شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۹
کد خبر: ۶۷۶۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کاهش تصدی گری دولتی در دوره جدید از واگذاری کتابخانه های عمومی وابسته به وزارت فرهنگ به شهرداری تهران خبر داد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم  امضای تفاهم نامه  همکاری های فرهنگی بین دو کشور اندونزی و ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شهر واگذاری مدیریت کتابخانه های عمومی  به مدیریت شهری را اتفاقی مثبت  ارزیابی کرد و گفت: واگذاری تصدی گری های دولتی از سیاست های دوره جدید به شمار می رود که یکی از آنها بحث هیات امنای کتابخانه عمومی است و اگر در اختیار شهرداری قرار گیرد با توجه به کمک هایی که شهرداری ارایه خواهد داد می تواند بیشتر در اختیار عامه مردم قرار گیرد و به تبع آن  از وظایفی که در این زمینه بر دوش  دولت است کم می شود.

 تاکید علی جنتی در خصوص این اقدام در حالی است که پیش از این نیز منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: دولت جدید می‌خواهد درباره مجموعه طرح‌ها و لوایحی که قبل از این دولت مطرح بوده است، تصمیم‌گیری کند.

 این در حالی است که چند ماه قبل تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را امضا کردند؛ مبنی بر اینکه در شهرهای بزرگ، کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها اداره شود. گفته می شود «هم اکنون این طرح در مجلس است» و دولت نیز موافق تصمیم نمانیدگان مجلس در این باره خواهد بود.      
نظر شما