاوران برپاست. این نمایشگاه تا پنجم مهرماه ادامه دارد و از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 16 و جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان است.

فرهنگسرای نیاوران در خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران واقع است.

گروه نقاشان در گالری هور

نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از کاوه کاوسیان، افسانه اسکویی و فرزین راه‌نشین روز جمعه 29 شهریور در گالری هور افتتاح شد. این نمایشگاه تا نهم مهرماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه روزه به‌جز دوشنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 از این اثار بازدید کنند. گالری هور در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 واقع است.

نقاشی اخوان در دی

گالری دی از روز جمعه 29 شهریور میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های زهره اخوان است. این نمایشگاه تا روز جمعه پنجم مهر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 14 تا 21 از این آثار دیدن کنند.

گالری دی در نياوران، ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم، ناز يك، بن بست ترانه، پلاك 3 واقع است.

نقاشی در طراحان‌ آزاد

نمایشگاهی از نقاشی‌های فریدون غفاری از جمعه 29 شهریور در گالری طراحان آزاد برپاست. این نمایشگاه تا 10 مهر برپاست و گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره 5، همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

گروه طراحان والی

گالری والی از 29 شهریور میزبان نمایشگاهی گروهی از آثار طراحی است. این نمایشگاه تا نهم مهرماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ةا از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری والی در میدان ونک، خیابان ونک، خیابان تک جنوبی، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 واقع است.

نقاشی در دريابيگی

نمایشگاهی از آثار نقاشی محسن فراهانی از روز جمعه 29 شهرویر در گالری دریابیگی برپاست. این نمایشگاه تا سوم مهر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 به گالری دریابیگی واقع در شهرک غرب، فاز 3، خیابان دوم، پلاک 6، طبقه همکف مراجعه کنند.

سرها روی کاغذ در گالری هما

«سر روی کاغذ» عنوان نمایشگاهی از آثار حبیب فرج‌آبادی است که روز جمعه 29 شهریور در گالری هما افتتاح شد. این نمایشگاه تا نهم مهرماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 19 برای بازدید از این آثار به گالری هما واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.

کاریکاتوریست حرم ناصری در راه ابریشم

بزرگمهر حسین‌پور نمایشگاهی از کاریکاتورهایش از حرمسرای ناصرالدین‌شاه را از روز جمعه 29 شهریور در گالری راه ابریشم افتتاح کرده است. این نمایشگاه تا هشتم مهرماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری راه ابریشم در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، شماره 103 واقع است.

«من کی هستم» در آشیانه مهر

نمایشگاه نقاشی کودکان « من کی هستم»، از 27 شهریور در گالری آشیانه مهر برپاست. این نمایشگاه تا ششم مهرماه ادامه دارد و همه‌روزه از ساعت 11 تا 18 پذیرای بازدیدکنندگان است.

در این نمایشگاه آثاری از شاگردان مریم شفیعی، استاد نقاشی حوزه کودک به نمایش گذاشته خواهد شد. آبتین عبدی، آرمیتا وکیلی، آوا جمشیدی گوهری، امیر صدرا شفیعی، ایلیا اذانی، الیا هاشمی، پارمیدا فروزش، ترنم میرزایی، رومینا فودازی، سجاد مهرانی، عرفان شفیعی، محمد حسن سمتی، مهشید شعیبی، نیکی رضایی، هستی گودرزی عرضه شده است.

گالری «آشیانه مهر» در میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بین فرصت و نصرت، کوچه شهید جعفرزادگان، پلاک 2 واقع است.

مرور تاریخ در گالری اعتماد

گالری اعتماد از روز جمعه 22 شهریور نمایشگاهی از آثار مهرداد محب‌علی با عنوان «تاتاری ری خ» ‌را میزبانی می‌کند. این نمایشگاه تا دوم مهر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این آثار همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 به گالری اعتماد واقع در خیابان با هنر(نیاوران)، سه راه یاسر، صادقی قمی، بوکان، دو راهی سمت راست، پلاک 4 مراجعه کنند.

100 اثر از 100 هنرمند در گلستان

گالری گلستان از روز جمعه 15 شهرویر میزبان نمایشگاه سالانه «صد اثر صد هنرمند» است. این نمایشگاه که با فروش ویژه آثار هنری همراه است، تا چهارم مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20، برای بازدید و خرید به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 مراجعه کنند.


نظر شما