شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۸
کد خبر: ۶۸۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
عزت‌الله انتظامی در نشست خبری بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» به‌عنوان رئیس هیئت داوران این جشنواره معرفی شد.
به گزارش شهر، نشست رسانه‌ای بیست ودومین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» صبح امروز با حضور رحمت امینی دبیر جشنواره و مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، علی قربانی دبیر اجرایی جشنواره و مدیر مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات تالار اندیشه برگزار شد. 
امینی در آغاز این نشست ضمن اعلام زمان برگزاری جشنواره از 22 تا 29 مهر ماه سال جاری اظهار كرد: این جشنواره در دو بخش مسابقه(استعدادهای تاه و فعالان تئاتری) و بخش مهمان برگزار می‌شود. 
وی تصریح كرد: همه تلاش من و سایر همكارانم در حوزه هنری تهران و مراكز استان ها بر این بود كه جشنواره با كیفیت هرچه بهتر برگزار شود و به همین دلیل در مرحله انتخاب نهایی آثار سخت‌گیری بیشتری اعمال شد تا رضایتمندی حاصل شود. 
 دبیر بیست ودومین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» با اشاره به اینكه جشنواره فعالان سایر مراكز حوزه هنری سراسر كشور را در بر می‌گیرد افزود: پس از ارسال فراخوان به مراك حوزه هنری استان‌ها، 187 متن به دستمان رسید و در عین حال از فعالان تئاتری درخوات شد تا آثار پیشنهادی خود را به جشنواره اعلام نمایند. 
امینی گفت: در بخش استعدادهای تازه هم 88 اثر و 58 اجرا در همایشهای منطقه‌ای انجام شد كه در نهایت بیست ودومین  جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» میزبان 8 نمایش در بخش استعدادهای تازه، 8 نمایش از استان‌ها به جشنواره راه یافتند. 
وی با اشاره به برگزاری كارگاه‌های آموزشی تنفس و صدا و سایر برنامه‌های علمی و آموزشی بیان كرد: سایر اجراهای صحنه‌ای جشنواره در سالن‌های ماه، مهر، اندیشه و سوره صورت می‌پذیرد. 
دبیر جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» از اجرای عمومی آثار راه یافته به جشنواره خبر داد و گفت:علاوه بر بحث اجرای عمومی آثار مذاكراتی نیز با دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر داشته‌ایم كه برگزیده آثار «سوره ماه» در فجر حضور یابند. 
در ادامه نشست، علی قربانی؛ دبیر اجرای جشنواره و مدیر مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری با تأكید بر تبدل آرا و اندیشه جمعی از كارشناسان تئاتر كشور در تدوین آیین نامه جشنواره گفت: 12 دوره جشنواره تئاتر سوره كه خاستگاه جمع كثیری از هنرمندان این عرصه بود و همچنین 9 دوره جشنواره تئاتر ماه؛ تصمیم گرفتیم تجارب این دو دوره را تجمیع كرده و امسال جشنواره با عنوان «سوره ماه» برگزار شود. 
قربانی گفت: پس از ارسال آئین نامه به حوزه های هنری استان‌ها، 54 نمایش به مرحله تولید رسید و در این بین 36 نمایش به همایش‌های منطقه‌ای راه یافتند و گروه‌هایی كه موفق به راهیابی نشدند در همان مراكز استان‌ها اجرای عمومی خواهند شد. 
وی با اشاره به اینكه برخی آثار در همایش‌های منطقه‌ای استان‌ها 2 اجرایی شدند تصریح كرد: استقبال تماشگران در همایش‌های منطقه‌ای به اندازه ای بود كه سالن‌ها مملو از تماشاگر بودند و خودِ گروه‌ها نیز در مرحله نقد و بررسی آثار یكدیگر حضور داشتند. 
قربانی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره را 29 مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری اعلام كرد و گفت: در زمان برگزاری جشنواره نیز چاپ بولتن، "كتاب 21" با مروری بر 21 دوره جشنواره و كاتالوگ جشنواره را خواهیم داشت؛ همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برای تبلیغات محیطی داشته‌ایم و ویژه برنامه‌ای هم هر شب از شبكه 4 مربوط به جشنواره، حواشی و مصاحبه با كارگردانان پخش می‌شود. 
وی بودجه جشنواره را 300میلیون تومان عنوان و تصریح كرد: این بودجه صرف كمك هزینه گروه ها، برگزاری هماش‌های منطقه‌ای و جوایز برگزیدگان خواهد شد. 
امینی در پایان این نشست با اشاره به گفتگوهای انجام شده با استاد عزت‌الله انتظامی برای حضور وی در هیئت داوران جشنواره بیان كرد: البته ایشان با وجود كسالت اعلام كرده‌اند كه با جشنواره در امر داوری همكاری خواهند كرد و در صورت عدم امكان داوری ایشان ریاست هیئت داوران 22اُمین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» را بر عهده خواهند داشت. 
بیست و دومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه به دبیری دكتر رحمت امینی از 22 تا 28 مهر ماه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

نظر شما