جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۷
کد خبر: ۶۷۸۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
فرماندهی انتظامی بخش ماهان کرمان از کشف مزرعه وسیع ماری‌جوانا خبر داد.
به گزارش شهر، مزرعه وسیع ماری جوانا در ماهان کشف شد و فرماندهی انتظامی بخش ماهان در این شهرستان از کشف مقداری ماری جوانا که یک ماده اعتیادآور است و موجب وابستگی شدید شده و پس از مدتی مصرف آن به یک نیاز تبدیل می‌شود، خبر داد.
 
علیرضا کاظمی‌زاده افزود: در پی اطلاع واصله مبنی بر کشت ماری جوانا در یک منزل مسکونی با هماهنگی مقام قضائی نسبت به بازرسی منزل این متهم اقدام کردیم.وی افزود: متهم فراری تعداد 54 بوته به وزن تقریبی 60 کیلوگرم ماری جوانا در منزل خود کاشته بود که این مقدار می‌تواند هزاران جوان را دچار اختلال و بیماری‌های روانی و روحی کند.
 
ماری جوانا
ماری جوانا ماده‌ای است سبز رنگ و گاها خاکستری که از برگ خشک شده شاهدانه به دست می‌آید و تا قبل از سال 1960 شاید کمتر کسی نام آن را شنیده بود، اما امروزه از این گیاه به صورت فراوان مصرف می‌شود.برگ‌های خرد شده این گیاه را در سیگار می‌ریزند و مصرف می‌کنند، البته برای استعمال ماری جوانا روش‌های مختلفی وجود دارد از پایپ گرفته تا سیگارهای معمولی و حتی قوطی ظروف مخروطی شکل و قلیان همه برای مصرف ماری جوانا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
جوینت و سیگاری را با داروهای توهم‌زا و مسکن نیز ترکیب کرده و با اسامی مختلفی عرضه و مصرف می‌کنند و  بعضی افراد نیز ماری جوانا را در غذا پخته یا در چای دم می‌کنند، نوع مصرف در هر کشور و حتی در هر شهر متفاوت است و با نام‌های بسیار گوناگونی شناخته می‌شوند.
 
ماری جوانا از گیاه شاهدانه ماری جوانا و دیگر مواد مخدر به دست می‌آید و از مشتقات قوی و نعشه کننده شاهدانه می‌توان به سینسمیلا، حشیش و روغن حشیش اشاره کرد.تمام فرآورده‌هایی که از شاهدانه تهیه می‌شوند، روان‌گردان هستند و همه آنها حاوی تیراهیدرو کانابینول بوده که ماده‌ای شیمیایی محسوب می‌شود و اصلی‌ترین نقش را در قدرت نعشه‌کنندگی ایفا می‌کند.
 
باید گفت که به غیر از THC ، 400 ماده شیمیایی دیگر در ماری جوانا کشف شده است و ماری جوانا به طور متوسط دارای هفت درصد THC است و این در حالی است که سینسمیلا که از غنچه و گل شاهدانه تازه و جوان تهیه می‌شود به طور متوسط دارای 12 درصد THC است که 10 درصد THC نیز به طور معمول در حشیش وجود دارد.
 
علائم مصرف ماری جوانا
گیج و بی‌عقل شدن، احساس ناتوانی در راه رفتن، سبک مغز شدن، خنده‌های بی‌مورد، قرمز شدن چشم‌ها، فراموشی، خستگی و خواب آلودگی چند ساعت پس از مصرف از علائم مصرف ماری جوانا است.این علائم برای افراد متفاوت است و بستگی به فرد و میزان THC موجود در ماده مصرفی وی دارد، همچنین نحوه استفاده و یا استفاده همزمان ماری جوانا با سایر مواد مخدر موجب تغییر عوارض می‌شود، ماری جوانا روی همه افراد تاثیر یکسانی ندارد و بعضی مصرف کنندگان ممکن است حتی تاثیر آن را حس نکنند و بعضی دیگر بسیار سرخوش و هیجان زده شوند.
 
عموما مصرف کنندگان ماری جوانا نسبت به صداها بسیار دقیق می‌شوند و بینایی آنها نیز تغییر کرده و رنگ‌ها را زیباتر می‌بینند، گاهی اتفاقات پیش پا افتاده و معمولی برای مصرف کننده خنده‌دار و مضحک می‌شوند.
 
همچنین ماری جوانا قدرت درک زمان را از فرد می‌گیرد به گونه‌ای که زمان به آهستگی می‌گذرد، تشنگی و گرسنگی نیز از احساس‌های غالب بعد از استعمال ماری جوانا هستند.
 
تغییر رفتار در جوانان مانند افسردگی، خستگی، بی‌توجهی به وضع ظاهری، بدرفتاری با والدین و دوستان ممکن است ناشی از مصرف ماری جوانا باشد، لذا والدین باید مراقب فرزندانشان در این حالت شوند، نوجوانان و جوانان مصرف کننده معمولا منزوی هستند و وقت بسیار کمی را در خانه سپری می‌کنند، از فعالیت‌های بدنی و ورزش دوری کرده و ساعت خواب و عادات غذایی آنها نامنظم می‌شود.
 
عوارض مصرف ماری جوانا
زوال شخصیتی مانند حقیر شمردن خود، تغییر شکل بدن، گیجی و گم‌گشتگی، احساس ترس کردن مانند واکنش‌های شدید به موارد کم‌اهمیت، بدبینی و سوء‌ظن، جنون، دیوانگی و هذیان‌گویی، توهم، بی‌رحمی و بروز خشونت از جمله عوارض ناشی از مصرف ماری جوانا است.هنگام ترک ماری جوانان مانند بسیاری از دیگر مواد مخدر، عوارض مختلفی مانند استفراغ، سرگیجه، استرس، بی‌خوابی و آشفتگی نمایان می‌شوند و در افرادی که مصرف طولانی مدت داشتند عوارض ناشی از ترک کردن ممکن است تا هفته‌ها بهبود نیابند.
 
عوارض مصرف ماری جوانا خطرناک بوده و در هر زمانی ممکن است فرد را گریبانگیر کنند، حافظه کوتاه مدت افراد مصرف کننده متحمل آسیب‌های زیادی می‌شود از جمله اینکه این افراد قادر به انجام فعالیت‌های پیچیده ذهنی نباشند از آنجا که ماری جوانا روی قدرت درک و سرعت عمل تاثیر منفی می‌گذارد، گا‌ها مغز مصرف کنندگان برای لحظاتی قادر به پردازش اطلاعات نیست و در این وضعیت فرد کاملا قفل می‌شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۹
انتشار یافته: ۲
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
1
13
نیمه خالی لیوان رو نگاه میکنین؟؟؟

توی پزشکی از استفاده نمیشه؟؟؟؟
علی اسحاقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
9
1
خیلی ممنون از اینکه این اطلاعاتو در اختیار جوانها میزارید تا بدونن که چه چیزی مصرف میکنن .اگر مقدور راهای درمانشم وبهبود پیدا کردنم توضیح بدید مرسی .
نظر شما