شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۸
کد خبر: ۶۸۵۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش خبرداد:
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: این معاونت اخیرا آیین‌نامه‌ای را مصوب کرده است که هدف از آن نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان است که به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش شهر فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی برای توسعه کتابخانه‌های کلاسی و مدارس، گفت: جلسات و کارگروه‌هایی را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار کرده‌ایم و مقرر شده این کانون در سطح مدارس استان‌ها، نمایشگاه‌هایی را در مدارس دایر کند.

وی افزود: آیین‌نامه برگزاری نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان‌ها ابلاغ می‌شود تا از این فرصتی که در قالب نمایشگاه‌ها در مدارس ایجاد می‌شود، برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان استفاده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته برای مدارس روستایی و عشایری کمک‌هایی را با تفاهم‌نامه‌ای که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتیم، انجام دادیم و امسال نیز تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس عشایری و مناطق کمتر توسعه یافته در دستور کار قرار دارد.

به گفته قربان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متقاضی برگزاری نمایشگاه‌های دائم در مدارس است که این تقاضا با موافقت معاونت آموزش ابتدایی همراه است، چرا که معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در هر فرصتی که در اختیار داشته باشند، نسبت به تهیه کتاب از این نمایشگاه‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش، تجهیز 100 درصدی کلاس‌های ابتدایی به کتابخانه است و در حالی که بیش از50 درصد مدارس ابتدایی دارای کتابخانه‌های کلاسی هستند، در تلاش هستیم تا این طرح در 100 درصد کلاس‌ها اجرا شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تحقق این امر آیین‌نامه‌ای را در معاونت ابتدایی مصوب کرده‌ایم که بر اساس آن فرهنگ کتابخوانی باید نهادینه شود که این آیین‌نامه به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

قربان، توجه به مقوله کتابخوانی و توسعه فرهنگ با ارزش کتابخوانی را از یکی مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: مشارکت خیرین و دانش‌آموزان می‌تواند آموزش و پرورش را در این زمینه یاری رسانده و برای مدیران نیز این دغدغه ایجاد شود که باید هر کلاسی در دوره ابتدایی برای دسترسی بهتر و سریعتر دانش‌آموزان به کتابخانه مجهز شود.

منبع: ایسنا
نظر شما