جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۰
کد خبر: ۶۸۲۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با مذاکره‌ای که با رییس سازمان میراث فرهنگی کشور صورت گرفته بر لزوم توسعه صنعت توریست درمانی تاکید شد و آن را یک طرح اشتغال‌زا برای پزشکان، پرستاران و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش شهر سلیمان عباسی عضو کمسیون بهداشت مجلس رگفت: با مذاکره‌ای که با رییس سازمان میراث فرهنگی کشور صورت

در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح گردشگری سلامت، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در دنیا تولید ثروت است که باعث افزایش درآمد ناخالص کشور و به دنبال آن رفع نیاز‌های خود به غیر از درآمد نفت می‌باشد که این امر تنها با ترویج و گسترش صنعت گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی می‌باشد. تارنمای جامع گردشگری سلامت در مجموع معرف توانمندی‌های ایران در عرصه استرات‍ژیک گردشگری سلامت خواهد بود.

وی افزود: توجه به حوزه گردشگری باعث می‌شود که مردم جامعه در کنار درآمدهای خود از توریست‌ها و گردشگران کسب ثروت کند که افزایش درآمد ناخالص ملی را در پی خواهد داشت. توریست درمانی یکی از مواردی است که دولت می‌تواند با یک برنامه ریزی دقیق و مناسب درآمد ملی را به راحتی افزایش دهد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با با تاکید بر این موضوع که توسعه توریست درمانی باعث رونق و ترویج فرهنگ کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: کشور با توجه به پیشرفت پزشکی که در حوزه درمان داشته است، می‌تواند زمینه حضور افراد خارجی را برای درمان خود فراهم کند. برای این منظور تخصصی کردن بیمارستان‌ها و پزشکان و همچنین کاهش زیر می‌زی‌های گرفته شده توسط پزشکان باعث رونق و توسعه صنعت گردشگری در حوزه درمان خواهد شد.

عباسی ادامه داد: مسئله مهم در حوزه بهداشت و درمان این است که کشور آنچنان ارتقا و توسعه پیدا کند که از کشورهای دیگر هم برای درمان به اینجا بیایند، چرا که در این صورت هم بهداشت و درمان‌ ما رونق یافته و هم توریسم سلامت کشور بیش از پیش توسعه پیدا می‌کند. با مذاکره‌ای که با رییس سازمان میراث فرهنگی کشور صورت گرفته بر لزوم توسعه صنعت توریست درمانی تاکید شد و آن را یک طرح اشتغال زا برای پزشکان و پرستاران و سایر دستگاه‌های مرتبط دانست.

وی در پایان از موافقت مجلس نسبت به اجرای این طرح، گفت: مجلس قطعا با طرح‌هایی که مروج مسائل دینی و فرهنگی و اسلام و اجتماعی کشور به تمام دنیا باشد، مخالفت نمی‌کند و چه بسا در تامین اعتبار آن تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد. طبق برنامه قرار بر این شده است که تفاهم نامه‌ای بین سازمان گردشگری و وزارت بهداشت منعقد شود که اجرای این طرح هرچه سریع‌تر عملی و اجرایی شود.


منبع: تهران پرس

نظر شما