سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۸۱۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
فرمانده ناجا گفت: تا چندی قبل باید مراقب افغانستان به عنوان کانون تولید مواد مخدر بودیم اما امروز تحصیل کردگانمان برای تولید مواد مخدر صنعتی به کمک مجرمان می آیند و مواد مخدر صنعتی در داخل کشور تولید می شود.
به گزارش شهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به نیروها، خانواده هایشان و مردم اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی یک بازه زمانی برای ارتباط بیشتر با مردم است وگرنه هر روز، روز پلیس است چرا که ماموریت های پلیس تعطیل بردار نیست و آنها فرصت استراحت ندارند.

وی ادامه داد: پلیس در راه خدا و برای مردم تلاش می کند که این موضوع باعث افتخار ما است. هفته نیروی انتظامی باعث می شود که برای ارتباط بیشتر با مردم و درک مطالبات آنها متمرکز شویم. نباید گفت که هفته نیروی انتظامی به این منظور است که اقتدارمان را در چشم مردم نشان دهیم، این هفته زمان ارتباط عاطفی با مردم است. باید گفت که هفته نیروی انتظامی زمان رحمت و عنصر مردمداری است و به هیچ وجه زمانی برای عرضه جلوه های اقتدار نیست.

به گفته رئیس پلیس کشور در هفته نیروی انتظامی باید توان معنوی، قدرت ارتباطی، اخلاق و کسب رضایت و اعتماد مردم در دستور کار باشد.

احمدی مقدم با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی مبنی بر اقتدار پلیس در سایه قانونمداری، مردمداری و روزآمدی تاکید کرد: این شعار صرفاً ادبی و نمادی زیبا نیست و نشان دهنده راه و مسیر نیرو در راه خدمت به خدا است. مردم رکن اساسی نیروی انتظامی هستند و علت به وجود آمدن پلیس نیز برقراری امنیت و آسایش مردم است.

وی با بیان اینکه نعمت امنیت بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر دغدغه مردم سارقان خرد، مواد فروشان و معتادان و بعضاً نزاع است باید شرایط امنیتی پیرامون مان نیز در نظر گرفته شود که تنها دغدغه اصلی آنها زنده ماندن است. در چنین محیط امنیتی پیرامون مان مردم کشور در امنیت کامل به سر می برند.

به گفته رئیس پلیس کشور امروز مجرمان با استفاده از بسترهای جدید از جمله مواد مخدر و تهاجم فرهنگی امنیت جوامع را نشانه گرفته اند. امروز امنیت در جهان در مسیر سراشیبی قرار دارد در حالی که امنیت در کشور ما در 15 سال گذشته رو به بهبود است اما برخی جرایم همانند نزاع به علت تقسیمات کشوری، برخی جرایم مرتبط با مسایل اقتصادی و نوسانات ارزی و ابهاماتی که به منظور ایجاد تفرقه در آذربایجان و خوزستان به وجود آوردند امنیت در کشور رو به رشد بوده و به خوبی توطئه های دشمنان خنثی شده است.


هیچ ماموری حق ندارد در برقراری امنیت پایش را از قانون فراتر گذارد

وی ادامه داد: امنیت برای مردم است و حضور پلیس به عنوان دژی مستحکم برای مردم است، مردمداری اصل اول کار پلیس است و آن چه که سند و وثیقه بین ما و مردم برای اجرای عدالت است قانون و شرع مقدس اسلام است.

احمدی مقدم ادامه داد: هیچ ماموری حق ندارد در برقراری امنیت پایش را از قانون فراتر گذارد و علاوه بر رفتار خوب با مردم با مجرمان نیز باید در چارچوب قانون عمل کند حتی اگر مجرمی به مامور اهانت کرد نیروی ما حق ندارد از مسیر عدالت خارج شده و برخورد شخصی کند. پلیس باید دارای اخلاق و درک صحیح در زمان اجرای ماموریتها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم روزآمدی پلیس تاکید کرد و افزود: امروزه بسیاری از مجرمان کسانی هستند که به دانش و ابزار جدید دسترسی دارند. تا چندی قبل باید مراقب افغانستان به عنوان کانون تولید مواد مخدر بودیم اما امروز تحصیل کردگانمان برای تولید مواد مخدر صنعتی به کمک مجرمان می آیند و  مواد مخدر صنعتی در داخل کشور تولید می شود.

مافیای جرم به دنبال ایجاد تفرقه در بین مذاهب 

رئیس پلیس کشور با تاکید بر مافیای جرم تاکید کرد: مافیای جرم در بستر اینترنت و ماهواره تلاش می کند مانع تراشی هایی را در مسیر خدمتگزاری دولت انجام دهد و دستاوردهای نظام را کوچک جلوه دهد. مافیای جرم تلاش می کنند با ایجاد تفرقه در بین مذاهب جدایی ایجاد کنند.

