پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۶
کد خبر: ۶۷۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
در نخستین همایش «تاکسیرانان؛ یاوران نماز» مطرح شد
نخستین همایش تاکسیرانان یاوران نماز در ایوان شمس با حضور معاونان اجتماعی فرهنگی و حمل و نقل ترافیک شهرداری و رییس و قائم مقام ستاد اقامه نماز و رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز كشور در نخسیتن همایش تاکسیران «یاوران نماز» با اشاره به اثرگذاری فراوان ارتباط مستقیم و رودرو در انتقال پیام گفت: خوشبختانه رانندگان تاکسی از این امکان برخوردارند و می توانند تنها با یک تک جمله تاثیر فراوانی در زندگی افراد داشته باشند.

وی در این زمینه به تاثر ماندگار مکالمات انسانهای بزرگ با افراد اشاره و خاطرنشان کرد: امام (ره) چند بار به طور شخصی و رودر رو با بنده صحبت هایی کردند که من هیچگاه از خاطرم نمی رود در حالیکه من در اغلب سخنرانی های امام(ره) شرکت داشتم ولی هیچگاه به شفافیت ارتباط رودررو با ایشان برایم تداعی نمی شود.

قرائتی با بیان اینکه گاهی یک جمله می تواند مسیر زندگی یک شخص را تغییر دهد، تاکید کرد: تاکسیرانان می توانند با دستمایه قرار دادن سوژه های متفاوت به طور غیر مستقیم به اشاعه فرهنگ نماز در تاکسی بپردازند.

وی در ادامه افزود: تاکسیرانان بهتر است هنگام اذان که زمان نماز اول وقت است به مسافران گوش زد کنند که اگر ایشان برای رسیدن به مقصد عجله نداشتند حتما نماز اول وقت را می خوانند و پس از رساندن مسافران به مقصد نماز را ادا خواهند کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز كشور همچنین بر جانمایی نمادها و سمبل های نماز در تاکسی ها تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال جانماز و مهریکه در میان اسکناس های تاکسیران خودنمایی می کند می تواند پیامی برای شهروندانی باشد که ایشان را به خواندن نماز اول وقت و ادای این فریضه دعوت کند.

وی تهران را ام القرای جهان اسلام دانست و گفت: باتوجه به اینکه اغلب شهروندان تهرانی مسلمان هستند باید به فرهنگ ادای نماز و ساخت مسجد در این کلان شهر بیشتر توجه شود و در این زمینه فرهنگسازی انجام شود.

قرائتی تهیه بروشور در زمینه های ادب، اخلاق، انقلاب، ...و فریضه ها و واجبات دینی را از فعالیت های سازمان تاکسیرانی دانست و گفت: امیدورایم با تشکیل یک اتاق فکر و بسته های فرهنگی در این حوزه ها بتوانیم از سفیران فرهنگی تهران که همان تاکسیرانان هستند استفاده بهینه انجام شود.

در ابتدای این جلسه میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز با قرائت پیامی از طرف تاکسیرانان تهرانی از حجت الاسلام قرائتی برای اجرای نقش یاوران نماز یاری طلبیدند و خود را برای رزم در جهاد اکبر از عمق جان آماده اعلام کردند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی قائم مقام ستاد اقامه نماز نیز افرادی که مردم را به خدا دعوت می کنند را بهترین مردم معرفی کرد و گفت: بر اساس روایات و احادیث این افراد موذنان هستند که تاکسیرانان نیز می توانند با دعوت شهروندان در هنگامه اذان این نقش خطیر را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که از یاد خدا غافل می شوند زندگی بر آنها تنگ می شود، گفت: این تشخیص الهی ست بنابر این بالاترین کارها دعوت به یاد خداوند است و نماز یاد خداست.

وی فعالیت برای اشاعه نماز را همراهی با خداوند دانست و گفت: این موضوع ربطی به شهرداری و ستاد اقامه نماز ندارد و این گنجی ست که در اختیار ماست و نباید آنرا از دست بدهیم.

در این همایش جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام و المسلمين ميثم امرودي نماينده فرهنگي شهردار تهران نیز حضور داشتند.


نظر شما