سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۷۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
جزییات 40 برنامه فرهنگی هنری فصل پاییز در منطقه 22 اعلام شد/
مراکز فرهنگی هنری غرب پایتخت با برپایی نمایشگاه " جلوه های ایثار " ، برنامه های فرهنگی هنری پاییز 92 را کلید زدند.
به گزارش  شهر  به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، در پاییز امسال در کنار برنامه های ثابت و متنوع آموزشی ، بیش از 40 برنامه شاخص فرهنگی ، هنری ، دینی ، تربیتی و مناسبتی برای شهروندان تدارک دیده شده است.
به گفته رییس فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، برنامه های شاخص پاییزی مراکز، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس با اجرای مسابقات دانش آموزی و نمایشگاه عکس "جلوه های ایثار" در سطح مدارس شهرک گرمدره کلید خورد و پس از آن با 40 برنامه شاخص تا پایان فصل پاییز ادامه خواهد یافت.
 
اکبر بختیاری ارتقای دانش و سلامت شهروندی در ابعاد جسمی ، روحی ، اخلاقی و معنوی را از جمله رویکردهای اصلی برنامه ها ذکر کرد و افزود : ارتقای فرهنگ شهروندی ، توجه به بهبود تعامل اجتماعی و تقویت مهارت های زندگی رویکرد محتوایی بسیاری از برنامه هاست و در ویژه برنامه های هنری و ادبی نیز این رویکردها لحاظ شده است.
 
وی در ادامه در باره جزییات برنامه های نخستین ماه پاییز اظهار داشت : " نمایشنامه خوانی" عنوان برنامه ای است که به همت کانون نمایش فرهنگسرای تهران کلید خورده و طی آن 5 گروه از اعضای این کانون پس از جلسات تمرین پی در پی ، در عرصه نمایشنامه خوانی با یکدیگر رقابت می کنند و در این رقابت گروه های برتر انتخاب و معرفی خواهند شد. جلسات این برنامه دوهفته یکبار برگزار می شود و مراسم اختتامیه آذرماه برگزار خواهد شد.
 
بختیاری با اشاره به استمرار برنامه های ویژه ترویج فرهنگ و آیین همسایگی در فرهنگسرای تهران گفت : 15مهر فرهنگسرای سیار همسایه به همت خانه فرهنگ امیرکبیر و شهرداری منطقه 22 در یکی از مجتمع های منطقه 22 بر می شود و به شهروندان خدمات متنوع فرهنگی هنری ارایه می دهد. در این زمینه هم چنین برنامه "در قاب همسایه " در تاریخ 14 آبان با موضوع همسایگی و آپارتمان نشینی در فرهنگسرای تهران برگزار می شود.
وی افزود : 16 مهر ماه نیز به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ویژه برنامه زوج های آسمانی در فرهنگسرای تهران برگزار خواهد شد. در این روز هم چنین نمایش عروسکی" راه روشن " از سوی کتابخانه سیدالشهداء(ع) برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
 
به گفته بختیاری " نسیم انس" عنوان برنامه گردشگری مذهبی است که در تاریخ های 21 مهر و 19 آذر با حضور شهروندان علاقمند به ترتیب به مقصد امام زاده عبدالعظیم حسنی (ع) و امام زاده صالح (ع) برگزار خواهد شد.
 
رییس فرهنگسرای تهران با اشاره به برگزاری سلسله نشست هایی با عنوان " راه و بیراه " در کتابخانه پرتو اظهار داشت : این نشست ها با محور مزیت ها و آسیب های رسانه های نوظهور 29 مهر ، 20 آبان و 19 آذر میزبان علاقمندان خواهد بود. هم چنین 10 آبان و 20 آذر برنامه " آتش پنهان " در خانه فرهنگ گرمدره ، 11 آبان برنامه سواد در هزاره سوم در کتابخانه پندار، با محور رسانه های نوظهور و هم چنین برنامه " خانواده مجازی " در تاریخ های 22 و 29 مهرماه در فرهنگسرای تهران برگزار می شود.
 