وی افزود: دشمن با استفاده از راه های فساد اخلاقی و مواد مخدر سعی می کند جوانان را به تباهی بکشد. امروز جرایم فساد اخلاقی و اعتیاد پایه جرایم دیگر هستند و به جرات می توان گفت بیش از 90 درصد سرقتهای خرد توسط معتادان و برای تامین پول مواد مصرفی شان انجام می شود ضمن اینکه بیشتر اوباش گریها و زورگیریها برای تامین پول خوشگذرانی و لهو و لعب است. دشمن به عنوان بازوی شیطان تلاش هدفمند را دنبال می کند تا راه را برای دولتمردان سخت کند. یکی از اقدامات دشمن در همین راستا تحریم ها است.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه پلیس برای  حمایت از مردم باید به دانش و ابزار مجهز شود تاکید کرد: پلیس باید با برآورد تهدیدها و عمل به موقع کاری کند تا مردم احساس آرامش کنند ما باید جلوتر از حوادث باشیم و با سرعت در مسیر کمال علمی حرکت کنیم.

وی افزود: امروز صد سامانه جامع ارتباطات و بستر تبادل اطلاعات در نیروی انتظامی وجود دارد تا ارایه خدمات به مردم آسانتر شود. مسیر خدمت رسانی به مردم انتهایی ندارد.

رئیس پلیس کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فشار دشمن اظهار داشت: فشار دشمن و مشکل بودجه هیچ خللی را در مسیر حرکت پلیس ایجاد نمی کند و سال قبل که تحت سخت ترین تحریم ها بودیم در مسیر نظم حرکت کرده و برای روزآمدی اقداماتی را انجام دادیم. باید با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری و حرکت دولت به سمت اجرای اقتصاد مقاومتی با استفاده از این روش فشار دشمن را کاهش دهیم و نگذاریم در مسیرمان خللی ایجاد کند. امروز نیروی انتظامی به درجه بالایی از قابلیت و رضایتمندی مردم رسیده است.

وی با بیان اینکه اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم افزود: امروز با نقطه مطلوب فاصله داریم اما در مقام مقایسه با همسایگان امروز پلیس ایران بسیار شایسته تر، به روزتر و کارآمدتر است.

به گفته احمدی مقدم باید سه عنصر قدرت، رحمت و اخلاق به منظور ساختن پلیس مقتدر و هوشمند به کارگیری شود و در سال آینده تمرکز پلیس روی ارتقای بهره وری، تکریم ارباب رجوع، بصیرت و سلامت سازمانی است چرا که این موارد جزو قدرت های ناپیدای پلیس هستند.

کشفیات پلیس 20 درصد افزایش یافته است

وی در پایان با اشاره به بخشی از دستاوردهای پلیس افزود: در شش ماهه نخست امسال با تلاش های پلیس راهور ، هزار نفر کمتر در جاده های کشور کشته شده اند. در حوزه مواد مخدر نیز در حالی که کشفیات پلیس 20 درصد افزایش یافته است قیمت مواد مخدر نیز شش برابر شده است و با فشارهای وارد شده معتادان به سمت درمان گرایش پیدا کرده اند.

رئیس پلیس کشور افزود: در حوزه جرایم خشن مانند قتل، تجاوز، سرقت مسلحانه و آدم ربایی امسال کاهش جرایم را تجربه می کنیم که دستاورد بسیار بزرگی است.


رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت‌ها در هفته نیروی انتظامی

 بنابراین گزارش سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی نیز با بیان اینکه به مناسبت هفته نیروی انتظامی خودرو و موتورسیکلت‌هایی که منع قضایی نداشته باشند، مورد تسهیلات خاص واقع شده و رفع توقیف می‌شوند، گفت: تلاش داریم به مناسبت هفته نیروی انتظامی تسهیلاتی ویژه برای رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت‌هایی که منع قضایی نداشته باشند، قائل شویم.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا تخفیفی برای جرایم رانندگی در نظر گرفته می‌شود؟ گفت: تخفیف در جرایم راهنمایی و رانندگی از اختیارات ناجا نیست اما تلاش داریم با افزایش ساعات کار مراکزی که به ارائه خدمات مشغول هستند و همچنین تلاش مضاعف برای خدمت‌رسانی به مردم، رضایت مردم را کسب کنیم هرچند که همواره تلاش داشتیم مردم در صف خدمات نیروی انتظامی نمانند.

توضیح فرمانده ناجا در مورد ترور یک عضو سپاه در کرج 

وی در مورد ترور یک عضو سپاه در کرج گفت: البته ما قتلی را داشته‌ایم که یکی از برادران سپاه به قتل رسیده است اما علت و انگیزه آن در حال پیگیری است و ضمن پیگیری این موضوع در پلیس آگاهی، موضوع را به حفاظت اطلاعات سپاه واگذار کردیم تا با همکاری پلیس آگاهی علل و انگیزه‌ها مشخص شود و فعلا اظهارنظری در مورد این مسئله که علت واقعی چه بوده است، نمی‌کنم.

احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به شعار هفته ناجا گفت: قانون‌مداری، مردم‌داری و روزآمدی سه اولویت نیروی انتظامی برای سال آینده است که با قوت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد رعایت حقوق مردم در رفتارهای پلیسی گفت: سعی داریم امسال عدم افراط و تفریط، عدم تعدی حتی با مجرمان، حسن رفتار و تدبیر را سرلوحه کار خود قرار دهیم، هرچند این مهم وظیفه نیروی انتظامی را سنگین می‌کند اما اقتدار توام با مهربانی همواره مورد تاکید نیروی انتظامی بوده است.

نظر شما