پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۶۸۳۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
مجسمه حافظ که در اقدامی نامعلوم و بدون اطلاع مقامات مسئول اهواز،‌ چند روز پیش از میدان اقبال این شهر ناپدید شد، با پیگیری‌های بسیار، به میدان دانیال اهواز بازگردانده شد.
به گزارش شهر، مجسمه 2 متری حافظ سرانجام پس از کش و قوس فراوان به جایگاه اولیه خود در میدان دانیال در کوی ملت شهر اهواز بازگشت.

این مجسمه شب گذشته تحویل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز شد و زیر نظر رئیس این سازمان در جایگاه اولیه خود نصب شد.

 

ماجرا چه بود؟

مجسمه حافظ اهواز از جنس سنگ و در ابعاد تقریباً  2 متر حدود یک هفته پیش در میدان اقبال اهواز نصب شد اما دو روز بعد مجسمه ناپدید شد و رئیس سازمان زیباسازی اهواز با جای خالی این مجسمه مواجه شد که بلافاصله جریان ناپدید شدن این مجسمه را از مقامات مسئول در شهر اهواز اعم از مدیریت حراست شهرداری اهواز،شهردار منطقه سه و کارشناسان سازمان عوامل منطقه جویا می‌شود، همه از سرنوشت مجسمه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و به این ترتیب رئیس سازمان زیباسازی درصدد یافتن این مجسمه برمی‌‌‌آید که موضوع را با نهادهای امنیتی شهر از جمله اداره اطلاعات شهر درمیان می‌گذارد و آن‌ها نیز قول پیگیری می‌دهند. سرانجام بعد از آن که رئیس این سازمان از سر مسئولیت، موضوع را به خبرگزاری فارس اطلاع داد و ناپدید شدن این مجسمه رسانه‌ای شد، ناگهان از روابط عمومی شهرداری اهواز خبری مبنی بر تکذیب خبر ناپدید شدن مجسمه اهواز به رسانه‌ها ارسال شد و اعلام می‌شود که این مجسمه در مکان نامناسبی نصب شده بود و بنابراین آن را شهرداری جا به جا کرده تا در مکان مناسب‌تری نصب کند!

 

تصمیم ناگهانی/ بدون اطلاع/اقدامی شبانه!

حال سؤال این جاست که اگر این موضوع صحت داشته باشد،‌چرا در مکاتبات تلفنی و کتبی رئیس سازمان زیباسازی اهواز همه مسئولان از سرنوشت این مجسمه ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند و بعد از رسانه‌ای شدن این خبر اعلام می‌شود که خود شهرداری اقدام به جا به جایی این مجسمه کرده است!

همچنین لازم به ذکر است که هر مجسمه قبل از نصب در میدان شهر، ابتدا جانمایی می‌شود و سپس در مکان مورد نظر نصب می‌شود، چگونه است که این مجسمه زیر نظر سازمان زیباسازی و دیگر مسئولان شهر در میدان اقبال اهواز نصب می‌شود و ناگهان عواملی در شهرداری به نظرشان می‌رسد که جای مجسمه مناسب نیست و شبانه بدون آن که مقامات مسئول را در سازمان زیباسازی و شهرداری در جریان تصمیم ناگهانی خود قرار دهند، نسبت به جابه جایی مجسمه اقدام می‌کنند و بعد اعلام می‌شود که دلیل این جا به جایی نصب مجسمه در مکان نامناسب بوده است!

 

 

شب گذشته نیز اخبار ساعت 20:30 در کمال ناباوری خبر تکذیب این خبر را برای مردم پخش کرد و بدون آن که به سؤالات و جزئیات مربوط به این خبر توجهی نشان دهد، از کنار آن به سادگی گذشت و آ‌ن را جنجالی برای هیچ عنوان کردند تا خاطر هیچ مسئولی مکدر نشود!

به هر تقدیر مجسمه حافظ با پیگیری‌های رئیس سازمان زیباسازی شهرداری اهواز و حمایت نهادهای مختلف سرانجام هر جا که رفته بود به مکان اولیه خود در میدان اقبال بازگشت و اکنون مردم شهر اهواز بار دیگر می‌توانند نظاره‌گر حافظ شیرازی در میدان اقبال شهرشان باشند و اشعارش را زیر لب زمزمه کنند.

شاید سعدی علیه الرحمه هم درباره بازگشت مجسمه حافظ به جایگاهش چنین زمزمه کند که : دیدار یار غایب دانی چه ذوق دارد/ ابری که در بیابان بر تشنه‌ای ببارد
برچسب ها: مجسمه ، حافظ ، اهواز
نظر شما