وی افزود : کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران در تاریخ اول آبان برنامه ای با عنوان " عصرانه کتاب " با محور کتاب و کتابخوانی برگزار می کند . فرهنگسرای تهران هم چنین در حوزه نمایش طی روز های اول و دوم آبان به ترتیب دو برنامه با عناوین " پاتوق تئاتر" و " طبل تو خالی " خواهد داشت و برنامه پاتوق تئاتردر تاریخ 13 آذر نیز میزبان علاقمندان خواهد بود. در حوزه نمایش هم چنین برنامه از ایده تا اجرا در تاریخ های 8 و 13 آبان و برنامه تئاتر تک نفره بداهه در تاریخ 8 آذر در فرهنگسرای تهران برگزار می شود.
بختیاری گفت : " کارتون در تسخیر صهیونیسم " نیز عنوان نشست موضوعی است که 6 آبان در خانه فرهنگ امیرکبیر برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری برنامه شجره طیبه در فرهنگسرای تهران ، افزود : این برنامه 8 آبان به مناسبت روز بسیج دانش آموزی در قالب ایستگاه فرهنگی میزبان علاقمندان خواهد بود.
 بختیاری در باره ویژه برنامه های ایام سوگواری سید الشهداء(ع) اظهار داشت : در این زمینه فرهنگسرای تهران برنامه عاشوراییان را در قالب زیارت عاشورا و مداحی در دهه اول محرم و هم چنین پنجمین سوگواره فرهنگی ادبی " سبز سرخ " را 15 آبان برگزار می کند و خانه فرهنگ امیرکبیر نیز 14 آبان برنامه یک روز در دارالقرآن را برگزار خواهد کرد. در این زمینه هم چنین مسابقه " چراغ هدایت " از تاریخ دوم تا دهم آذرماه به مناسبت ایام محرم از سوی کتابخانه سیدالشهداء (ع) برگزار خواهد شد.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 در باره سایر برنامه های آبان ماه گفت : برنامه " مسمومیت با نمره بیست " در باره نحوه مطالعه دانش آموزان در تاریخ 19 آبان در کتابخانه سیدالشهداء (ع) ، برنامه " کوثر دعا " 25 آبان در کتابخانه شیخ مفید ، برنامه " دیدار با یک نویسنده " با محتوای کتاب و کتابخوانی در تاریخ 27 آبان و برنامه "عروسک و بهداشت روانی " در تاریخ 29 آبان در فرهنگسرای تهران پذیرای شهروندان علاقمند خواهد بود.
رییس فرهنگسرای تهران با اشاره به برگزاری برنامه " تهران انقلابی " گفت : این برنامه مسابقه ای با محور هویت انقلابی شهر تهران و پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است که اول آذر آغاز می شود و تا 15 آذر ادامه خواهد داشت.
وی افزود : برنامه " از موج تا اوج " نیز که ویژه تجلیل از رزمندگان و حماسه آفرینان نیروی دریایی است 6 آذرماه از سوی کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران برگزار خواهد شد.
بختیاری مسابقه عکاسی " پاییز در تهران " را از دیگر برنامه های آذر ماه ذکر کرد و افزود : این برنامه 14 آذرماه در قالب اردوی تفریحی با حضور نوجوانان برگزار می شود و به بهترین عکس های گرفته شده از مناظر پاییزی جوایزی تعلق می گیرد.
رییس فرهنگسرای تهران از تمامی علاقمندان و به ویژه شهروندان غرب پایتخت دعوت کرد برای استفاده از برنامه های فرهنگی ، تفریحی و آموزشی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 به مراکز زیر مراجعه کنند:
- فرهنگسرای تهران و کتابخانه شهر- انتهای بزرگراه رسالت غرب، سه راه دهکده المپیک، بوستان باغ نو، شماره تماس:44141133
-  خانه فرهنگ امیرکبیر و کتابخانه شیخ مفید - دهکده المپیک ، شهرک گلستان، بلوارکاج، سروستان 11 ، پلاک 6 ، شماره تماس :44728018
- خانه فرهنگ گرمدره – بزرگراه تهران کرج ، شهرک گرمدره ، خ مهدیه ، جنب شورای اسلامی گرمدره ، شماره تماس:02636103441
- کتابخانه پندار - میدان امیرکبیر، انتهای بلوارامیرکبیر، پشت دبیرستان دخترانه هداوند ، کوچه افراء ، شماره تماس:44729091
- کتابخانه پرتو - میدان امیرکبیر، شهرک گلستان، بلوار گلها، بالاتر از میدان اتریش، پارک نسترن، ، شماره تماس:44759495
-  کتابخانه سیدالشهدا(ع) - بزرگراه تهران کرج ، شهرک دانشگاه شریف ، شماره تماس : 44990772
نظر شما