جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۷۷۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
روح‌الله حسینیان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران موسایی بود که در دامان فرعون رشد پیدا کرد و در چندین جا آزمایش خود و نتیجه اعتماد امام (ره) را به خود پس دارد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، مراسم رونمایی از 5 عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مسئولان مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 روز دوشنبه اول مهرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ابتدا با گرامیداشت و تجلیل از ایام دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس گفت: ما در این روزهای مقدس یاد می‌کنیم از شهیدانی که جان خود را بر کف دست نهادند و با عشق به آزادی و توحید از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: ارتش بی‌شک یکی از پایه‌ها و نشانه‌های حکمت الهی است. حکمت الهی در مورد جامعه و انسانها این است که مستضعفان جهان به حکومت زمین برسند و در سخت‌ترین شرایط این اعجاز الهی همواره محقق شده است.

حسینیان در ادامه با ذکر مثال رشد یافتن حضرت موسی در دام فرعون اظهار داشت: ارتش ما هم بی‌شک یکی از گونه‌های موسایی خداوند است. ارتش شاهنشاهی برای حفاظت از تخت و تاج شاه در داخل و حفظ منافع ابرقدرت‌ها در منطقه رشد پیدا کرد اما درست برخلاف اراده استکبار نتیجه برعکسی داد و به خدمت اسلام و انقلاب اسلامی در آمد و اینها نشانه وجود اراده‌ای حاکم بر جهان است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: در دوران پیروزی انقلاب عده‌ای بارها به امام (ره) می‌گفتند که ارتش را منحل کند اما امام (ره) به دلیل شناخت عمیق از ارتش می‌گفتند که شما ارتش را نمی‌شناسید و بدنه ارتش از مردم است و به دامان خویش یعنی عموم مردم باز خواهند گشت.

امام (ره) غیب نمی‌دانست اما صحبت از علت شناخت عمیق و دقیقی بود که از ارتش داشت و به همین دلیل موسایی که در دامان فرعون رشد پیدا کرده بود به دامان انقلاب اسلامی برگشت و در چندین جا آزمایش خود و نتیجه اعتماد امام به خود را پس داد.

وی اظهار داشت: یکی از نمودهای وفاداری ارتش به امام (ره) در 22 بهمن و پیوستگی به مردم بود و نمود دیگرش حضور تمام قد در جنگ تمام عیاری بود که همه ابرقدرتها علیه جمهوری اسلامی دفاع کرده بودند و مظلومانه 8 سال از مرزهای کشور دفاع کردند.

روح‌الله حسینیان در ادامه با اشاره به شرایط موجود کشور گفت: نهایت تاریخ نابودی کامل باطل به وسیله حق است امروز هم در جهان سیاست آنهایی که با شیفتگی منتظر چراغ سبز آمریکا هستند باید به درگاه خداوند متوسل شوند و تنها از خداوند یاری بخواهند چون اگر همه قدرت‌ها با هم جمع شوند ولی خدا اذن ندهد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ملت ما هر گاه به خدا اعتماد کرد پیروز شد. و هر گاه به دست ابرقدرتها چشم دوخت خدا یاریش را برگرفت.

حسینیان در ادامه با تجلیل از نویسندگانی که کتاب‌های رونمایی شده را نوشته‌اند جوهر و قلم آنها را هم تراز خون شهدا خواند.

هفته دفاع مقدس ارزش نهادن به فداکاری‌‎هاست
در ادامه امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ماجرای کربلا و نامه‌نگاری کوفیان به امام حسین (ع)، وفای به عهد نکردن آنها گفت: امام حسین (ع) در آن زمان خطاب به مردم گفتند که انسانها بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان اما من امروز به عنوان کوچک‌ترین شاهد مکتب امام حسین (ع) گواهی می‌دهم که زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و ارتش صدام مرزهای ما را مورد تعدی قرار داد مردم ایران نشان دادند دین لقلقه زبانشان نیست بلکه در عمق جانشان نفوذ کرده است.

وی افزود: وقتی فرزند امام حسین (ع) از جماران ندا داد همه مردم ایران لبیک گفتند، بسیاری در خون خود غلتیدند ولی اجازه کوچکترین تجاوزی را ندادند. اگر ما هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم ارزش‌گذاری به این اندیشه و این فداکاری‌ها است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های نیروی زمینی پس از انقلاب اسلامی گفت: استکبار پس از پیروزی انقلاب همه تلاشش را برای سرنگونی این حکومت انجام داد از محاصره اقتصادی گرفته تا منزوی کردن ایران، بمب‌گذاری و ترور‌های کور و هوشمند و ایجاد ناامنی گسترده در مرزهای کشور با ایجاد جنگی بین ایران و عراق.
وی افزود: اولین نیرویی که در کشور ما برای دفاع لباس رزم پوشید و اسلحه به دست گرفت نیروی زمینی بود و یگان‌هایی که از همان ابتدا برای مبارزه با نیروهای ضد انقلاب وارد عمل شدند نیروی زمینی ارتش بودند و این نشان می‌دهد که ارتش سالم بود و به شایستگی پاسخ اعتماد امام (ره) را داد.
امیر پوردستان گفت: نیروی زمینی بیش از 2.5 میلیون سرباز در دوران دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه فرستاد و در 8 سال دفاع مقدس مسئولیت حفاظت از مرز را بر عهده داشت و در هیچ عملیاتی نبود که نیروی زمینی شرکت نداشته باشد و همین امر باعث تجلیل امام (ره) از نیروی زمینی و یاد کردن از آن به عنوان نیروی زمینی قهرمان است.

در پایان این مراسم، از 5 کتاب دفاع مقدس با نام‌های به سوی شلمچه، آتش در آب، عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین، خدا خرمشهر را آزاد کرد و بهشت مسموم رونمایی شد.
همچنین از نویسندگان این کتابها یعنی منیژه جانقلی، احمد حسین‌نیا، امیر نبی‌کریمی، محمدعلی صدر شیرازی و امیر سعید پورداراب تجلیل شد.

نظر شما