جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۸۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
با طراحی و برگزاری 105 دوره آموزشی در مراکز فرهنگی انجام می‌شود
مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری 105 دوره آموزشی در زمینه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده همزمان با اجرای طرح «زندگی آموختنی است» در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «سید نوید برکچیان» با بیان این مطلب و با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) افزود: موضوع ازدواج از اولویت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و توجه به آن در برگزاری دوره های آموزشی مهارت های اجتماعی نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس  از میان 222 دوره آموزشی در زمینه مهارت های اجتماعی و شهروندی، 105دوره ویژه در زمینه ازدواج برگزار می شود تا این سازمان بتواند رسالت خود را در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی ایفا کند.

دبیر شورای راهبردی آموزش سازمان با بیان این که برای زوجین جوان دوره های آموزشی ویژه ای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: «همسران و گسترش روابط مثبت در آغاز زندگی مشترک»، «همسران و شیوه های مذاکره صحیح»، «همسران و شیوه های حل تعارض»، «همسران و شیوه های برقراری ارتباط با خانواده همسر» و «همسران و پدیده طلاق عاطفی» بخشی از این دوره هاست.

وی در ادامه به بخشی دیگری از عناوین این دوره ها اشاره کرد و گفت: «خانواده سالم و بالنده»، «خانواده و بهداشت روان»، «خانواده و موضوع حیا»، «خانواده و غلبه بر افسردگی» و «خانواده و پدیده فرزندسالاری» برخی عناوین دوره های آموزشی ویژه والدین است که در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار می شود.

برکچیان با بیان این که بخشی از منابع آموزشی این مرکز نیز به موضوع ازدواج و خانواده اختصاص دارد، تصریح کرد: «مهارت همسرگزینی»، «آشنایی با شرایط پس از ازدواج»، «راهکار های افزایش صمیمیت بین زوجین» و « آموزش فرآیند های دلبستگی به همسران و خانواده» از موضوعاتی که انتشار کتاب در این زمینه ها در حال انجام است و به زودی در مراکز آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توزیع می شود.

بر اساس این گزارش، شهروندان تهرانی می توانند برای اطلاعات بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا یا خانه فرهنگ محل سکونت خود یا سامانه اینترنتی sina.farhangsara.ir  مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما